Mercedes Triedy V dostal do vienka AIRMATIC

V minulom roku Mercedes Triedy V prekonal modernizáciu. Tá mu dodala množstvo nových kľúčových prvkov, aby sa ešte viac priblížil osobným luxusným verziám limuzín, kombi, alebo SUV. Ja na V-ečko nedám dopustiť a čo vy?

Ja som si pred časom vyskúšal verziu s novým naftovým štvorvalcom OM654 a automatickou prevodovkou 9G-Tronic, ktorý bol v podstate vrcholom ponuky. Krátky test nájdete tu. Od konca roku 2019 je tiež súčasťou  intuitívny a samoučiaci sa multimediálny systém MBUX. Lenže teraz prichádza ďalšia fíčurka, vzduchové pruženie AIRMATIC .

Čo Airmatic v triede V ponúka?

  • Zvýšený jazdný komfort vo všetkých druhoch terénu
  • Optimalizované hladiny hluku v celom vozidle
  • Znížená spotreba pri vysokých rýchlostiach
  • Možno prispôsobiť pomocou rôznych programov pohonu

Ako AIRMATIC funguje?

Systém vzduchového pruženia AIRMATIC prispôsobuje podvozok triedy V rôznym podmienkam, a tak zaisťuje vysoký jazdný komfort vďaka neustálej svetlej výške pri všetkých druhoch zaťaženia a dokonca aj v nerovnom teréne. Podporuje to dvojité, frekvenčne selektívne tlmenie. Ovládanie tlmenia sa reguluje nezávisle na každom kolese podľa aktuálneho stavu vozovky.

K tomu dochádza rýchlo a s vysokou presnosťou pomocou dvoch ďalších samostatných ventilov závislých od frekvencie pre odskakovacie a kompresné sily v tlmičoch a poskytuje to značné zvýšenie jazdnej stability a komfortu.

Pomocou prepínača DYNAMIC SELECT na stredovej konzole si vodič môže individuálne vyberať z rôznych režimov jazdy. V programe „Comfort“ alebo „Manual“ zostáva trieda V v štandardnej výške až do rýchlosti 110 km/h. Keď rýchlosť prekročí 110 km h, pruženie triedy V sa automaticky zníži o 10 mm, čo umožňuje dynamickejší štýl jazdy na diaľniciach a súčasne znižuje odpor vzduchu  a tým aj spotrebu. Túto výhodu si môžete vychutnať v programe „Sport“ – ktorý umožňuje zníženie o 10 mm – aj pri nízkych rýchlostiach na bežných cestách. V programe „Zdvíhanie“ sa vozidlo zdvihne až o 35 mm, pri rýchlosti do 30 km/h – čo je ideálne na jazdu po nespevnených cestách, napríklad na rodinných výletoch do hôr.

Bez ohľadu na zvolený jazdný režim je pneumatická regulácia výšky aktívna úplne automaticky a bez ohľadu na zaťaženie. Vďaka tomu je jazda plynulejšia, dokonca aj s prívesným vozíkom, s väčšou jazdnou stabilitou a tým aj väčším komfortom.

Okrem triedy V a EQV je vzduchové pruženie AIRMATIC  k dispozícii aj pre Vito Tourer a eVito Tourer., ako aj pre kompletnú rodinu obytných a obytných automobilov značky Marco Polo.

Zdroj: Mercedes

Mercedes-Benz EQV 300 – Minimum a maximum

Airmaticmercedes triedy vMercedes-Benz EQVMercedes-Benz Marco PoloMercedes-Benz Triedy VMercedes-Benz V 2020Mercedes-Benz V klasseMercedes-Benz V-Class
Komentáre (0)
Pridať komentár