Spoločnosti Hyundai Motor Company a Kia Motors Corporation preto vyvinuli prvý prediktívny systém radenia s podporou informačných a komunikačných technológií (ICT Connected Shift System) na svete, ktorý umožňuje vozidlu automaticky preradiť na optimálny prevodový stupeň, len čo identifikuje stav vozovky a dopravnú situáciu na ceste pred ním.
ICT Connected Shift System využíva inteligentný softvér v jednotke riadenia prevodovky (TCU), ktorý v reálnom čase zhromažďuje a interpretuje vstupy od základných technológií vozidla. Patrí k nim navigácia s 3D zobrazením, ktorá je vybavená presnou mapou cesty, ako aj kamery a radar inteligentného tempomatu. Vstup z 3D navigačného systému obsahuje údaje o nadmorskej výške, sklone vozovky, zakrivení zákruty a rôznych udalostiach na ceste, ako aj aktuálnu dopravnú situáciu. Radar sníma rýchlosť a vzdialenosť medzi vozidlom a ostatnými vozidlami a kamera snímajúca priestor pred vozidlom poskytuje informácie o jazdnom pruhu. Jednotka TCU pomocou všetkých týchto vstupov predpovie optimálny scenár radenia prevodových stupňov pre danú jazdnú situáciu v reálnom čase pomocou algoritmu umelej inteligencie a podľa toho zaradí príslušný prevodový stupeň. Napríklad keď sa očakáva pomerne dlhé spomaľovanie a radar nezaznamená žiadne nepravidelnosti v rýchlosti vozidla na ceste vpredu, spojka prevodovky dočasne prepne do neutrálneho režimu, aby sa znížila spotreba paliva.
Počas testov na trase s vysokým počtom zákrut a oblúkov klesla frekvencia zmien prevodových stupňov pri prejazdoch zákrutami približne o 43 percent. Zároveň sa znížila frekvencia používania brzdy približne o 11 percent. Výsledkom toho bolo zníženie únavy vodiča a tiež opotrebovania bŕzd. Pri pripájaní sa na diaľnicu elektronika automaticky prepla do športového režimu, aby uľahčila vozidlu zaradenie do premávky. Po zaradení do premávky sa prevodovka vrátila do svojho predchádzajúceho jazdného režimu. S využívaním presných dát trasy a kamery (vďaka detekcii spomaľovacích pruhov, klesania cesty, miest zmeny povolenej rýchlosti atď.) dokáže riadiaca jednota pri uvoľnení plynového pedála adekvátne aplikovať brzdenie motorom.
V ďalšom kroku vývojári chcú posunúť systém ICT Connected Shift System smerom ku komunikácii aj s dopravnou signalizáciou na základe komunikácie cez pripojenie LTE alebo 5G a smerom k presnejšej identifikácii tendencií vodičov.