Minitest: Volkswagen Arteon je Gran Turismo ako lusk

Volkswagen Arteon so šviháckym dizajnom prednedávnom dostal mierne osvieženie tvarov a techniky. Odteraz ponúka ešte viac.

Nevýrazná dizajnová retuš priniesla predovšetkým decentnú svietiacu lištu po celej šírke prednej masky. Mylne som sa pôvodne domnieval, že to je gýč a bude určite pôsobiť rušivo, opak je však pravdou a naživo sa mi hneď zapáčila. V tme vytvára nezameniteľný podpis dynamického päťdverového kupé a po novom ho môžete mať už aj vo verzii rovnaké štýlového kombi s označením Shooting Brake. Samozrejme, šikovní dizajnéri priniesli ešte pár nenápadných úprav. Výbavu od stupňa Elegance a vyššie odzadu spoznáte aj vďaka štandardným zadným svetlám s dynamickými smerovkami, ktoré majú modernejšiu grafiku.

Hlavným poznávacím znakom modernizácie interiéru je vrchná časť palubnej dosky, kde pribudli nové mriežky ventilácie, dnes už bez tradičných analógových hodín a tlačidiel nad multimediálnym systémom. Do pozmeneného interiéru som nastupoval plný očakávaní. Bol som viac ako len zvedavý na nevídané dotykové ovládače. Kým na modernom paneli mi dotykové plôšky vôbec neprekážali a rýchlo som si nastavil teplotu, intenzitu či režim kúrenia, dotykovo-vibrujúce tlačidlá na volante sa za týždeň nestali mojou šálkou kávy. Asi jednoducho nie som typ človeka, čo všetko neživé rád hladká. Určite by som ešte potreboval a privítal pár dní na skamarátenie s autom, nakoľko som  ortodoxný tlačidlový fajnšmeker. Zato prepracovaný volant mi opäť raz sadol do rúk úplne presne a potešilo ma aj jeho pomerne strmé riadenie v podobe troch otáčok od dorazu po doraz.

Dotykové plôšky na volante nahradili tradičné tlačidlá.

Služobné, rodinné auto a GT v jednom! 

Pod kapotou priadol 2,0-litrový benzínový motor. Prekvapil ma kultivovanosťou, ochotou konštantne ťahať od nízkeho spektra otáčok a hlavne svojou spotrebou, ktorá sa ustálila na neuveriteľnej hodnote 7,0 l/100 km. A to podotýkam, že spomedzi novinárov mám zvyčajne trochu ťažšiu nohu. Benzínový motor pracuje efektívne (účinnosť vyššia o 10 %), keďže v nízkych otáčkach využíva Budackov cyklus, keď sa sací ventil zatvára ešte počas fázy nasávania a úplne zatvorený je už predtým, ako piest dosiahne dolnú úvrať.

Čo treba uznať

  • Vyžarujúca reprezentatívnosť a športová elegancia.

Čo nám chýbalo

  • Volant s tradičnými tlačidlami.

Čo nás prekvapilo

  • Vynikajúca spotreba a komfort.

Kia Stinger GT vs Volkswagen Arteon

 

Volkswagen Arteon 2,0 TSI 140 kW Elegance

Cena (základ/test)                                      

  • 38 040/47 100 €

Záruka                                                          

  • 2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 140 kW (190 k) pri 4 200 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 500 – 4 100 ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 171 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,7 s, vmax= 237 km/h, spotreba (WLTP)/test 7,6/7,0 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 563 dm3
140 kwBudackov cyklusDSGfotkygalériarecenziaskusenostitesttsivolkswagen arteon 2021Volkswagen SlovenskoVWVW Arteonvw arteon 2021
Komentáre (0)
Pridať komentár