Aktuálne meno je trochu komplikované a holou pravdou ostáva, že ho väčšina ľudí s ikonickým maliarom aj naďalej spája. S nedávnou modernizáciou neprišli žiadne výraznejšie estetické zmeny, čo je škoda. Svojím vzhľadom však aj po siedmich rokoch ostáva prudko originálny a hlavne populárny v už nie takom početnom segmente klasických rodinných MPV.
Ako stvorené pre rodinu a nikdy nekončiace výlety!
Tajne som však dúfal, že po rokoch sa dostane na rad aj volič modernej automatickej prevodovky, ktorý je umiestnený na hornom okraji palubnej dosky pri volante. Do MPV viac ako len priestorovo optimálne, skôr americké riešenie, určite chválim, no malú výčitku predsa mám. Medzi režimom „D“ a „M“ stále nie je výraznejší odskok a buď som si musel v duchu počítať polohy, alebo sledovať displej, prípadne zaradiť až do „M“ a o jedno sa vrátiť, a to najmä ak si manévrovanie vyžadovalo krátky čas. Priznám sa, pár dní navyše by som na skamarátenie ešte potreboval.
Stručne
Čo treba uznať
- Priestranný a vzdušný interiér.
Čo nám chýbalo
- Viac USB portov.
Čo nás prekvapilo
- Niektoré atypické riešenia v ovládaní.
CITROËN Grand C4 Spacetourer 1,5 BlueHDi 96 kW, EAT8 Feel
Cena a záruka:
- Základ/test 20 490 / 25 410 €.
Všeobecné záručné podmienky:
- 4 roky alebo 60 000 km.
Motor:
- Preplňovaný vznetový R4/16, zdvihový objem valcov 1 499 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 132 –154 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 10,4 s, Vmax= 198 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 5,0 – 5,9 /6,7 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth – áno
- Wi-fi – áno
- AUX/USB – nie/áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 7,0
- Batožinový priestor: 645 dm3
- Čas na kolo – nemerali sme