Nový Ford Kuga pôsobí o totiž dosť menej „terénne“, no o to dynamickejšie a prémiovejšie. Určite bude vážnym súperom mnohým vozidlám. S čím teda prichádza?
Obvyklý trend
„Dobrý zvyk“ nárastu rozmerov nových generácií modelových radov zostal zachovaný aj v prípade Kugy. Rozdiel takmer 9 cm dĺžky a 4 cm šírky však vo vnútri znamená priestorový a komfortný rozdiel takmer jednej triedy. Skonštatujme však najprv, že elegantne zaoblená predná časť sa hlási k menšiemu modelu Puma a tiež k ostatným príslušníkom rodiny Ford. ST Line, verzia, ktorú sme testovali, je ešte „šmrncovnejšia“, napr. maskou chladiča, príplatkovými full-LED svetlometmi, športovými diskami kolies i obutím. Samozrejme, dominantou vonkajšieho vzhľadu je celkom nový tvar karosérie o niečo nižšej i nižšie posadenej (svetlá výška sa zmenšila). Je neporovnateľne dynamickejší, sviežejší a pri uvážení cenového rozdielu, môže byť jedným z argumentov aj proti prémiovým značkám v tomto segmente. Podčiarknuté elegantnou farbou, až po (skutočné!) koncovky výfukov, si dizajn zaslúži vysoké uznanie.
Priestor, poriadok, elegancia
Klasická prístrojová doska (čo však dnes už znamená veľký displej pod volantom a uprostred) i celý interiér neprináša za každú cenu krkolomné experimenty. Poteší však prehľadnosťou, funkčnosťou, kvalitou materiálov i priestorom, ktorý je najmä na zadných posuvných sedadlách a s nastaviteľným sklonom operadiel priam ohromný. Trochu nevšedný, hoci čoraz menej zriedkavý, je otočný ovládač automatickej prevodovky. Čierno-čiernemu poňatiu interiéru s červenými stehmi zodpovedajú aj sedadlá (možno by zniesli nekompromisnejšie tvarovanie). Vynikajúci je napr. volant s hrubým vencom obšitým kožou s dobre rozmiestnenými početnými ovládačmi a aj grafika veľkého displeja pod ním (zobrazuje o.i. aj klasické prístroje) si zaslúžia absolutórium, pričom pochvalu si zaslúži aj veľký centrálny displej a oddelené ovládanie klimatizácie. Nechýbajú (vpredu) prípojky USB a vzadu dokonca (britská) 230 V. Poteší aj objemný batožinový priestor.
Parádny diesel
Hoci je nová Kuga k dispozícii aj s niekoľkými elektrifikovanými pohonmi, my sme skúšali pravú dieselovú verziu (140 kW). Je jednou z dvoch možností, kedy nová Kuga ponúka aj pohon štyroch kolies. V kombinácii s 8- stupňovým automatom (v manuálnom režime by mohol byť ešte rýchlejší) je to výborná kombinácia. Motor je príkladne, teda ani úplne ani primálo odhlučnený a vytvára tú pravú zvukovú kulisu. Aj pocit zo 400 Nm už v nízkych otáčkach je tým pravým, čo od takéhoto motora čakáme. 8,7 sekundy na stovku je tiež dobrá hodnota. A spotreba? Mesto 6,4, diaľnica 6,2 (1 900 ot.min-1 pri 130 km/h). Pohonnému reťazcu rovnocenne veľmi dobre sekunduje podvozok. Dodáva jazde stabilitu, primeranú a akceptovateľnú tuhosť, pričom pohon všetkých kolies (automatický) je jeho ďalším benefitom, rovnako ako dobré odhlučnenie.
Skok vpred
Nová Kuga je skokom vpred nielen voči svojim predchodcom, ale tiež v rebríčku porovnania so svojimi konkurentmi v príslušnom segmente. Vo vysokej výbave ST Line, s otváracími dielmi strechy, s parkovacím a inými asistentmi, serióznym až majestátnym, no stále dynamickým výzorom, krásnou bordovou farbou môže jej úspech očakávať aj ten najtriezvejší realista. Hoci, samozrejme, o lacnom aute, vzhľadom na cenu, už v tejto verzii nemôže byť reč.
Čo treba uznať
- Jeden z vrcholov segmentu
Čo nám chýbalo
- USB prípojky pre zadné sedadlá
Čo nás prekvapilo
- Kvantum priestoru na zadných sedadlách
Ford Kuga 2,0 TDCi EcoBlue ST Line
Cena a záruka:
- Základ / test: 22 990 / 49 900 €
- Záruka: 5 rokov / 120 000 km
Motor:
- vznetový, prepĺňaný, mild-hybrid, R4/16V, zdvihový objem valcov 1 995 cm3, max. výkon 140 kW (190 k) pri 3 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 2 000 – 2 500 ot.min-1. Emisie CO2 127 – 132 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 8,7 s, vmax = 208 km/h, spotreba výrobca/test 4,8 – 5,1 / 6,6 l / 100 km.