Rumunská automobilka Dacia, ktorá patrí pod krídla francúzskeho koncernu Renault, vstupuje do novej éry. Priekopníkom chystanej historickej zmeny je štúdia modelu Bigster.
Robustné a priestranné SUV má atraktívny moderný design a cieli na drsnejšie cestné komunikácie. Vďaka tomu nepodporuje zbytočnosti a naďalej ponúka veľmi dostupnú cenu. Čo sa týka veľkosti tak bude väčší ako obľúbený Duster. Bigster Concept meria na dĺžku 4,6 m. Bažiaci po prírode a prašných cestách, ponúka bez zbytočností všetko, čo je zásadné pre SUV z tohto segmentu.
Toto SUV ctí úspešný recept Dacie, sprístupní segment C za cenu vozidla z nižšieho segmentu.Bigster Concept má vo svojich génoch silné hodnoty značky, ktoré jej postupne umožnili vytvoriť si silný vzťah s komunitou svojich zákazníkov a fanúšikov: jednoduchosť, poctivosť a autentickosť. Podľa viacerých zdrojov by sa mal vyrábať aj model s hybridným pohonom. Proporcie Dacia Bigster Concept sú zároveň súčasné a nadčasové.
Na začiatku evokujú robustnosť. Línie sú jednoduché a hrany ostré. Pôsobí nadmieru autenticky. Vonkajšie proporcie sú prísľubom veľkého vnútorného priestoru, ktorý dosahuje najlepšiu úroveň vo svojej kategórii. Jej svetelný podpis v tvare písmena Y sa rozširuje v štýle SUV, ktorý je sebavedomý a asertívny. V rámci novej stratégie celej skupiny Renault sa Dacia presunie do spoločnej obchodní jednotky s ruskou značkou Lada, ktorá rovnako predvádza svoju víziu legendárneho modelu Niva novej generácie.
„Dacia bude stále Dacia a bude aj naďalej ponúkať spoľahlivé modely, ktoré dávajú zákazníkom zmysel a umožňujú chytrý nákup s najlepším pomerom cena-kvalita,“ povedal Denis Le Vot, generálny riaditeľ značiek Dacia a Lada a vzápätí dodal: „Vytvorením obchodnej jednotky Dacia-Lada maximalizujeme využitie modulárnej platformy, posilníme našu efektivitu a ďalej zvýšime kvalitu, konkurencieschopnosť a príťažlivosť našich výrobkov.“
Proporcie Dacia Bigster Concept sú zároveň súčasné aj nadčasové.
Budúce modely od značiek Dacia aj Lada budú stavať predovšetkým na modulárnej platforme CMF-B. Jedná sa o kompaktný základ, na ktorom už dnes stojí nové Sandero. Tento krok má umožniť prechod zo štyroch platforiem na jednu a z osemnástich karosérií na jedenásť. Takto vzniknú tri úplne nové modely do roku 2025.
-jj-, zdroj a foto: Dacia, Designmag