Stonic GT Line prináša športovejšie dizajnové prvky značky, emotívnejší vzhľad a exkluzívne dizajnové prvky GT Line.
Emilio Herrera, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Motors Europe, sa vyjadril takto: „Od spustenia predaja v roku 2017 znamenal Stonic obrovský úspech pre značku Kia v Európe, kde sa do dnešného dňa predalo viac ako 150 000 kusov. Navyše v roku 2019 sa stal naším štvrtým najpredávanejším modelom v Európe. Majitelia svoj Stonic milujú a nový variant GT Line ešte umocňuje jeho najlepšie vlastnosti a ponúka dizajn inšpirovaný najvýkonnejšími automobilmi v našej ponuke. Očakávame, že variant GT Line ďalej zvýši atraktivitu modelového radu Stonic v rámci momentálne najkonkurenčnejšej časti trhu.“
Výroba modelu Stonic GT Line sa spúšťa v októbri vo výrobnom závode Sohari v Kórei. V Európe sa začne predávať počas posledného štvrťroka 2020. Všetky modely zákazníkom ponúknu jedinečnú záruku Kia na 7 rokov, resp. 150 000 kilometrov.
Vonkajší dizajn inšpirovaný štýlom GT
To sa prejavuje na novom dizajne predného a zadného nárazníka. Predný nárazník ešte vylepšujú zabudované LED hmlovky, tri výrazné nasávacie otvory naprieč prednou časťou vozidla a ozdobná kovová lišta na spodnom okraji. Mriežka chladiča v tvare tigrieho nosa sa môže pochváliť jedinečnou dizajnovou úpravou a kryty vonkajších spätných zrkadiel zasa čiernym povrchom. Okrem toho GT Line štandardne ponúka nové svetlomety na báze LED diód, čo mu dodáva osobitý svetelný podpis. Pri pohľade zozadu ho od ostatných variantov odlišuje mohutnejší zadný nárazník, ktorý svojím dizajnom imituje dvojité koncovky výfuku a zadný difúzor, ako aj znak GT Line na dverách batožinového priestoru.
V závislosti od krajiny si zákazníci môžu vybrať až spomedzi 15 dvojfarebných kombinácií karosérie a strechy. Variant GT Line tieto farebné možnosti ešte rozširuje prostredníctvom farebného zvýraznenia okolo troch nasávacích otvorov v prednom nárazníku, ktoré je zladené s kontrastnou farbou strechy. Všetky modely Stonic GT Line majú obuté 17-palcové disky kolies z hliníkovej zliatiny.
Unikátne vylepšenia interiéru s najnovšími funkciami „pripojeného vozidla“ od spoločnosti Kia
Najviditeľnejšou zmenou je obloženie palubnej dosky so vzhľadom uhlíkových vláken, čo je úprava vyhradená výlučne pre modely GT Line.
Unikátne sú v novom variante aj sedadlá, čalúnené kombináciou čiernej látky a umelej kože s lemovaním a kontrastným prešívaním bielej farby. Na vodičov čaká nový volant s plochou spodnou časťou potiahnutý perforovanou kožou s logom GT Line a kontrastným šitím, ako aj 4,2-palcový digitálny displej medzi ciferníkmi na bloku prístrojov.
Rovnako ako ostatní zástupcovia modelového radu Stonic aj nový variant prináša najnovšie technológie „pripojeného vozidla“ a infozábavy od spoločnosti Kia. Uprosted palubnej dosky sa vyníma informačno-zábavný systém s veľkou 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou s najnovším systémom UVO Connect s označením „Phase II“, ktorý prináša ešte lepšie možnosti pripojenia a obsluhy.
Ponuka preplňovaných a mild-hybridných pohonných jednotiek
Stonic GT Line ponúka novú pohonnú jednotku „EcoDynamics+“ so zážihovým motorom a mild-hybridným elektrickým pohonom (MHEV). Pohonnú jednotku tvorí 1,0-litrový motor T-GDi (preplňovaný zážihový s priamym vstrekovaním) „Smartstream“ so 48 V systémom MHEV. Kompaktný 48-voltový lítiovo-iónový polymérový akumulátor podporuje krútiaci moment motora prísunom elektrickej energie prostredníctvom novej jednotky mild-hybridného štartér-generátora (MHSG). Jednotka MHSG je pomocou remeňa prepojená s kľukovým hriadeľom spaľovacieho motora a plynulo prepína medzi režimami „elektromotora“ a „generátora“.
Nový motor Smartstream je vybavený technológiou plynulo variabilného časovania ventilov (CVVD). Vďaka tomu dokáže v závislosti od zaťaženia hladko prepínať medzi rôznymi pracovnými cyklami a dosiahnuť maximálnu možnú hospodárnosť. Motor dosahuje výkon 100 alebo 120 k, pričom v oboch prípadoch ponúka systém voľby jazdných režimov, a to „Eco“, „Sport“ a „Normal“.
Stonic GT Line má v štandardnej výbave novú inteligentnú manuálnu prevodovku (iMT) alebo si za príplatok môžete vybrať 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku (7DCT). Obidve prevodovky, iMT aj 7DCT, umožňujú určitý čas jazdiť s vypnutým motorom, čím sa v režime Eco dosahuje nižšia spotreba. Funguje to pri rýchlosti do 125 km/h.
Okrem pohonnej jednotky EcoDynamics+ ponúka Stonic GT Line aj nehybridný 1,0-litrový motor T-GDi Smartstream s výkonom 100 k, ktorý možno kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo prevodovkou 7DCT.
Zdroj a foto: KIA