Titul “Best of the Best” bol udelený progresívnemu koncepčnému elektromobilu Hyundai “Prophecy”. Porota súťaže Red Dot tiež ocenila titulom „Winners“ štúdiu elektromobilu “45” a elektricky poháňané koncepčné nákladné vozidlo “Neptune” s palivovými článkami v sekcii dizajnových konceptov. Štúdia “Prophecy” a koncepčný model “45” sú súčasťou novej značky IONIQ spoločnosti Hyundai, ktorá sa zameriava špeciálne na elektromobily.
“Prophecy” je vizionárska štúdia elektromobilu Hyundai, ktorá stelesňuje rýdzi aerodynamický dizajn vyjadrujúci v duchu zmyselnej športovosti najnovšiu dizajnovú identitu značky Hyundai. Dizajnéri značky Hyundai dosiahli kombináciou dlhého rázvoru a krátkych previsov vrcholnú úroveň automobilových tvarov. Výsledkom je nová podoba elektromobilu definovaná čistými povrchmi a rýdzosťou klenutých plôch v kombinácii s estetickou harmóniou a funkčnosťou. “Prophecy” je navyše prvým koncepčným vozidlom navrhnutým kórejskou automobilovou značkou, ktorý získal za dizajnový koncept ocenenie “Best of the Best”.
Koncepčné vozidlo “45”, ktoré Hyundai predstavil na Frankfurtskom autosalóne v roku 2019, je futuristickou spomienkou na Pony Coupe Concept, štyridsaťpäťročnú ikonu značky. Jeho dizajn zvestuje novú éru automobilového dizajnu značky Hyundai so zameraním na elektrifikáciu, autonómne technológie a smart dizajn. Hyundai “45” je definovaný vycibreným štýlom aerodynamickej samonosnej karosérie s ľahkou konštrukciou, inšpirovanou lietadlami z 20. rokov 20. storočia. Siluetu v tvare diamantu vytvára tiež aplikácia 45 ° uhlov na prednej a zadnej časti.
Dizajn elektricky poháňaného koncepčného nákladného vozidla “Neptune” s palivovými článkami bol inšpirovaný aerodynamickými vlakmi v štýle Art Deco, ktoré definovali štandardy priemyselného dizajnu v rokoch 1936 až 1959. Osobitý kaskádovitý dizajn zaisťuje maximálny prívod vzduchu pre účinnejšie chladenie. “Neptune” tak presvedčivo dokumentuje úsilie značky Hyundai o ekologickú mobilitu so zameraním na vodíkové technológie.
“Ocenenie Red Dot Awards pre štúdie Prophecy a 45 sú globálnym uznaním vízie dizajnu elektromobilov spoločnosti Hyundai. Chceme vytvárať silné emocionálne spojenie medzi ľuďmi a automobilmi, a prinášať tak ešte vyššie hodnoty do každodenného života našich zákazníkov,” povedal SangYup Lee, viceprezident a vedúci divízie globálneho dizajnu Hyundai. “Neptune je ambasádorom, ktorý stelesňuje špičkovú pozíciu a kompetencie spoločnosti Hyundai Motor vo vývoji novej generácie technológie pre elektromobily s palivovými článkami. Tento koncept reprezentuje víziu spoločnosti Hyundai Motor ako lídra globálneho odvetvia vodíkovej mobility s dôrazom na prínos pre zákazníkov.”
Red Dot Award patrí spoločne s oceneniami iF Design Award a International Design Excellence Awards (IDEA) medzi najprestížnejšie ocenenia za dizajn na svete. Porota súťaže Red Dot každoročne vyhlasuje víťaza v sekciách “produktový dizajn”, “značka a komunikácia” a “dizajnový koncept”.
Tento rok sa v súťaži “Red Dot Award: Design Concept” zišlo 4 170 uchádzačov z oblasti koncepčného dizajnu. Z toho len 41 účastníkov získalo ocenenie “Best of the Best” a 188 dostalo titul “Winners”. Dvadsať medzinárodne uznávaných odborníkov hodnotilo príspevky na základe inovácií, realizovateľnosti a funkčnosti. Inovatívne a revolučné designy elektromobilov Hyundai získali víťazstvom v súťaži Red Dot uznanie na celom svete.