Minitest: Volkswagen Arteon je Gran Turismo ako lusk

Volkswagen Arteon so šviháckym dizajnom prednedávnom dostal mierne osvieženie tvarov a techniky. Odteraz ponúka ešte viac.
Minitest: Volkswagen Arteon je Gran Turismo ako lusk
2021 Volkswagen Arteon AM 088

Nevýrazná dizajnová retuš priniesla predovšetkým decentnú svietiacu lištu po celej šírke prednej masky. Mylne som sa pôvodne domnieval, že to je gýč a bude určite pôsobiť rušivo, opak je však pravdou a naživo sa mi hneď zapáčila. V tme vytvára nezameniteľný podpis dynamického päťdverového kupé a po novom ho môžete mať už aj vo verzii rovnaké štýlového kombi s označením Shooting Brake. Samozrejme, šikovní dizajnéri priniesli ešte pár nenápadných úprav. Výbavu od stupňa Elegance a vyššie odzadu spoznáte aj vďaka štandardným zadným svetlám s dynamickými smerovkami, ktoré majú modernejšiu grafiku.

Hlavným poznávacím znakom modernizácie interiéru je vrchná časť palubnej dosky, kde pribudli nové mriežky ventilácie, dnes už bez tradičných analógových hodín a tlačidiel nad multimediálnym systémom. Do pozmeneného interiéru som nastupoval plný očakávaní. Bol som viac ako len zvedavý na nevídané dotykové ovládače. Kým na modernom paneli mi dotykové plôšky vôbec neprekážali a rýchlo som si nastavil teplotu, intenzitu či režim kúrenia, dotykovo-vibrujúce tlačidlá na volante sa za týždeň nestali mojou šálkou kávy. Asi jednoducho nie som typ človeka, čo všetko neživé rád hladká. Určite by som ešte potreboval a privítal pár dní na skamarátenie s autom, nakoľko som  ortodoxný tlačidlový fajnšmeker. Zato prepracovaný volant mi opäť raz sadol do rúk úplne presne a potešilo ma aj jeho pomerne strmé riadenie v podobe troch otáčok od dorazu po doraz.

Dotykové plôšky na volante nahradili tradičné tlačidlá.

Služobné, rodinné auto a GT v jednom! 

Pod kapotou priadol 2,0-litrový benzínový motor. Prekvapil ma kultivovanosťou, ochotou konštantne ťahať od nízkeho spektra otáčok a hlavne svojou spotrebou, ktorá sa ustálila na neuveriteľnej hodnote 7,0 l/100 km. A to podotýkam, že spomedzi novinárov mám zvyčajne trochu ťažšiu nohu. Benzínový motor pracuje efektívne (účinnosť vyššia o 10 %), keďže v nízkych otáčkach využíva Budackov cyklus, keď sa sací ventil zatvára ešte počas fázy nasávania a úplne zatvorený je už predtým, ako piest dosiahne dolnú úvrať.

Čo treba uznať

  • Vyžarujúca reprezentatívnosť a športová elegancia.

Čo nám chýbalo

  • Volant s tradičnými tlačidlami.

Čo nás prekvapilo

  • Vynikajúca spotreba a komfort.

Kia Stinger GT vs Volkswagen Arteon

 

Volkswagen Arteon 2,0 TSI 140 kW Elegance

Cena (základ/test)                                      

  • 38 040/47 100 €

Záruka                                                          

  • 2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 140 kW (190 k) pri 4 200 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 500 – 4 100 ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 171 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,7 s, vmax= 237 km/h, spotreba (WLTP)/test 7,6/7,0 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 563 dm3
140 kwBudackov cyklusDSGfotkygalériarecenziaskusenostitesttsivolkswagen arteon 2021Volkswagen SlovenskoVWVW Arteonvw arteon 2021
Komentáre (0)
Pridať komentár