Ide o nový typ akumulátora s technológiou Blade Battery, ktorý by sa mal vyrábať v závode Chongqing. Že to Číňania s elektromobilmi myslia vážne, dokumentuje aj skutočnosť, že do spomínaného závodu investovali v prepočte zhruba 1,4 miliardy USD. V závode vládnu prísne predpisy, napríklad vlhkosť nesmie presiahnuť 1 percento, teplota vzduchu je regulovaná na 25 °C a vzduch je filtrovaný s extrémnou precíznosťou. Vo výrobných priestoroch nesmie byť na meter kubický viac ako 29 čiastočiek s veľkosťou 5 μm a viac. To všetko a zrejme ešte mnoho ďalších požiadaviek, o ktorých BYD nehovorí, treba dodržiavať pre extrémnu náročnosť výroby a citlivosť na vonkajšie vplyvy.
Nové lítiovo-železo-fosfátové (LFP) akumulátory majú vraj o 50 % vyššiu energetickú hustotu ako dnešné akumulátory a názov Blade (žiletka) dostali po tenkých článkoch. Tie majú dĺžku 960 mm, šírku 90 mm a hrúbku iba 13,5 mm. Nezanedbateľnou výhodou je aj bezpečnosť. Pri teste mechanickým prierazom článku akumulátor nezačal dymiť ani horieť a teplota sa udržala v rozmedzí 30 – 60 °C. Nový typ akumulátora by mal vydržať zhruba 3 000 nabíjacích a vybíjacích cyklov a jeho kilometrový výkon je odhadovaný na 1,2 milióna km. Počas tejto doby by jeho kapacita nemala klesnúť pod 80 %. Dodávam, že v súčasnosti sa všeobecne za vyslúžilý alebo poškodený akumulátor považuje taký, ktorý má kapacitu menej ako 70 % pôvodnej nominálnej hodnoty.
Zdroj: BYD