Nový Hyundai i30 N – vylepšený pre mega radosť z jazdy

Hyundai i30 N prichádza s vylepšeným dizajnom, s novou mokrou 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou N DCT (so spojkami v olejovom kúpeli), s novými pokročilými asistenčnými systémami a s bezpečnostnými prvkami, ktoré prinesú vodičom ešte intenzívnejšie zážitky bez ohľadu na to, či budú jazdiť na cestách alebo na okruhoch.

Rovnako ako predchádzajúca verzia, aj nový i30 N bude dostupný v dvoch karosárskych verziách hatchback a fastback. Tajne som dúfal, že po príchode N line vo verzii kombi bude v ponuke aj ostrý kombík N. Škoda, možno pri ďalšej generácii.

Dizajn novinky popisujú troma slovami: výkon, emócie, vyžarovanie. Okrem štýlových prvkov sa zmeny modelu i30 N zamerali na výkon. Každý dizajnový prvok vznikal so zameraním na dynamický výkon. Na prednej časti sa znak N nachádza na širokej stredovej mriežke chladiča so špecifickým vzorom. Logo N logo tvorí aj súčasť stredových krytiek diskov.

Kým vo verzii fastback N sa dizajn zadnej časti nezmenil, v hatchbacku sa o prítlačnú silu a rovnováhu postará rozmerný spojler s nezameniteľným trojuholníkovým brzdovým svetlom, zatiaľ čo zadné svetlá obohatila LED technológia s novým svetelným podpisom. Vzhľad výsostne vysoko výkonného modelu i30 N dotvára dvojica veľkých koncoviek výfukového potrubia zakomponovaná do difúzora v spodnej časti nárazníka.

Nový model i30 N ponúka sedem farieb exteriéru vrátane špeciálnej modrej farby Performance Blue vyhradenej exkluzívne pre modely Hyundai N. 

Exteriérové farby:

  • modrá Performance Blue
  • biela Polar White
  • červená Engine Red
  • červená Sunset Red
  • sivá Shadow Gray
  • tmavosivá Dark Knight
  • čierna Phantom Black

Súčasť štandardnej výbavy tvoria aj 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. V prípade verzie Performance Package sú to 19-palcové kované disky kolies z ľahkých zliatin. Odľahčené a upravené disky kolies s piatimi dvojitými lúčmi boli vytvorené tak, aby znížili množstvo neodpruženej hmoty a zvýšili tuhosť. Výsledkom je, že 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin vážia dovedna o 14,4 kg menej ako štandardne dodávané 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Ich matná tmavá sivá farba vytvára kontrast k červeným N brzdovým strmeňom s logom N a podčiarkuje športové naladenie vozidla. S balíkom Performance Package dostanete aj pneumatiky Pirelli P-Zero vyvinuté špeciálne pre model i30 N, zatiaľ čo štandardná verzia využíva pneumatiky Michelin Pilot Super Sport.

Dizajn interiéru spája vozidlo s vodičom

Analógová prístrojová doska obsahuje aj prvky ako aktívne variabilné LED červené pole, ktoré sa mení v závislosti od teploty motorového oleja ako aj indikátor momentu preradenia, ktorý vodičovi ukazuje ideálny moment na zmenu prevodového stupňa. Do nového modelu i30 N sa dodávajú aj vyhrievané predné sedadlá a vyhrievaný volant.

Nový Hyundai i30 N má v oboch karosárskych verziách aj kovové športové pedále a modré prešívanie Performance Blue. Novinkou tohto modelu sú aj bezpečnostné pásy s modrým prešívaním s prvkami Performance Blue.

Interiér sa dodáva v čiernej farbe Black s čalúnením látkou alebo umelým semišom a s kožou čalúnenými sedadlami.

Odľahčené sedadlá N Light Seats

Po prvý raz prichádza nový model i30 N s možnosťou N Light Seats, čo sú odľahčené, vysoko anatomické predné sedadlá. Tieto výnimočne navrhnuté jednodielne športové sedadlá sú o 2,2 kg ľahšie ako štandardne dodávané sedadlá. Výrazné bočnice poskytujú vynikajúcu bočnú oporu. Odľahčené sedadlá N Light Seats sú potiahnuté prémiovou kožou a alkantarou, dodávajú sa s modrým prešívaním Performance Blue a s logom N na zabudovanej opierke hlavy, čo zvyšuje pocit vysokej kvality. 

Vylepšený motor prináša ešte intenzívnejší športový zážitok

V štandardnej výbave sa nový model i30 N dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (6 MT), pričom poskytuje výkon 184 kW (250 k) a maximálny krútiaci moment 353 Nm. Záujemcovia o nový i30 N sa môžu rozhodnúť aj pre verziu Performance Package, v rámci ktorého poskytuje motor výkon 206 kW (280 k). Oproti pôvodnému modelu i30 N ide o nárast výkonu o 4 kW (5 k) a na výber sú prevodovky 6 MT alebo N DCT. Maximálny krútiaci moment verzie Performance Package vzrástol o 39 Nm na 392 Nm.

Motor s výkonom 206 kW (280 k) poskytuje lepšie reakcie a intenzívnejšie zrýchlenie. Nový model i30 N dosahuje maximálny krútiaci moment v rozpätí medzi 1 950 až 4 600 ot./min. a maximálny výkon pri 5 200 ot./min. Vďaka tomu je zrýchľovanie v pásme stredných a vysokých otáčok lepšie a konštantne vysoký výkon je k dispozícii v rôznych podmienkach.

Obe verzie dosahujú maximálnu rýchlosť 250 km/h a nový model i30 N s balíkom Performance Package zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, čo oproti predchádzajúcemu modelu predstavuje zlepšenie o 0,2 sekundy.

Nový Hyundai i30 N je tiež vybavený paletou vysokovýkonných funkcií a prvkov vrátane ako sú automatický medziplyn Rev Matching, Launch Control, zadná priečna výstuha a pod.

S prevodovkou N DCT je jazda v novom modeli i30 N ešte komfortnejšia

Prevodovka N DCT využíva na chladenie svojich spojok olejový kúpeľ. Vzniká tak menšie trenie, čo umožňuje preniesť cez prevodovku viac krútiaceho momentu. Vodiči si môžu vybrať aj manuálne radenie používaním páčok pod volantom alebo prostredníctvom voliča prevodovky.

Prevodovka N DCT poskytuje tri nové funkcie N Performance, čo ponúka viac zábavy z jazdy: N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift.

N Grin Shift (NGS) na 20 sekúnd maximalizuje silu motora a prevodovky. Vodič aktivuje funkciu tlačidlom na volante a odpočítavanie zvyšného času dostupnosti funkcie sa objaví na prístrojovej doske.

N Power Shift (NPS) sa aktivuje pri zrýchľovaní s viac ako 90-percentným využitím výkonu. Pri radení smerom nahor potom nepríde k žiadnej strate pri prenose výkonu na kolesá. To vyvolá „push-feel“ efekt a umocní zábavu z jazdy.

N Track Sense Shift (NTS) automaticky rozpozná podmienky ideálne pre dynamickú jazdu, napríklad na pretekárskom okruhu, a aktivuje sa automaticky. Pri voľbe správneho prevodového stupňa a času preradenia využíva moment optimálneho výkonu na rovnakej úrovni ako profesionálni pretekári. 

N Grin Control System

Rovnako ako predchádzajúca generácia modelu i30 N, režim radenia N Grin Control System poskytuje vodičovi možnosť výberu medzi piatimi rôznymi jazdnými režimami: Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Jazdné režimy v závislosti od rôznych jazdných podmienok upravujú reakcie motora, tlmičov, elektronického stabilizačného systému ESC, elektronického samosvorného diferenciálu N Corner Carving Differential, zvuku výfuku, volantu a prevodovky, aby ich prispôsobili rôznym podmienkam jazdenia. V režime N Custom si môže vodič vytvoriť vlastné nastavenie jednotlivých súčastí spomedzi režimov Eco, Normal, Sport a Sport+, aby presne vyhovovali jeho požiadavkám a aktuálnym podmienkam na ceste.

Jazda a ovládateľnosť

Zmenou prešlo aj naladenie tlmičov a riadenia, vďaka ktorým sa zlepšila ovládateľnosť vozidla s oboma typmi prevodoviek. Zákazníci, ktorí si vyberú verziu s balíkom Performance Package, dostanú aj elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál N Corner Carving Differential, elektronicky riadený diferenciál (eLSD). Predné brzdy verzie Performance Package dostali zväčšené kotúče. Ich priemer vzrástol z 345 mm na 360 mm, čo prinieslo lepšie brzdné výkony. Zníženie hmotnosti, ktoré priniesli vysoko výkonné sedadlá N Light Seats a 19-palcové kované disky z ľahkých zliatin, sa prejavilo v lepšom výkone a ovládateľnosti ako aj vo svižnejších jazdných vlastnostiach. 

Bezpečnosť

Nový model i30 N dostal viacero vylepšení vrátane väčšieho počtu prvkov aktívnej bezpečnosti a asistenčných systémov vodiča Hyundai SmartSense.

Autonómne núdzové brzdenie dokáže identifikovať už aj chodcov (FCA-P). Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LFA) udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu aj v prípade, ak sa vozidlo pred ním začne posúvať ku kraju cesty. Karosárska verzia hatchback nového modelu i30 N s prevodovkou N DCT sa na požiadanie dodáva aj s funkciou Aktívne monitorovanie mŕtveho uhla (BCA-R), ktorá dokáže aktivovať brzdy, aby zabránila kolízii pri zmene jazdného pruhu počas jazdy. Podobne aj Systém na upozornenie na vozidlá blížiace sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCA), ktorý je k dispozícii aj v prípade hatchbacku s N DCT, môže aktivovať brzdy, ak je zistená prekážka priamo za vozidlom počas cúvania, napríklad pri výjazde z parkovacieho miesta.

Ďalším bezpečnostným prvkom je e-call, ktorý kontaktuje záchranné zložky pri stlačení tlačidla alebo automaticky pri aktivácii airbagov v aute.

Technológie & Konektivita

Nový model i30 N obsahuje aj Performance Driving Data System s vylepšenou grafikou pre jednoduché používanie, ktorý slúži na monitorovanie a zlepšovanie schopností vodiča počas jazdy na okruhu. Tento systém zaznamenáva a zobrazuje údaje z jazdy vrátane informácií o výkone, krútiacom momente a o plniacom tlaku turbodúchadla. Obsahuje aj meranie času na kolo a zrýchlenia, čo sa zíde počas jazdy na okruhu.

Nový model i30 N sa na požiadanie dodáva s 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou s navigačným systémom a s rozhraniami Apple CarPlay a Android Auto. Vynovená špičková a technologicky prepracovaná služba Bluelink ponúka zákazníkom automobilky Hyundai širokú paletu benefitov a služieb vrátane Online plánovania trasy, Navigácie na poslednom úseku, informácií o parkovaní či nové Užívateľské profily.

 

Technické údaje

  Nový i30 N Nový i30 N s Performance Package
Motor 2,0 T-GDi 2,0 T-GDi
Prevodovka 6 MT 6 MT alebo N DCT
Výkon 184 kW (250 k) 206 kW (280 k)
Max. krútiaci moment 353 Nm 392 Nm
Max. rýchlosť (km/h) 250 250

 

Nový model i30 N bude na Slovensku dostupný počas úvodných mesiacov roka 2021.
HyundaiHyundai i30hyundai i30 n 2020hyundai i30 n 2021hyundai i30 n facelifthyundai i30 n farbyhyundai i30 n modernizáciaHyundai i30 N Performancehyundai i30 n technické údajehyundai N Light Seats
Komentáre (0)
Pridať komentár