Nevýrazná dizajnová retuš priniesla predovšetkým decentnú svietiacu lištu po celej šírke prednej masky. Mylne som sa pôvodne domnieval, že to je gýč a bude určite pôsobiť rušivo, opak je však pravdou a naživo sa mi hneď zapáčila. V tme vytvára nezameniteľný podpis dynamického päťdverového kupé a po novom ho môžete mať už aj vo verzii rovnaké štýlového kombi s označením Shooting Brake. Samozrejme, šikovní dizajnéri priniesli ešte pár nenápadných úprav. Výbavu od stupňa Elegance a vyššie odzadu spoznáte aj vďaka štandardným zadným svetlám s dynamickými smerovkami, ktoré majú modernejšiu grafiku.
Hlavným poznávacím znakom modernizácie interiéru je vrchná časť palubnej dosky, kde pribudli nové mriežky ventilácie, dnes už bez tradičných analógových hodín a tlačidiel nad multimediálnym systémom. Do pozmeneného interiéru som nastupoval plný očakávaní. Bol som viac ako len zvedavý na nevídané dotykové ovládače. Kým na modernom paneli mi dotykové plôšky vôbec neprekážali a rýchlo som si nastavil teplotu, intenzitu či režim kúrenia, dotykovo-vibrujúce tlačidlá na volante sa za týždeň nestali mojou šálkou kávy. Asi jednoducho nie som typ človeka, čo všetko neživé rád hladká. Určite by som ešte potreboval a privítal pár dní na skamarátenie s autom, nakoľko som ortodoxný tlačidlový fajnšmeker. Zato prepracovaný volant mi opäť raz sadol do rúk úplne presne a potešilo ma aj jeho pomerne strmé riadenie v podobe troch otáčok od dorazu po doraz.
Služobné, rodinné auto a GT v jednom!
Pod kapotou priadol 2,0-litrový benzínový motor. Prekvapil ma kultivovanosťou, ochotou konštantne ťahať od nízkeho spektra otáčok a hlavne svojou spotrebou, ktorá sa ustálila na neuveriteľnej hodnote 7,0 l/100 km. A to podotýkam, že spomedzi novinárov mám zvyčajne trochu ťažšiu nohu. Benzínový motor pracuje efektívne (účinnosť vyššia o 10 %), keďže v nízkych otáčkach využíva Budackov cyklus, keď sa sací ventil zatvára ešte počas fázy nasávania a úplne zatvorený je už predtým, ako piest dosiahne dolnú úvrať.
Čo treba uznať
- Vyžarujúca reprezentatívnosť a športová elegancia.
Čo nám chýbalo
- Volant s tradičnými tlačidlami.
Čo nás prekvapilo
- Vynikajúca spotreba a komfort.
Volkswagen Arteon 2,0 TSI 140 kW Elegance
Cena (základ/test)
- 38 040/47 100 €
Záruka
- 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 140 kW (190 k) pri 4 200 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 500 – 4 100 ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 171 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 7,7 s, vmax= 237 km/h, spotreba (WLTP)/test 7,6/7,0 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth – áno
- Wi-fi – áno
- AUX/USB – nie/áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8,0
- Batožinový priestor: 563 dm3