Automobilka Kia odhalila úvodnú fázu svojho plánu ohľadne budúcich produktov. O päť rokov chce mať vo výrobnom portfóliu 11 modelov elektrických vozidiel a do roku 2027 celkovo 7 nových vyhradených akumulátorových elektromobilov naprieč automobilovými segmentmi.
Kia nedávno nechala nahliadnuť do svojej globálnej obchodnej stratégie v oblasti elektromobilov (EV) a zverejnila fakty o niekoľkých budúcich vyhradených elektromobiloch s akumulátorovým pohonom (BEV). Podrobnosti produktovej stratégie Kia zameranej na budúce elektromobily oznámil prezident a CEO Kia Ho Sung Song počas stretnutia vo výrobnom závode Kia v kórejskom Hwasungu.
Kia uvedie viacero rôznych vyhradených elektromobilov s akumulátorovým pohonom a za týmto účelom bude tiež partnersky po celom svete spolupracovať so špecialistami na dobíjanie týchto vozidiel. „Od uvedenia svojho prvého sériovo vyrábaného elektromobilu Kia Ray EV v roku 2011 predala Kia po celom svete viac ako 100.000 elektromobilov s akumulátorovým pohonom,“ prezradil CEO Song.
„Od tej doby sme na globálnych trhoch postupne uviedli viacero nových elektrifikovaných modelov a zverejnili plány tento postup v budúcich rokoch ešte urýchliť. Špeciálnym zameraním na elektrifikáciu chceme, aby vozidlá typu BEV do roku 2029 predstavovali 25 % našich celkových globálnych predajov,“ vysvetli ďalej šéf ázijskej značky.
Značka v súlade so svojim strategickým ‚Plánom S‘, zverejneným počiatkom roku 2020, plánuje do roku 2025 rozšíriť svoju ponuku vozidiel typu BEV až na 11 rôznych modelov. Kia ďalej usiluje o to, aby v rovnakom období tvorili akumulátorové elektromobily 20 percent celkových predajov značky na vyspelých trhoch (vrátane Kórejskej republiky, Severnej Ameriky a Európy).
Sedem vyhradených akumulátorových elektromobilov, ktorých najnovšie Kia ukázala, sa na trhu objavia do roku 2027. Prvý z týchto elektromobilov s kódovým označením CV odhalia na budúci rok ako vôbec prvé vyhradené vozidlo typu BEV, určené pre viaceré rôzne svetové trhy. Nový model ponúkne rovnako konkurencieschopnú produktovú kvalitu a pútavý design ako ostatné vozidlá Kia, ako aj veľmi dobré jazdné schopnosti a parametre dobíjania.
Tento rok v januári prezentovalo vedenie spoločnosti Kia Motors svoju stredne- až dlhodobú stratégiu s označením ‚Plán S‘. Stratégia definuje zámer značky transformovať budúce aktivity v prospech vozidiel typu BEV a riešenie mobility. Kia sa zameriava na vybudovanie pozície svetového lídra na poli elektromobilov uvádzaním vyhradených modelov BEV a inováciami v oblasti výroby, predaja aj služieb.Kia Motors v súlade so svojim ‚Plánom S‘ prechádza celofiremnou transformáciou.
Model CV, ktorého uvedenie je naplánované na rok 2021, bude zhmotňovať prístup značky k inováciám a zmenám. Súčasne však reprezentuje aj nový designový smer, ktorý poukazuje na prechod značky Kia k obchodnej stratégií postavenej na elektromobiloch. Kia údajne nasadením svojej novej globálnej podvozkovej platformy E-GMP (Electric-Global Modular Platform) bude schopná ponúkať vozidlá, ktoré sa môžu pýšiť najpriestrannejšou kabínou v príslušnej triede.
Juhokórejská automobilka rovnako hľadá cesty k inovovaniu postupu predaja elektromobilov. Značka skúma možnosti vytvárania predplatených služieb, ktoré by zákazníkom sprístupnili rôznorodé možnosti nákupu, ako aj programy leasingu alebo prenájmu akumulátorov pre elektromobily a ďalšie podnikateľské aktivity so zameraním na ‚druhý život‘ akumulátorov. Okrem toho plánuje rozširovať svoju globálnu infraštruktúru predajných služieb pre elektromobily.
Do roku 2030 chce Kia zvýšiť počet vyhradených servisných zastávok pre elektromobily v Kórejskej republike na 1200. Na ďalších trhoch po celom svete Kia do konca tohto roka zvýši počet servisných zastávok pre elektromobily na 600, resp. do roku 2023 na viac než 2000. Kia rovnako plánuje rozvíjať svoje vlastné programy školení špecialistov na údržbu elektromobilov. Kia vníma rozširovanie dobíjacej infraštruktúry pre elektromobily ako nevyhnutnú podmienku ďalšej popularizácie elektromobilov.
V Kórejskej republike bude Kia posilňovať obchodné aktivity zamerané priamo na budovanie dobíjacej infraštruktúry. Tieto aktivity sa spočiatku budú týkať najmä súčasnej siete národných predajných pobočiek, predajcov a servisných centier, kde chce Kia do roku 2030 dodať približne 1500 nabíjačiek pre elektromobily. Spoločnosť HMG okrem toho do roku 2021 inštaluje 120 ultra rýchlych nabíjačiek v mestských centrách a na trasách pozdĺž dvanástich diaľníc, ktoré prepájajú osem krajov naprieč celou krajinou.
Čo sa zvyšku sveta týka, Kia buduje viac 2400 nabíjacích miest pre elektromobily v Európe a asi 500 v Severnej Amerike (v spolupráci so sieťou predajcov tejto značky). Kia má v pláne pokračovať v rozširovaní vlastnej dobíjacej infraštruktúry v súlade s rastom trhu s elektromobilmi. Kia okrem toho usiluje o zaistenie komplexnej dobíjacej infraštruktúry pre zákazníkov prostredníctvom strategických spojenectiev, počnúc minuloročnou strategickou investíciou do európskej firmy Ionity, ktorá sa špecializuje na vysokorýchlostné dobíjanie elektromobilov.
Kia rovnako hľadá partnerov pre rozvoj dobíjacej infraštruktúry v USA a Číne, aby mohla poskytovať optimálnu infraštruktúru v súlade s potrebami konkrétneho trhu pri súčasnom posilňovaní spolupráce k efektívnemu využívaniu nových technológií nabíjania. Kia vo svojom úsilí získať postavenie lídra na svetovom trhu s elektromobilmi aktívne spolupracuje so štátnou správou a rozvíja partnerskú spoluprácu s rôznymi komerčnými subjektmi.
V júni aktuálneho kalendárneho roka založila Kia nový start-up s názvom Purple M, ktorý sa špecializuje na poskytovanie užívateľsky orientovaných služieb e-mobility na báze elektromobilov. Automobilka Kia okrem toho plánuje rozširovať v spolupráci v mnohých oblastiach s rôznymi organizáciami štátnej správy, či už ide o elektrifikáciu verejnej hromadnej dopravy alebo budovanie dobíjacej infraštruktúry pre elektromobily.
-jj-, zdroj a foto: Kia Motors