SEAT má oproti konkurencii v priemere relatívne mladých zákazníkov. Nečudo, že športovo orientovaná línia FR má obrovskú obľubu. A od jari je dostupná aj v modelovom rade Tarraco. Špecifická maska chladiča s čiernym lemovaním, nárazníky, prahy dverí, čierne rozšírené plastové lemy blatníkov, širšie kolesá – v našom prípade s príplatkovými kolesami 255/40 R20, čierne pozdĺžne lyžiny strešného nosiča, čierne dekoračné lišty okolo okien a výraznejší strešný spojler – to sú prvky, ktoré zvonka odlišujú modely FR od ostatných. Škoda, že koncovky výfuku sú iba atrapy. Vo vnútri nájdete špecifický multifunkčný volant s perforovanou kožou, červeným prešívaním a samozrejme s logom FR, hliníkové pedále, prahy dvier s logom FR, sedadlá FR s výrazným tvarovaním, čierny strop, infotainment s 9,2-palcovým displejom.
FR je „iba“ výbava a môžete ho mať s viacerými motormi, pohonom predných kolies aj pohonom 4Drive, manuálnou aj automatickou prevodovkou. My sme ho mali s benzínovým dvojlitrom so 140 kW, teda 190 koníkmi. Poklusávajú, cválajú a vedia aj bežať, keď treba, ale nejako pomalšie sa rozhýbavajú, než by to človek od 190 koníkov čakal. Sú nejako pridusené ekopredpismi a veľmi ich nepustí k nádychu ani športový režim. Na druhej strane ma motor prekvapil spotrebou. Celkový priemer síce činil 9,0 l/100 km, ale do toho treba započítať veľký podiel diaľnice, jazdu na horskom priechode Grossglockner Hochalpenstrasse so stúpaním 10 – 14 % aj skutočnosť, že motor ešte nebol riadne zabehnutý. Aj s nie celkom zabehnutým motorom som zvládol jazdiť za 7,9 l/100 km.
Podvozok si zaslúži „Rád zlatej varešky“.
Na rozdiel od rozpačitého motora si podvozok zaslúži „Rád zlatej varešky“, pretože je po každej stránke výborne namixovaný. V komfortnom ani normálnom nastavení adaptívnych tlmičov nie je príliš tvrdý, zabezpečuje komfortné vozenie, do karosérie nebúcha, kolesá sa na nerovnostiach nerozkmitajú. Pritom je v zákrutách veľmi rýchly a hlavne dobre čitateľný. V krajných situáciách je jemne nedotáčavý, no poľahky túto tendenciu „zmanažujete“. Obzvlášť s pohonom 4Drive. Spomínal som režimy tlmičov komfort a normal, tretím je šport, ale v ňom už je podvozok riadne tuhý. Na kvalitných cestách paráda, ale na tých našich typických slovenských je to v spojení s veľkými kolesami a nízkoprofilovými pneumatikami už príliš pevné. K podvozku patria aj brzdy, ktoré sú citlivo dávkovateľné.
Čo treba uznať
- Výborne vyvážený podvozok.
Čo nám chýbalo
- Živelnejší prejav motora.
Čo nás prekvapilo
- Zvládne jazdiť pod 8,0 l/100 km.
SEAT Tarraco 2,0 TSI 190 DSG 4Drive FR
Cena (základ/test) 28 630/44 078 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 140 kW (190 k) pri 4 200 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 500 – 4 100 ot.min-1. Emisie CO2 192 – 214 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,0 s, vmax=211 km/h, spotreba WLTP/test 8,5 – 9,5/9,0 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- AUX+USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 9,2
- Batožinový priestor: 760 dm3