Značka Canoo pred rokom ukázala svetu elektricky poháňané vozidlo, ktoré by malo svojim dizajnovým jazykom, modularitou aj zdieľanou platformou trochu zmeniť svet. Ešte predtým, ako sa dočkáme prvých modelov, predstavil americký startup štvorkolku Canoo Skateboard.
V tomto prípade podstate vzali inžinieri a dizajnéri z Canoo základ z budúceho vozidla a urobili z neho modulárny nástroj pre využitie vo voľnom čase. Elektricky poháňaná štvorkolka nemá kabínu, ale má zasa neuveriteľné zrýchlenie a minimum mechanických častí bez možností rozbitia. Prípadný záujem potenciálnych zákazníkov zatiaľ Canoo nerieši, hoci by o nich zrejme nebola núdza.
„Revolučnými zmenami prešla koncepcia dizajnu platformy s podvozkom, ktorý je možné ľahko spojiť s rôznymi kabínami, s malými úpravami, čo nám umožňuje rýchlejšie dostať nové vozidlá na cestu a lacnejšie. Vďaka zachovaniu uniformity najkritickejšej a najdrahšej časti vozidla vo všetkých našich modeloch nám umožňuje rýchlo a nákladovo efektívne uviesť na trh kompletný rad elektromobilov,“ uviedol spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Canoo Ulrich Kranz.
Už začiatkom tohto kalendárneho roka sa spoločnosti Hyundai a Canoo dohodli na spoločnom vývoji platformy pre elektromobily, ktorá bude využívať patentovanú konštrukciu Canoo v podobe „skateboardu“. Táto nová platforma nájde uplatnenie v prípade budúcich modelov Hyundai a Kia. Umožní to vyrábať nákladovo konkurencieschopné elektrifikované vozidlá.
Portfólio modelov, ktoré siaha od malých automobilov do zásuvky až po vozidlá PBV pre špecifické účely (Purpose Built Vehicles), uspokojí rozmanité požiadavky zákazníkov. Mimochodom, v Canoo sa zišli bývalí odborníci z elektromobilovej divízie BMW a prišli s konceptom elektromobilu, ktorý nebude možné si kúpiť. Namiesto toho si ho ľudia budú prenajímať, čo v reči nášho kmeňa znamená, že by malo ísť o určitú formu operatívneho leasingu.
Technicky je vozidlo veľmi zaujímavé, najmä potom jeho platforma. Vyzerá ako taký väčší skateboard a je modulárne. Hlavnou myšlienkou pri jeho tvorbe bolo naskladať čo najviac komponent do podvozku, aby sa maximalizoval vnútorný priestor vozidla. Canoo je nesmierne schopný startup. Funguje od roku 2017 a prvé testy novej technológie prebehli už po 15 mesiacoch od štartu firmy.
Ambicióznym cieľom je potom priniesť prvé vozidlá do prevádzky v roku 2021. Nie je teda prekvapením, že si nádejný projekt všimli ľudia z Hyundai. Albert Biermann, šéf vývoja juhokórejského koncernu uviedol, že budú s inžiniermi z Canoo spolupracovať na vývoji platformy pre budúce elektromobily Hyundai. Do tých napokon vkladajú veľké nádeje a inovatívny prístup môže bť niečo, ich je posunie pred konkurencii.
-jj-, zdroj a foto: Canoo, Hyundai