Povedať, že BMW M2 Competition je dizajnovo nevýrazné auto, by bol nezmysel. Profil športového kupé s dlhou prednou časťou a krátkym zadkom si totiž musí všimnúť každý, kto okolo áut neprechádza s klapkami na očiach. Strieborný lak Hockenheim Silver, anjelský pohľad a štyri koncovky výfuku z neho dokonca robia jedno z najkrajších áut v súčasnej ponuke bavorskej značky.
Až detailnejší pohľad však začína odhaľovať to, čo naširoko rozkročené BMW naozaj ponúka. Pri aerodynamicky tvarovaných spätných zrkadlách človek prvý raz zbystrí pozornosť. Pokračuje 19-palcovými kovanými diskami kolies, brzdovou sústavou s logom M a obrovskými kotúčmi s priemerom 400 mm vpredu a 380 mm vzadu. K tomu „lepivé“ pneumatiky Michelin Pilot Super Sport a všetko je jasné – BMW M2 Competition musí byť neobyčajne zábavné náčinie.
Pri prvom kontakte s interiérom som mal pocit, že auto je mi ušité na mieru, napriek mojej nižšej postave. Perfektné športové sedadlá so svietiacim logom M príjemne stabilizovali moje telo a rýchlo som si v nich našiel aj ideálnu polohu. Pred vodičom sa nachádzajú klasické budíky s elegantným dizajnom a skvelý M-kový volant, za ktorým nahmatávam krídelka slúžiace na manuálne radenie prevodových stupňov.
Keď som už spomenul športový volant, nemôžem zabudnúť na zázračnú dvojicu tlačidiel, ktoré sa na ňom nachádzajú. Tlačidlá M1 a M2 slúžia na aktiváciu individuálne nastaveného režimu M, v ktorom má pracovať motor, prevodovka, riadenie a stabilizačné systémy. BMW M2 Competition pritom nie je nijak zvlášť luxusným spoločníkom a vo vnútri je vlastne celkom jednoduché. K dispozícii som síce mal len obyčajný tempomat, vyhrievané sedadlá či audiosústavu Harman/Kardon, no nič viac mi nechýbalo. Hneď ako naštartujete motor, na všetky komfortné „blbosti“ okamžite zabudnete.
Spod prednej kapoty sa ozýva zvuk dvakrát preplňovaného radového trojlitrového šesťvalca s výkonom 302 kW (410 k) a najvyšším krútiacim momentom 550 Nm. Akustický zážitok, pri ktorom som sa zakaždým prichytil s úsmevom na perách. Veľká sila motora je cítiť už od nízkych otáčok a ten nepoľavuje, až kým sa nedostane na hranicu 7 000 ot.min.-1, pričom maximum krútiaceho momentu je dostupné v strednom pásme otáčok (2 350 – 5 230).
Šesťvalec spolupracuje so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou Drivelogic, ktorá v športovom režime dokáže trhať celým autom a tým pumpuje do vodičových žíl ešte viac adrenalínu. Pri pokojnej jazde a rýchlosti 130 km/h točí len 2 200 ot.min.-1 a BMW je zrazu komfortné a tiché. Miestami je kabína odhlučnená až príliš a ukracuje posádku o nezameniteľný zvuk a pľuvance z výfuku. Spotreba pri BMW M2 Competition asi nikoho netrápi, no môžem povedať aspoň to, že sa pohybuje na úrovni od 8 do 13 litrov benzínu – v závislosti od štýlu jazdy.
Akého štýlu? No prevažne športového. Auto má totiž perfektne naladený podvozok, ktorý je mimoriadne tuhý, a BMW M2 Competition je vďaka tomu na ceste neuveriteľne isté. Pohon zadných kolies, samosvorný diferenciál a príkladná ovládateľnosť pri nepokojnom „zadku“ sú zárukou nákazlivej zábavy hlavne pre skúsenejších vodičov. Tí si môžu na pokrútených cestách dovoliť obmedziť stabilizačné systémy, no amatérom to neodporúčam. V zákrutách sa síce auto nechá ovládať iba plynom, ale ak to s ním čo i len trochu preženiete… Až sa mi žiada povedať, že BMW M2 Competition vlastne vôbec nepatrí do rúk neskúseným vodičom, no nie je to celkom tak. Pretože vďaka perfektnému podvozku, silnému motoru a ich ukážkovej spolupráci s pohonom zadných kolies sa môže aj amatér niečo priučiť. Musí však postupovať krok po kroku a aspoň zo začiatku sa frajersky nezbavovať pomoci stabilizačných systémov. Neradno zabúdať, že ide o auto, na ktoré sa vyžaduje zbrojný pas.
Čo treba uznať
- Bezkonkurenčné jazdné vlastnosti.
Čo nám chýbalo
- O vlások viac miesta na zadných sedadlách.
Čo nás prekvapilo
- Posed za volantom akoby šitý na mieru.
BMW M2 Competition Coupé
- Cena (základ / test) 64 650 / 80 297
- 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- Dvakrát preplňovaný zážihový R6/24V, zdvihový objem valcov 2 979 cm3, max. výkon 302 kW (410 k) pri 5 230 – 7 000 ot.min.-1 , max. krútiaci moment 550 Nm pri 2 350 – 5 230 ot.min.-1 Emisie CO2 224 – 228 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 4,4 s, Vmax = 250 km/h, spotreba výrobca/test 9,9 – 10/11,5 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 8,8
- Batožinový priestor: 390 dm3