My sme si vyskúšali strednú úroveň výbavy Feel s naftovou pohonnou jednotkou. Jej základ tvorí silnejší 1,5 litrový naftový motor, ktorý je spriahnutý so 6-stupňovú automatickou prevodovkou. Tá má ešte klasický hydromenič. Radí hladko a rýchlo, najmä smerom hore. Pri podraďovaní pozornému vodičovi neunikne slabšie šklbnutie. Navyše faktom je, že patrí medzi spoľahlivejšie a konštrukčne jednoduchšie. Dodal ju popredný výrobca Aisin. Reálne si ako pár rozumejú a komfortne založeným vodičov budú určite vyhovovať. Motor má slušný ťah, je kultivovaný a odhlučnený. Mínusom je, že sa veľmi pomaly ohrieva. Na prevažne krátke trasy ho teda neodporúčam. Našťastie kúrenie v zime nenecháva v štichu a nastupuje rýchlo.
Pochváliť musím aj komfortne naladený podvozok s príjemnými jazdnými vlastnosťami, aj keď si jemne na jame buchne. Náš Aircross stál na 16 palcových „plechotronoch“ s fešnými puklicami a na pneumatikách s vysokých profilom. Považujem to za vhodné a aj praktické riešenie, keďže pri vychádzaní na obrubníky, alebo jazdou jednoduchším terénom vysoká pneumatika chráni disk a tiež podčiarkuje komfortné nastavenie podvozka.
Stručne
Čo treba uznať
- Priestranný a vzdušný interiér.
Čo nám chýbalo
- Lakťová opierka vpredu.
Čo nás prekvapilo
- Rýchlo poškriabaný plast v okolí spínacej skrinky.
CITROËN C3 Aircross SUV 1,5 BlueHDi 88 kW, EAT6, Feel
Cena a záruka:
Základ/test 13 990 / 18 840 €.
Všeobecné záručné podmienky:
- 2 roky bez obmedzenia km.
Motor:
- Preplňovaný vznetový R4/16, zdvihový objem valcov 1 499 cm3, max. výkon 88 kW (120 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 131-146 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0-100 km/h za 9,6 s, Vmax= 179 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 5,0 -5,6 /5,7 l/100km.
Ikonky
- Bluetooth – áno
- Wi-fi – áno
- AUX/USB – nie/áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 7,0
- Batožinový priestor: 410 dm3
- Čas na kolo – nemerali sme