Prepracovaná konektivita elektromobilu Tesla Model 3 z neho robí pre neskúsených zlodejov ťažký oriešok. Nedávno sa o tom presvedčila Annabelle Brettová z Austrálie, ktorá však mala napokon šťastie v nešťastí.
Annbaelle, ktorá pracuje ako rozhlasová moderátorka pre austrálsku rádiovú stanicu Mix 1-6.3 Canberra, jedného rána prebudila výstraha na telefóne. Alarm jej elektromobilu Tesla Model 3 bol aktívny! Annabelle sa okamžite vybrala do svojej pôvodne zamknutej garáže, kde predchádzajúcu noc svoje auto do zásuvky Tesla Model 3 zaparkovala. Nepríjemný pocit sa naplnil, pretože elektromobil tam nebol.
Mocná konektivita elektromobilu ale Annabelle umožnila ešte v nedávnej minulosti nevídané veci. V prvom rade mala okamžitý prehľad o tom, kde sa elektromobil aktuálne nachádza. Neváhala a kontaktovala mužov zákona. Vzápätí zavolala svojmu kamarátovi, s ktorým nasadla do auta a zlodejov začala „stopovať“. Medzitým pomocou aplikácie svoj elektromobil začala ovládať a všemožne vďaka modernej technológii sa snažila znepríjemniť život zlodejom.
V praxi to znamená, že na diaľku náhodne spustila klaksón, otvárala a zatvárala okná, spúšťala vyhrievanie sedadiel a podobne. Vzdialene sa jej tiež podarilo zapnúť Valet Mode, čo znížilo maximálnu rýchlosť automobilu. Zlodeji sa nečakaných výstrah vrátanej informácie, že polícia už je na ceste, natoľko vyľakali, že elektromobil odstavili a zmizli. Jeden z nich dokonca spanikáril natoľko, že vo vnútri nechal odev s dokladom vodičského preukazu. Navyše, vďaka interiérovým kamerám nebol žiadny problém oboch zlodejov identifikovať.
„Na mojej aplikácii v smartfóne v podstate vidíte, kde práve vaše auto je. Zistili sme, že v našom prípade sa zlodeji nachádzajú prakticky hneď za rohom. Takže bez dlhého rozmýšľania som skočila kamošovi do auta a zavolala políciu. A potom sme ich nasledovali podľa mapy,“ prezradila Annabelle, ktorá dodala: „Môj telefón má dokonca schopnosť spomaliť ukradnuté vozidlo a ovládať ďalšie funkcie v automobile na diaľku. Takže som sa snažila otravovať a vystrašiť zlodejov tým, že som sa hrala s oknami, či klaksónom. Našťastie to zabralo.“
Prepracovaná konektivita elektromobilu Tesla Model 3 z neho robí pre neskúsených zlodejov ťažký oriešok.
Mimochodom, spoločnosti Tesla, ktorá patrí vizionárovi a miliardárovi Elonovi Muskovi, sa darí expandovať aj v čase celosvetovej koronavírusovej pandémie. Nedávno v meste Firebaugh, zhruba v polovici cesty medzi Los Angeles a San Franciskom, otvorila najväčšiu nabíjaciu stanicu Tesla Supercharger. Sieť nabíjacích staníc Tesla Supercharger pritom ešte stále patrí medzi jednu z hlavných konkurenčných výhod americkej značky. Nový Tesla Supercharger je zatiaľ vybavený 56 nabíjacími stojanmi v3, ktoré zvládajú najnovšie elektromobily Tesla Model 3 a Tesla Model Y nabíjať výkonom až 250 kW.
Ďalšou pozitívnu správou pre Elona Muska je aj fakt, že severoamerická spoločnosť Pride Group Enterprises si objednala 150 elektrických ťahačov Tesla Semi s opciou na nákup celkovo 500 kusov. Pritom len nedávno si 130 elektrických ťahačov Tesla Semi rezervoval Walmart. Tesla sľubuje, že náklady na prevádzku budú oproti bežným dieselovým ťahačom zlomkové. Dojazd má byť až 800 km na jedno nabitie pri plnom náklade a cena ťahača sa pohybuje medzi 150.000 a 180.000 americkými dolármi. Elektrický ťahač Tesla Semi, ktorý mal premiéru už v roku 2017, má byť vedľa pick-up trucku Tesla Cybertruck ďalším zásadným produktom značky Tesla.
Na druhej strane Atlantického oceánu zasa Tesla naberá prvých zamestnancov pre Gigatováreň Berlín, pre ktorých má pripravené nadpriemerné platy. Tesla Gigafactory Berlín by mala už v lete začať vyrábať elektromobily Tesla Model Y. Pôjde o novú verziu auta vybavenú novými batériovými článkami 4680, ktoré si Tesla sama vyvinula a bude ich aj vyrábať. Výrobný systém batériových článkov 4680 se nazýva „Roadrunner“. A Tesla Gigafactory Berlín bude po pilotnej linke priamo v americkom Fremonte jedným z prvých miest, kde sa budú vo veľkom vyrábať.
Tesla už začína angažovať v Nemecku prvých zamestnancov na vedúce pozície. Podľa neoficiálnych zdrojov však má aj pre robotnícke pozície bez vzdelania pripravenú minimálnu mzdu 2700 eur. To je aj na nemecké pomery veľmi slušné platové ohodnotenie. Navyše, zamestnanci, ktorí do firmy prídu s relevantným odborným vzdelaním, dostanú minimálne ešte o 800 eur viac. V prvej fáze projektu berlínskej Gigafactory bude Tesla potrebovať nabrať 7000 zamestnancov. V roku 2022 potom angažuje ďalších 5000 ľudí. Pre miestnu ekonomiku pôjde o obrovský prínos.
Azda ešte väčšiu radosť má Elon Musk z toho, že Tesla sa koncom decembra konečne dostane do rebríčka S&P500. Ten predstavuje prestížne poradie najväčších amerických spoločností, s akciami ktorých sa obchoduje na burze. Tesla spustila elektromobilovú a batériovú revolúciu, takže miestenka v S&P500 je len potvrdením jej rastu a úspechu. Tesla však už zďaleka nie je len výrobca elektromobilov. Vyrába gigantické stacionárne batérie, ktoré nahrádzajú uhoľné a plynové elektrárne. Produkuje a inštaluje domáce strešné solárne elektrárne z panelov aj tašiek a domáce batérie. Vyvíja systém autonómneho riadenia Tesla Autopilot a napríklad vo Veľkej Británii už napreduje aj v segmente energetiky.
-jj-, zdroj a foto: Tesla, Teslarati, Elektrek.com, A Current Affair