Rad skútrov Forza si povesť prémiových strojov získal vďaka unikátnej kombinácii proporcií GT strojov, ktoré ponúkajú komfort pre dve osoby; športovej a agilnej ovládateľnosti; živého motora; atraktívneho vzhľadu; vysokej praktickosti a technickej vyspelosti. Pre budúci rok prejde modelový rad Forza výraznou inováciu. Najmenší z rodiny Forza 125 dostane mnohé vylepšenia, model Forza 300 sa pretransformuje na Forza 350 a do rodiny pribudne model Forza 750, ktorý zároveň preberie úlohu vlajkonosiča modelového radu.
Forza 125
Kozmetické úpravy, ktoré sa dotkli prednej a bočnej kapotáže, zrkadiel, zadných bočných panelov a krytu motora, osviežili vzhľad modelu a prispeli k jeho štíhlejšiemu celkovému vzhľadu, ale aj k zlepšeniu aerodynamiky. Upravený elektricky ovládaný štít má kvôli lepšej ochrane jazda pred vetrom o 40 mm širší rozsah nastavenia. Pôvodnú 12 V zásuvku v schránke na rukavice nahradil USB konektor. Podvozok zostal nezmenený, zato motor eSP získal systém kontroly trakcie (Honda Selectable Torque Control – HSTC) a po novom spĺňa emisnú normu Euro5.
Forza 350
Čo sa týka aerodynamiky a optiky, o modeli 350 platí to isté ako o modeli 125. Oproti pôvodnému modelu Forza 300 sú mierne upravené predná a bočná kapotáž, zrkadlá, bočné panely a kryt motora. Plexištít má o 40 mm väčší rozsah nastavenia. Nový je taktiež prístrojový panel a majiteľ teraz môže prepojiť svoj smartfón prostredníctvom technológie Bluetooth s novým systémom hlasového ovládania Honda Smartphone Voice Control system, ktorý sa dodáva ako voliteľná výbava. 12 V konektor nahradil USB konektor. Podvozok samotný ostal aj v tomto prípade nezmenený, zadné výkyvné rameno je však ľahšie. Najzásadnejšou zmenou je zväčšenie objemu motora z 279 cm3 na 330 cm3, bez toho, aby došlo k nárastu hmotnosti skútra. Zvýšenie zdvihového objemu bolo dosiahnuté zväčšením vŕtania zo 72 mm na 77 mm a zvýšením zdvihu na 70,7 mm. Pre čo najlepšie využitie vyššieho zdvihového objemu bola optimalizovaná dĺžka, časovanie a výška zdvihu ventilov. Prepracovaný bol aj kľukový hriadeľ, ktorý je po novom o 10 % ľahší. To sa podarilo dosiahnuť bez akejkoľvek zmeny rozmerov čapov hriadeľa a pri zachovaní pevnosti a tuhosti potrebnej na prenos vyšších výkonov. Apropo výkon, ten sa zvýšil z 18,5 na 21,5 kW a krútiaci moment stúpol na 31,5 Nm. Dôležité však nie sú iba absolútne čísla, ale aj to, že motor poskytuje viac sily v celom otáčkovom pásme. To má zásadný vplyv na výkony v reálnej prevádzke je. Maximálna rýchlosť vzrástla o 8 km/h na 137 km/h a akceleráciu z pokoja na vzdialenosť 200 metrov Forza 350 zvládne o 0,7 s rýchlejšie, t. j. za 10,4 s. Na zníženie odporu výfukových plynov je nový tlmič výfuku vybavený iba dvoma komorami namiesto doterajších troch. Na zníženie vibrácií je nový motor vybavený vyvažovacím hriadeľom. Samozrejmosťou je vypínateľná kontrola trakcie HSTC.
Forza 750
Lídrom rodiny a vlajkonosičom modelového radu sa od budúceho roku stáva Forza 750. Veľkoobjemový GT skúter sľubuje vzrušujúcu jazdu a maximálny komfort.
Štíhla predná kapotáž s ostrými líniami dáva skútru dynamický vzhľad, zároveň však poskytuje vodičovi výbornú ochranu pred náporovým vetrom. Samotné sedadlo vďaka svojim rozmerom, tvaru a tuhosti v súčinnosti s priestorom na nohy poskytuje jazdcovi komfort aj na dlhšie cesty. Schránka pod sedadlo má objem 22 dm3 a pojme aj integrálnu helmu. V jej zadnej časti je USB konektor. Samozrejmosťou je plne digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 5,5 palca, konektivitou bluetooth a hlasovým ovládaním Honda Smartphone Voice Control, ktoré umožňuje hlasové ovládanie telefónnych hovorov, e-mailov, prehrávania hudby a navigácie.
Na pohon slúži dvojvalcový motor s objemom 745 cm3 vybavený elektronicky riadenou škrtiacou klapkou, troma mapami Rain, Standard a Sport, plus kontrolou trakcie HSTC s 3 úrovňami zásahu. Jazdec si môže nastaviť vlastný užívateľský profil User, kde si navolí kombináciu máp motora, zásahu HSTC a brzdného momentu motora. Motor vyvinie 43,1 kW, resp. 69 Nm, pre majiteľov vodičského oprávnenia skupiny A2 však bude dostupná aj verzia s výkonom 35 kW. Dôležitým faktorom pri vývoji bola možnosť pokojnej jazdy. Preto motor v rýchlosti 60 km/h točí iba 2 500 otáčok a jeho vibrácie eliminujú dva vyvažovacie hriadele. Kdekoľvek je to možné, jednotlivé komponenty zastávajú viac rolí. Vačkový hriadeľ napríklad poháňa aj vodné čerpadlo, jeden z vyvažovacích hriadeľov zasa poháňa olejové čerpadlo. Na rozdiel od konkurentov motor nie je spojený s CVT prevodovkou, ale s dvojspojkovou robotizovanou prevodovkou DCT.
Pevný rúrkový oceľový rám, hliníkové výkyvné rameno, zavesenie zadného kolesa typu Pro-Link, 17-palcové koleso vpredu a 15-palcové vzadu sú zárukou sebaistej ovládateľnosti. Účinné brzdenie zabezpečujú vpredu dva radiálne montované štvorpiestové brzdové strmene Nissin a vzadu jednopiestiková čeľusť Nissin. Zaujímavosťou je funkcia signalizácie núdzového brzdenia. Ak pri rýchlosti nad 53 km/h jazdec aktivuje ktorúkoľvek brzdu a spomalenie presiahne hodnotu 6,0 ms-2, smerovky začnú blikať, aby na prudké brzdenie upozornili ostatných účastníkov cestnej premávky. Keď sa aktivuje systém ABS, tak sa hranica pre aktiváciu tejto funkcie pri rovnakej rýchlosti znižuje na spomalenie najmenej 2,5 ms-2. Už teraz sa tešíme na test tohto skútra.