Na výber máte tri typy wallboxov, ktoré zvýšia užívateľský komfort nabíjania plug-in hybridných a čisto elektrických vozidiel. Základný model Škoda iV Charger sa predáva za 556 eur s DPH, nedisponuje inteligentnými funkciami a prepojením s mobilnou aplikáciou, no je robustným riešením pre rýchle, bezpečné a pohodlné domáce nabíjanie v garáži v rodinnom dome.
Zlatú strednú cestu predstavuje model Škoda iV Charger Connect stojí 795 eur s DPH, má okrem základného vybavenia modul pre autorizáciu čipovou kartou RFID, takže môže slúžiť viacerým užívateľom. Hodí sa napríklad pre spoločné podzemné garáže, kde toto riešenie zabráni neoprávnenému nabíjaniu.
Najprepracovanejší je model Škoda iV Charger Connect+, ktorý stojí 1 074 eur s DPH a do svojej technickej výbavy pridáva ešte LTE modul a certifikovaný elektromer. Takýto wallbox môže zdieľať viacero používateľov, dáta o nabíjaní sa odosielajú do aplikácie a užívatelia aj prevádzkovatelia presne vidia, kto koľko elektriny spotreboval. Toto riešenie je vhodné napríklad pre firmy, kde zamestnanec využíva služobné auto, ktoré nabíja doma. Údaje z certifikovaného wallboxu, ktorý mu firma nechá nainštalovať, môže využiť na následnú kompenzáciu za energiu spotrebovanú služobným autom.
Všetky tri typy wallboxov disponujú 7,5-metrovým káblom pre pripojenie nabíjania. Objednať sa dajú u ktoréhokoľvek autorizovaného predajcu značky Škoda na Slovensku. Servis zároveň ochotne pomôže aj so zabezpečením inštalácie a kontrolou elektrickej infraštruktúry pred samotnou kúpou wallboxu. Samotné zariadenia umožňujú nabíjať najvyšším výkonom 11 kW. V praxi to znamená, že model Škoda Enyaq iV s 60 kWh akumulátorom dokážete nabiť za 6 až 8 hodín.
Jedna karta stačí
Wallboxami to však nekončí. Škoda pracuje na unvierzálnej karte MyŠKODA Powerpass, ktorá bude dostupná v čase, kedy dorazia prvé modely ENYAQ iV na Slovensko. Jedna univerzálna karta bude slúžiť na sprístupnenie väčšiny nabíjacích staníc. Cieľom má byť bezstarostné nabíjanie kdekoľvek – doma aj v zahraničí. MyŠKODA Powerpass totiž umožní s jednou autorizačnou kartou nabíjať vozidlo kdekoľvek v širokej sieti nabíjacích staníc všetkých možných prevádzkovateľov, u ktorých by si musel inak zákazník riešiť registráciu či platbu samostatne. S jednou kartou tak budú môcť používatelia nabíjať na viac než 143 tisíc nabíjacích staniciach po celej Európe. Dôležitou súčasťou karty bude tiež aplikácia MyŠKODA Powerpass pre mobilné zariadenia pre OS iOS a Android, v ktorej si zákazník objedná kartu a aktivuje kontrakt, no aplikácia mu tiež pomôže vyhľadať nabíjacie stanice v sieti, pričom zobrazí aj aktuálne ceny dobíjania. Platba bude prebiehať raz mesačne na základe čerpaného nabíjania.
Do budúcna Škoda počíta aj s vlastnými stanicami v sieti dílerov, ktoré sa postupne budujú. Plánuje sa, že by sa to v blízkej budúcnosti malo týkať aj Slovenska. Tieto stanice pritom budú využívať jednu z technológií, na ktorých Škoda dlhodobo pracuje. Prvým príkladom je využitie recyklovaných batérií z elektromobilov a plug-in hybridov pre vybudovanie nabíjacích staníc s výkonom 11 až 22 kW, ktoré budú tvoriť batériové moduly vytvorené z už použitých batérií. Tie tak získajú druhý život pred tým, než ich bude treba ekologicky zlikvidovať. Druhým príkladom bude zotrvačníkové riešenie, ktoré testuje Škoda Auto Digilab v spolupráci s izraelským startupom Chakratec. Úložisko Kinetic Power Booster sa skladá z viacerých zotrvačníkov a elektrická energia sa do nich ukladá vo forme mechanickej energie. Toto revolučné riešenie dokáže ponúknuť rýchlejšie formy nabíjania s nižšími nákladmi a ekologickejšou formou.