Príchod dvanástej generácie modelu Corolla znamenal ústup Toyoty z pozície nudného auta pre konzervatívneho zákazníka. Najpredávanejšie auto sveta dostalo popri spoľahlivej technike aj väčšiu dávku sexepílu a po novom dokáže zaujať i mladších vodičov. To platí o novej Corolle všeobecne. Od januára je v predaji aj športovo ladená verzia s názvom GR Sport, ktorá by chcela prilákať aj klientov bažiacich po rýchlej jazde. Týždňový test mi dokázal, že by sa jej to skutočne mohlo podariť.
Svedčí mu silnejší hybrid
Toyota Corolla v športovej verzii sa u nás predáva s dvojicou hybridných systémov. Ten silnejší sa spolieha na spoluprácu dvojlitrového štvorvalca so 112 kW (153 k) a 190 Nm pracujúceho v Atkinsonovom cykle a elektromotora s 80 kW (109 k) a 202 Nm. Kombinovaný výkon hybridného systému je vyladený na 135 kW (184k). Hatchback so silnejším hybridom váži 1 510 kg a dynamika mu tak rozhodne nechýba. Príjemný pocit z jazdy dokonca nekazí ani prevodovka e-CVT so šiestimi virtuálnymi stupňami, ktoré sa dajú navoliť pomocou krídel pod volantom. Zrýchlenie prebieha hladko a bez výrazného hluku od spaľovacieho motora. Toyote sa podarilo výrazne eliminovať známy vysávačový efekt, ktorý bol pri hybridných autách pre mnohých prekážkou. Teraz sa tento jav objavuje iba po náhlom zošliapnutí plynového pedála až na podlahu. Na stovke je športovo strihnutý hatchback za osem sekúnd, no mohol by byť sprevádzaný lahodnejšou zvukovou kulisou. Dokonca by som mu bol ochotný odpustiť, ak by zvuk vychádzal iba z reproduktorov. V čom však Corolla GR Sport rozhodne nesklamala, je podvozok. Sebavedomo tuhý, nie príliš tvrdý a s prekvapivo presným vedením stopy. Škoda len, že posilňovač riadenia bol až príliš iniciatívny a nedal si povedať ani po navolení športového režimu.
Na každý deň
Dobrou správou je, že Toyota Corolla zostáva aj v športovej verzii autom na každý deň. Má výborne tvarované sedadlá, ktoré dokážu podržať telo v zákrutách, no zároveň posádku neobmedzujú pri bežnom používaní. Páčilo sa mi červené prešívanie volantu a voliča automatickej prevodovky, vďaka čomu má človek aj v interiéri pocit, že sedí v športovom aute. Verzia GR Sport vychádza z najvyššieho stupňa výbavy Executive, takže na palube nechýba množstvo komfortných prvkov vrátane 8-palcovej dotykovej obrazovky so zabudovanou navigáciou. Na predných sedadlách je dostatok priestoru a vďaka umne tvarovanej palubnej doske som pravým kolenom po dlhom čase nikam nenarážal. Na zadných sedadlách je to o niečo horšie, predovšetkým, čo sa týka miesta na nohy. Môže za to kratší rázvor náprav – 2 640 mm. Objem batožinového priestoru je s hodnotou 361 dm3 skôr priemerný. Občasné priestorové uskromňovanie mi však Toyota vynahradila ekonomickou jazdou. V meste pod 5 litrov a na diaľnici do sedem. Vzhľadom na pomerne vysoký výkon hybridnej sústavy sú to výborné čísla. Teraz sa možno pýtate, či by slabší 1,8-litorvý hybrid nedokázal jazdiť ešte úspornejšie. Odpoveď je, že dokázal, no k športovej verzii sa podľa mňa lepšie hodí silnejší pohon. Ak by ste jazdili výhradne v meste, potom by som nezatracoval ani slabší hybridný systém, ktorý je dokonca o 3 000 eur lacnejší.
Týždňový test mi ukázal, že Toyota Corolla GR Sport nie je žiadne drsné športové náčinie. Stále je to tá spoľahlivá a úsporná Corolla, ktorá môže vyzerať celkom ostro, a keď ju trochu pošteklíte, dokáže vás svojimi schopnosťami prekvapiť.
Stručne
Čo treba uznať
- Skvelá práca podvozka.
Čo nám chýbalo
- Citeľnejšie zmeny v jazdných režimoch.
Čo nás prekvapilo
- Príjemná spolupráca hybridu a e-CVT prevodovky.
Toyota Corolla 2,0 Hybrid Dynamic Force e-CVT GR Sport
- Cena (základ / test) 15 990/30 710
- Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- atmosférický zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 987 cm3, max. výkon 112 kW (153k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 190 Nm pri 4 400 – 5 200 ot.min-1, max. výkon 123 kW (167 k), max. krútiaci moment 335 Nm. Elektromotor: max. výkon 80 kW (109 k), max. krútiaci moment 202 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 135 kW (184 k). Emisie CO2 111 – 119 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 7,9 s, v max =180 km/h, spotreba výrobca/test 4,9 – 5,3/5,4 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth – áno
- Wi-fi – áno
- AUX/USB – nie/áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8,0
- Batožinový priestor: 361 l
Autor: Daniel Balucha