Nový elektromobil Mercedes-Benz EQC 4×4² je autom pre každé dobrodružstvo. Luxusné vozidlo do zásuvky v terénnom obutí, ktoré vzniklo na základoch konvenčného elektromobilu EQC, sa však podľa všetkého do sériovej výroby nedostane.
Inžinier Jürgen Eberle so svojim tímom postavili novú verziu elektrického off-roadu Mercedes-Benz EQC 4×4². Ide o luxus určený do terénu. Automobil si vypožičal jazdný program Off-Road z modelu Mercedes-Benz GLC. Zároveň upravili inžinieri tiež akustický systém. To najdôležitejšie, teda o koľko sa zvýšila spotreba auta, ale Mercedes nezverejnil. Základom továrenskej verzie súčasnej vlajkovej lodi elektrických mercedesov sú portálové nápravy s terénnym odpružením.
S väčšími kolesami a pneumatikami to zvyšuje svetlú výšku na 293 mm, čo je o 153 mm viac než u sériového EQC, a dokonca o 53 mm viac než v prípade štandardnej triedy G. Aby kolesá z karosérie príliš nevytŕčali, dostalo špeciálne EQC aj širšie blatníky. Celkovo je vozidlo širšie o 200 mm. Nový elektromobil sa dokáže brodiť do hĺbky 400 mm, čo je o 15 cm viac. Nájazdové uhly sú 31,8 a 33 stupňov vzadu, čo predstavuje nárast o 11,2, respektíve 13 stupňov.
Pohonné ústrojenstvo zmenami neprešlo. Extrémny koncept používa dvojicu elektromotorov pre kombinovaný výkon 300 kW, teda 408 koní. Tvorí pohon všetkých kolies. Batéria s kapacitou 80 kWh bežne stačí na normovaných 450 km podľa normy WLTP. Všetky spomínané úpravy však toto číslo určite podstatne stlačili, avšak presnú hodnotu automobilka zo Stuttgartu neuviedla.
S horným indexom si Mercedes zahrával už v minulosti niekoľkokrát. Verziu 4×4² v podobnom duchu dostala aj minulá generácia off-roadu triedy G, ale aj kombi triedy E. Práve len „géčko” sa však dostalo do predaja. Výhodou terénnej prestavby na základoch elektromobilu je podľa Mercedesu fakt, že nepotrebujete žiadnu dodatočnú ochranu podvozku.
Rám chrániaci akumulátor v podlahe je totiž veľmi pevný už v sérii. Aby potom auto v náročnom teréne skutočne fungovalo, nájdeme v ponuke multimediálneho systému okrem štandardných jazdných režimov tiež nastavenie Offroad a Offroad+. Tie následne upravia charakteristiku podvozku a reakcie motora na zošliapnutie pedálu akcelerátoru. Nabíjanie elektromobilu Mercedes-Benz EQC 4×4² je možné realizovať prostredníctvom nabíjacej skrinky, nabíjacej stanice alebo zásuvky.
Doma ho možno nabíjať prostredníctvom nabíjacej skrinky Mercedes-Benz alebo zásuvky. Na cestách zase na verejných nabíjacích staniciach. Mimoriadne rýchlo možno vozidlo nabiť prostredníctvom výkonnej rýchlonabíjacej stanice IONITY s výkonom až 350 kW. Aj prostredníctvom nabíjacej skrinky Mercedes-Benz s výkonom až 22 kW môžete nabíjať niekoľkonásobne rýchlejšie ako prostredníctvom bežnej domovej zásuvky.
-jj-, zdroj a foto: Daimler, Mercedes-Benz