,Verím, že motoristi aj občania regiónu ocenia nový úsek, že im bude dobre slúžiť. Šesťkilometrový obchvat Čadce totiž skráti v dopravnej špičke čas jazdy cez Kysuce až o 30 minút. A my pokračujeme ďalej, v príprave zvyšných úsekov na ťahu D3,“ vyjadril sa Andrej Doležal minister dopravy a výstavby SR.
Výstavba 5 673 metrov dlhého úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec začala koncom roka 2016 a na jeho realizácii sa podieľali stavebné firmy Strabag, Porr a Hochtief. Novootvorený úsek diaľnice D3 je súčasťou európskeho multimodálneho koridoru. Zmluvná cena za stavbu, spolufinancovanú Európskou úniou, predstavuje 239 miliónov eur bez DPH.
Ide o stavebne veľmi náročné dielo. Nová plnoprofilová diaľnica do veľkej miery prechádza mimoriadne komplikovaným terénom a zastavaným územím. Časť úseku je vedená estakádou ponad obývané územie. Obsahuje celkom 2 polovičné mimoúrovňové križovatky, 19 mostov, 41 geotechnických konštrukcií a 28 protihlukových stien.
Ministerstvo považuje otvorenie úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec za významný prínos pre obyvateľov regióna Kysúc. Okrem odľahčenia dopravy v Čadci a priľahlých obciach má však aj medzinárodný význam, diaľnica vytvorí komfortné spojenie medzi Slovenskom a susedným Poľskom a Českom cez križovatku Svrčinovec, ktorá je súčasťou nadväzujúceho úseku D3 Svrčinovec – Skalité. V tejto mimoúrovňovej križovatke je vyriešené prepojenie diaľnice a cesty I/11 vo všetkých dopravných smeroch. Otvorením úseku sme dnes scelili spolu dvadsať kilometrov bezpečnej a rýchlej cesty z Čadce až na hranice s Poľskom. Práve pre medzinárodný význam bol úsek financovaný zo zdrojov EÚ, z tzv. Nástroja na prepájanie Európy (CEF) a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Zdroj: MinDop