S príchodom modernizácie Hyundai i30 a N Line verzie aj pre karosériu kombi sa automobilke podarilo zaútočiť na nie úplne malú skupinu zákazníkov. Kým klasická verzia pôsobí rozporuplne, skôr proázijsky, N Line sa páči asi naozaj každému Európanovi a poškuľujú po ňom hlavne mladé rodinky, kde aspoň jeden túži mať šoférsky príjemné auto na každý deň.
N Line v mojich očiach vyzerá ešte o malý kus štýlovejšie ako predchodca, keďže má agresívnejšie a nasrdenejšie línie. Nové predné svetlá, nový predný nárazník, stále s viditeľným čiernym deformačným polystyrénom výstuhy a rozmernejšou, ale tiež pocitovo krehkou mriežkou chladiča sú hlavnými poznávacími znakmi decentného omladenia. Nesmú chýbať ani efektné 18-palcové disky či difúzor v zadnom nárazníku a logá N Line teraz už aj na chladičovej mriežke. Ako celok v červeno-bordovej farbe ma tento krásny kombík dráždi rovnako ako muleta najzdatnejšieho býka!
Menej zmien vo vnútri
Ergonomický interiér sa líši len v detailoch a našťastie ostal bez všemožných lesklých čačiek-hračiek. Červené prešívanie dáva jasne najavo, že zážitok za volantom mu nie je cudzí. Mimochodom, v kombinácii s naftovým motorom môžete mať aktuálne len lepšie vybavenú verziu N Line+.
Nový je väčší displej infotainmentu s príjemnou odozvou a lepšou konektivitou. Pár tlačidiel asistenčných a komfortných systémov zmenilo umiestnenie. Pred vodičom je ešte nová, dobre čitateľná polodigitálna prístrojová doska, ktorá mení farebné kombinácie v závislosti od jazdného režimu. Trochu zamrzí len jeden port na USB, ale to kompenzujú celkovo 3 zásuvky na 12 V a indukčné nabíjanie telefónu. Keď som priamo porovnával starší model N Line s látkovými sedadlami a novší s polokožou, prišiel som na to, že aj hlavové opierky sú oveľa mäkšie v novom modeli. A keď sme pri sedadlách, zvyšok pocitovo ostal bez zmeny, sú stále perfektné. Po piatich hodinách sedenia som v cieli ešte pár desiatok minút zostal sedieť a užíval som si dokonalú oporu. Tým, že to nie je vyslovene športový model, neprekážala mi ani mierne vyššia najnižšia poloha sedáku.
Už aj s naftovou elektrinou…
… ale len v kombi! Hatchback a Fastback N line si zachovávajú len zážihové motory. My sme ale mali kombi s dieselom. Samotný motor „klepká“ trochu hlučnejšie, ale vôbec nie otravne. Naftové vstreky sú pod plastovým krytom vytlmené, ale izolácie ako takej by som privítal viac. Motor vo vnútri výrazne nepočuť, prehlušuje ho skôr kritizované a stále relatívne slabé odhlučnenie od kolies. Avšak dá sa s tým bojovať dodatočným tlmením za pár desiatok eur. To je v podstate jediná veľká slabosť inak veľmi dobrého auta.
Poďme späť k motoru. Je to len 1,6-ka, ktorá však pocitovo aj vďaka 48 V mild-hybridnému systému jazdí viac ako len slušne. A že nemá aspoň 150 koní? Nevadí! Ťahá veľmi dobre, nemelie z posledného ani pri naloženom aute a diaľničnom stúpaní, pružné zrýchlenie pri predbiehaní tiež príjemne prekvapilo a v kombinácii s vyváženou prácou automatu to je rozumná voľba ako jediného auta mladej rodiny. Ostal som prekvapený pomerne výraznou deceleráciou pri dvihnutí nohy z plynového pedála a absencii dnes preferovaného plachtenia. Brzdový pedál má tiež pomerne krátku dráhu a trochu som si prvé kilometre pri spomaľovaní musel dávať pozor, aby som zastavil plynulo a komfortne.
Podvozok je príjemne tuhý, jazdiť s ním v zákrutách je jedna báseň. Tlmiče má v porovnaní s „krátkym“ modelom pred modernizáciou rovnaké aj vpredu aj vzadu, iné sú však pružiny. Naftový kombík aj vďaka nim stál opticky o trochu vyššie nad asfaltom, čo je v džungli preplnenej obrubníkmi a retardérmi pozitívom.
Čo treba uznať
- Vynikajúce predné športové sedadlá.
Čo nám chýbalo
- Kvalitnejšie odhlučnenie od kolies.
Čo nás prekvapilo
- Pocitovo jazdí svižnejšie ako na papieri.
Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi 7 DCT N Line+
Cena a záruka:
- Základ/test 14 690/28 240 €.
Všeobecné záručné podmienky:
- 5 rokov neobmedzené km.
Motor:
- preplňovaný vznetový R4/16, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 100 kW (136 k) pri 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 2 000 – 2 250 ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 126 – 134 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 10,1 s, Vmax = 200 km/h, spotreba WLTP/test 4,8 – 5,1/6,1 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10,25
- Batožinový priestor: 602 dm3