Na palube Mercedesu Triedy S sa nachádza až päť obrazoviek systému MBUX, pričom niektoré disponujú technológiou OLED. Impozantný je aj mimoriadne veľký projekčný displej, ktorý premieta obsahy rozšírenej reality. V prípade navigácie sú napríklad na vozovku virtuálne presne umiestňované animované odbočovacie šípky. Pomocou kamier v stropnej ovládacej jednotke a algoritmov, ktoré sú schopné učiť sa, rozpozná interiérový asistent MBUX množstvo rôznych pokynov ovládania. Pritom interpretuje natočenie hlavy, pohyby rúk či reč tela a reaguje príslušnými funkciami vozidla. Ak sa vodič napríklad pozrie cez plece dozadu smerom na zadné sklo, interiérový asistent MBUX automaticky odtiahne slnečnú roletu na zadnom skle. Aktívne náladové osvetlenie s približne 250 svetelnými diódami je integrované do asistenčných jazdných systémov a ich výstrahy dokáže vizuálne podporiť. Náladové osvetlenie okrem toho dokáže sprostredkovať spätnú väzbu pri ovládaní klimatizácie alebo hlasového asistenta Hey Mercedes.
Najnovšia generácia balíka asistenčných jazdných systémov, ktorý je súčasťou sériovej výbavy, obsahuje množstvo nových a zdokonalených funkcií. Jedným príkladom je predvídavé prispôsobenie sa rýchlostným limitom. Nový ukazovateľ asistencie na displeji vodiča zobrazuje na celú obrazovku zrozumiteľným a transparentným spôsobom fungovanie asistenčných jazdných systémov.
Čelný airbag vzadu (prvok mimoriadnej výbavy pre Triedu S s dlhým rázvorom) dokáže pri čelných kolíziách výrazne znížiť zaťaženie hlavy a šije pripútaných cestujúcich na bočných sedadlách vzadu. Čelný airbag pre zadné sedadlo sa vďaka svojej inovatívnej konštrukcii s rúrkovitou štruktúrou rozvíja mimoriadne šetrne voči cestujúcim.
Vďaka riadeniu zadnej nápravy (mimoriadna výbava) je Trieda S pocitovo v meste taká obratná ako kompaktné vozidlo. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje až desať stupňov. Priemer otáčania Triedy S s dlhým rázvorom a náhonom na všetky kolesá sa s riadením zadnej nápravy zmenší o 1,9 metra na 10,9 metra a to je hodnota na úrovní hatchbackov!
Viac ako 50 elektronických komponentov novej Triedy S možno aktualizovať bezdrôtovo (over-the-air). Medzi tieto komponenty patrí kompletný infotainment MBUX, displej vodiča, asistenčné jazdné systémy či systémy osvetlenia MULTIBEAM LED a DIGITAL LIGHT. Vďaka tejto technológii zákazník ušetrí čas, pretože kvôli aktualizácii nebude musieť jazdiť do servisu. Jeho vozidlo bude zároveň počas celej životnosti aktuálne a vybavené novými funkciami. Podmienkou bezdrôtových aktualizácií je vždy výslovné vyjadrenie súhlasu používateľa. Keď hrozí bočný náraz od iného vozidla, karoséria sa prostredníctvom podvozka so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE (mimoriadna výbava) dokáže zdvihnúť v priebehu niekoľkých desatín sekundy. Ide o novú funkciu bočného impulzu PRE-SAFE®. Možno ňou znížiť zaťaženie cestujúcich, pretože náraz sa navedie na mimoriadne odolné štruktúry v spodnej časti vozidla.
Predpokladá sa, že od polovice roka 2021 bude môcť nová Trieda S s novým systémom DRIVE PILOT (mimoriadna výbava) jazdiť vysoko automatizovane v hustej premávke alebo počas zápchy na vhodných úsekoch diaľníc v Nemecku. Odbremení sa tým vodič, ktorý sa tak bude môcť venovať vedľajším činnostiam ako napríklad spracovaniu e-mailov vo vozidle prostredníctvom funkcie kancelárie v automobile (In-Car-Office), čím sa šetrí jeho čas.
Revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) umožňuje úplne nové funkcie ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku. V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov.
Radový šesťvalcový benzínový a dieselový motor v rozličných výkonových stupňoch sú vstupnou bránou v prípade motorizácií novej Triedy S. Onedlho bude k dispozícii motor V8 s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) a so 48-voltovým elektrickým systémom. V roku 2021 pribudne hybridný model dobíjateľný zo siete s čisto elektrickým dojazdom až do 100 kilometrov.
Ponuka modelov na začiatku predaja Triedy S
S 450 4MATIC | S 500 4MATIC | S 350 d | S 350 d 4MATIC | S 400 d 4MATIC | ||
Prevodovka | automatická | 9G-TRONIC | ||||
Motor (konštrukčný rad, usporiadanie, počet valcov) | M 256, R6 | OM 656, R6 | ||||
Zdvihový objem | cm³ | 2 999 | 2 999 | 2 925 | 2 925 | 2 925 |
Výkon | kW/k | 270/367 | 320/435 | 210/286 | 210/286 | 243/330 |
pri | 1/min | 5 500 – 6 100 | 5 900 – 6 100 | 3 400 – 4 600 | 3 400 – 4 600 | 3 600 – 4 200 |
Príd. výkon s EQ Boost | kW/k | 16/22 | 16/22 | – | – | – |
Max. krútiaci moment | Nm | 500 | 520 | 600 | 600 | 700 |
pri | 1/min | 1 600 – 4 500 | 1 800 – 5 500 | 1 200 – 3 200 | 1 200 – 3 200 | 1 200 – 3 200 |
Príd. krútiaci moment s EQ Boost | Nm | 250 | 250 | – | – | – |
Kombinovaná spotreba paliva NEDC | l/100 km | 8,4 – 7,8
(8,3 – 7,8) |
8,4 – 7,8
(8,4 – 7,8) |
6,7 – 6,2
(6,7 – 6,2) |
6,9 – 6,4
(6,8 – 6,3) |
7,0 – 6,5
6,9 – 6,4) |
Kombinované emisie CO2 [8] NEDC | g/km | 191 – 178
(191 – 178) |
192 – 179
(192 – 178) |
176 – 163
(176 – 163) |
183 – 168
(180 – 166) |
186 – 171
(183 – 169) |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 5,1 | 4,9 | 6,4 | 6,2 | 5,4 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 |