Renault Mégane eVision: Francúzska vízia elektromobilu

Vozidlo Renault Mégane eVision je predobrazom novej generácie elektromobilov založených na úplne novej modulárnej platforme CMF-EV. Spomínaná platforma, ktorú vyvinulo trio Renault-Nissan-Mitsubishi, bude tvoriť základ pre budúce 100% elektromobily značky Renault.

Nová platforma uľahčí výrobu, vývoj a optimalizáciu efektívnosti elektrického pohonu každého nového modelu. Platforma CMF-EV má oproti tradičnej platforme používanej pre vozidlá so spaľovacím motorom alebo pre vozidlá s miešaným spaľovacím/elektrickým pohonom viacero výhod. Má napríklad menší motorový priestor, veľkosť časti elektromotoru je menšia než v prípade vozidiel s dieselovým alebo benzínovým agregátom.

V spojení s predĺženým rázvorom a umiestením kolies v štyroch rohoch vozidla je možné využiť objem pre účely priestornosti a designu. Vďaka prelomovým technológiám a batériám s vyššou kapacitou prináša platforma CMF-EV zákazníkom tiež možnosť zvýšenia dojazdu ich budúceho elektromobilu a zníženie času potrebného na nabitie. Dochádza tiež ku zlepšeniu dynamiky a radosti z riadenia vďaka upravenému podvozku a zníženému ťažisku s inštaláciou batérií pod podlahou.

Dôraz kládli dizajnéri a inžinieri tiež na aerodynamiku budúcich elektromobilov, ale došlo tiež k optimalizácii výkonnosti nabíjania. CMF-EV zavádza inovatívny systém tepelného riadenia batérie s omnoho širším rozmedzím teplôt. Výrobca vytvoril optimalizovaný okruh chladenia motoru, batérie a priestoru pre posádku vozidla. Energy Recovery System (ERS) zachytáva teplo z motora a batérie, pričom ho rozvádza do priestoru pre posádku vozidla.

Umožňuje tak šetriť batériu a zaisťuje, že chlad nemá vplyv na dojazd elektromobilu. Dochádza teda k maximálnemu využitiu dostupnej energie. Renault Mégane eVision meria 4,21 m a ponúka tak pasažierom priestornosť a užívateľské možnosti hodné vozidiel zo segmentu C, ktoré sú tradične o 15 až 30 cm dlhšie. Navyše, súčasne uľahčuje prevádzku v mestskom prostredí.

Dojazd elektromobilu závisí obvykle na jeho veľkosti a na jeho schopnosti pojať viac či menej objemné batérie. Nové obmedzenie, ktorého sa Mégane eVision zbavuje. Pojme ultra tenkú 60kWh batériu, ktorá mu umožňuje byť nižší a mať preto lepšiu aerodynamiku. To výrazne znižuje spotrebu elektrickej energie. Jeho nabíjačka DC (až 130 kW) umožňuje veľmi rýchle nabíjanie. Motor vozidla Mégane eVision patrí medzi najvýkonnejšie agregáty z portfólia značky Renault a to bez ohľadu na druh pohonu.

Mégane eVision má výkon 160 kW (ekvivalent 217 koní) a krútiaci moment 300 Nm, pri zrýchlení z 0 na 100 km/h za menej než osem sekúnd. Radosť z riadenia je maximálny na diaľnici, na ceste alebo v meste. Pokiaľ ide o dojazd, tak vozidlá na platforme CMF-EV sa dopravia ďalej. Nová 60 kWh batéria spoločne s rýchlym nabíjaním (nabíjačka DC až 130 kW) umožní budúcemu sériovému modelu vychádzajúcemu z konceptu Mégane eVision ujsť vzdialenosti typu Paríž-Lyon v čase porovnateľnom s vozidlami so spaľovacím motorom.

Technické charakteristiky
Dĺžka: 4210 mm
Šírka: 1800 mm
Výška: 1505 mm
Rázvor: 2700 mm
Ráfiky: 20 palcov
Pneumatiky: Continental 245/40 ZR 20
Hmotnosť: 1650 kg
Motor: elektrický 160 kW (217 koní) s rotorom s cievkou Pohon: 4×2
Hnacie kolesá: predné
Nabíjanie: AC až 22 kW, DC až 130 kW
Batéria: 60 kWh – 400V

 

-jj-, zdroj a foto Renault

elektrické autoelektromobilelektromobilitaFrancúzskoRenaultRenault Mégane eVision
Komentáre (0)
Pridať komentár