Nové zoskupenie so sídlom v Bruseli posilní komerčnú využiteľnosť vodíka a podporí jeho uplatnenie v projektoch mobility a ďalších oblastiach, aby bol čo najdostupnejší aj novým obchodným partnerom.
„Očakávame, že náš celosvetový predaj systémov palivových článkov v krátkodobom horizonte narastie na desaťnásobok, a preto sme tiež zásadným spôsobom zvýšili naše výrobné kapacity. Toyota kráča v čele svojimi vysokými investíciami do vodíkovej spoločnosti prostredníctvom vozidiel budúcej generácie, otváraním nových trhov a technologických aplikácií, zvyšovaním kapacít vo výrobe palivových článkov a investovaním do našej organizácie tu v Európe,“ hovorí Thiebault Paquet, riaditeľ zoskupenia Fuel Cell Business Group.
Podľa globálnej stratégie SDG (Sustainable Development Goals – ciele trvalo udržateľného rozvoja) má vodík prispieť k nulovým emisiám v ovzduší, pričom vo svete je o túto technológiu stále väčší záujem.
Vodík poháňa i nákladné autá, autobusy, lode či vlaky
Toyota je priekopníkom inovácií v oblasti vodíkových technológií. V roku 2014 predstavila celosvetovo prvý elektromobil na vodíkové palivové články, sedan Mirai, dostupný zákazníkom na bežnom trhu. Systém palivových článkov od Toyoty sa však ďalej vyvíja, vďaka čomu je teraz kompaktnejší a ľahší a vykazuje vyššiu energetickú hustotu. V Toyote Mirai novej generácie sa v roku 2021 prvýkrát predstaví vylepšený systém pohonu.
Technológia od Toyoty sa vďaka svojej všestrannosti hodí nielen na pohon vozidiel, ale aj na výrobu čistej energie pre celý rad ďalších oblastí využitia. Už dnes poháňa nákladné vozidlá, flotily mestských autobusov, vysokozdvižné vozíky a generátory energie. Tiež prebieha testovanie tejto technológie na pohon člnov a vlakov.
V snahe o rýchlejšie rozšírenie vodíka do ďalších oblastí sa Toyota zameria na vodíkové „klastre“ či ekosystémy v európskych centrách, kde miestna infraštruktúra podporuje vozové parky dopravcov a služby mobility. Toyota je presvedčená, že podobné aktivity zvýšia dopyt po vodíku, znížia náklady a posilnia životaschopnosť dodávateľskej infraštruktúry, čo by zasa malo prilákať viac zákazníkov.
Prostredníctvom nového zoskupenia Fuel Cell Business Group bude Toyota úzko spolupracovať s partnermi v odvetví, národnými i regionálnymi vládami a rôznymi organizáciami s cieľom podnietiť rozvoj vodíkových ekosystémov na ďalších miestach a dosiahnuť pokrok v budovaní vodíkovej spoločnosti pre všeobecný prospech.
Zdroj: Toyota