Talianska luxusná automobilka Lamborghini útočí na všetky zmysly motoristických nadšencov najnovším modelom SC 20. Jedinečný exemplár s vlastnosťami okruhového vozidla má síce výkon 579 koní, ale je schválený pre použitie aj na bežných cestných komunikáciách.
Atypický speedster bez čelného skla vytvorilo oddelenie motoristického športu Lamborghini Squadra Corse a navrhlo ho Centro Stile v Sant’Agata Bolognese. Lamborghini Sqadra Corse v podstate pripravuje automobily pre rôzne šampionáty, či už pre značkový pohár Super Trofeo alebo pre iné okruhové série. V prípade zájmu ale dokáže postaviť tiež cestné auto na mieru.
V roku 2018 takto vzniklo Lamborghini SC18, po ktorom teraz nasleduje Lamborghini SC20. Model SC20 sa primárne odlišuje otvorenou karosériou. Tá ide pritom do takého extrému, že tu prakticky chýba spomínané čelné sklo, namiesto ktorého je k dispozícii len minimalistický veterný štítok. Oproti SC18 sa však odlišujú tiež svetlomety, ktoré sú vertikálne orientované, zatiaľ čo koncové svetlá namiesto moderného minimalistického vzhľadu vzdávajú hold modelu Countach.
Automobil je extrémny svojou konštrukciou aj výkonom, pričom kombinuje aerodynamické riešenia prevzaté zo súťažných špeciálov Lamborghini, ktoré zahŕňajú exkluzívne detaily. „SC20“ je dva roky po SC18 Alston pre výrobcu novou a zaujímavou výzvou. Vozidlo vytvorila automobilka na želanie zákazníka, ktorý sa do projektu zapojil od prvých kresieb dizajnérov. Ako inšpirácia v tomto prípade poslúžili aj modely Diablo VT Roadster, Aventador J, Veneno Roadster a Concept S.
Výsledkom je dramatická kombinácia kreativity a motoristického športu. V kabíne hrajú hlavnú úlohu uhlíkové vlákna, ktoré nájdete na palubnej doske, dverách, stredovej konzole aj volante. Dokonca aj sedadlá polstrované Alcantarou sú vyrobené z tohto veľmi ľahkého materiálu. Existuje však aj niekoľko detailov na mieru. Napríklad vnútorné kľučky na dverách vozidla sú vyrobené z hliníka, zatiaľ čo napríklad vetracie otvory sú vytvorené už na 3D tlačiarni.
„SC20 je ďalším technickým a štýlovým cvičením, ktoré spája skúsenosti Squadra Corse s dizajnovým jazykom Lamborghini, majstrovsky interpretovaným naším Centro Stile na základe priania zákazníka, na ktorého sa projekt zameriaval v priebehu celého procesu vývoja a konštrukcie vozidla,“ prezradil šéf Lamborghini Motorsport Giorgio Sanna.
Novinka využíva dvanásťvalcový motor 6,5 litra s atmosférickým odsávaním a výkonom 759 koní s krútiacim momentom 720 Nm. Sedemstupňová prevodovka Independent Shifting Rod (ISR) prenáša energiu na všetky kolesá cez centrálny elektronický diferenciál. Zadné krídlo z uhlíkových vlákien je možné nastaviť do troch polôh, ktoré ponúkajú buď nízku, strednú alebo vysokú úroveň prítlaku.
V roku 2018 takto vzniklo Lamborghini SC18, po ktorom teraz nasleduje Lamborghini SC20
Majetný zákazník sa rovnako rozhodol ponechať niekoľko komponentov v exponovaných častiach karosérie z uhlíkových vlákien. Jedinečné je farebné prevedenie vytvorené špeciálne podľa požiadaviek klienta. Tvorí ho základný biely lak Bianco Fu, na ktorý aplikovali pre zvýraznenie odtieň Blu Cepheus. Unikátne otvorené Lamborghini SC20 je postavené na 20-palcových predných, 21-palcových zadných kolesách s centrálnou maticou a obuté majú špičkové pneumatiky Pirelli PZero Corsa.
-jj-, zdroj a foto: Lamborghini, Autox, Motorauthority