Francúzska automobilka Bugatti predstavila nový koncept okruhového špeciálu Bolide. Jedná sa zásadne o odľahčený model navrhnutý pre radosť z rýchlej jazdy na okruhu.
Výsledkom je pozoruhodný dizajnový jazyk, ďalšie posunutie aerodynamických vlastností a limitov, silný motor W16 a rýchlosť 500 km/h za 20 sekúnd. Bugatti už síce nemá najrýchlejšie auto sveta, ale to ich nezastavilo v ďalšom rozvoji úplne nečakaným smerom.
Bolide totiž nepočíta s cestnou homologizáciou a preto si môže dovoliť parametre z inej planéty. Všetko je teda zamerané na maximálne potešenie z riadenia a rýchlej jazdy. Preto inžinieri prevzali legendárne DNA z pretekárskeho modelu Bugatti Type 35 z 20. rokov minulého storočia a upravili všetko na dnešné parametre.
Konečným produktom tak je famózny superšportiak s prepracovanými detailmi a jasným dizajnérskym zámerom, ktorý je inšpirovaný leteckým priemyslom a lietadlami typu X. Automobil váži len 1240 kg a k dispozícii je vyladený osemlitrový motor W16 so štyrmi turbodmýchadlami, ktorý je známy z modelu Chiron.
Výkon šestnásťvalcového agregátu predstavuje 1850 konských síl. Vďaka tomu zrýchli športiak z pokoja na stovku za 2,17 sekundy. Interiér je jednoduchý, minimalistický a hlavne orientovaný na šoféra. Karbónový je v podstate celý interiér, nachádza sa tam len pár ovládacích prvkov. Cena zostáva záhadou, ale to aj vďaka tomu, že je to zatiaľ len ambiciózny koncept.
Zástupcovia značky Bugatti však ubezpečili, že model Bolide nie je len o šprintovaní. Údajne potrebuje len 5:23,1 minúty na obkrúženie severnej slučky na svetoznámom Nürburgringu. Len pre zaujímavosť, pretekárske Porsche 919 Hybrid Evo špeciálne upravené pre vytrvalostné preteky 24 h v Le Mans to pritom zvládne za 5:19,546.
Zrejme ani netreba zdôrazňovať, že o sofistikované materiály a výrobne postupy nie je v tomto prípade núdza. Napríklad hnací hriadeľ, ktorý smeruje výkon od motora na zadné kolesá, je z hybridnej zmesi karbónu doplnenej o titánové výstuhy. Aj vďaka tomu má polovičnú hmotnosť, vydrží však dvojnásobnú záťaž. Presne taká filozofia je uplatnená prakticky na každej súčiastke a každom paneli Bolidu.
Vedúci inžinier u Bugatti Stefan Ellrott predstavil testovaciemu jazdcovi a pretekárskemu matadorovi Andymu Wallacemu aj rameno prednej časti zavesenia. To je vyrobené z titanu, avšak spracovaný je za pomoci 3D tlače. Váži len 1000 gramov, napriek tomu však, podľa slov Ellrotta, je k jeho zlomení potrebné vyvinúť silu 3,7 tony, čo sú v podstate dva modely Chiron.
-jj-, zdroj a foto: Bugatti