Podrobne predstavujeme nový Hyundai Kona a Kona N Line

Nový Hyundai Kona dostal viacero vylepšení, ktoré prišli na základe požiadaviek európskych zákazníkov.

Upravený dizajn, vrátane prvý raz dostupnej výbavy N Line, dodávajú nový dynamický vzhľad. Rozšírenie ponuky pohonných jednotiek obsahuje športové aj úsporné možnosti. Vylepšenia konektivity a komfortných prvkov prinášajú na cesty jazdu plnú pohodlia. Pomocou týchto a mnohých ďalších prvkov sa pre európskych zákazníkov spoločnosti Hyundai Motor stáva oveľa lepším produktom.

Kona bola prvým SUV značky Hyundai dostupné s ponukou elektrifikovaných pohonných jednotiek vrátane hybridnej a plne elektrickej verzie. Teraz Hyundai rozširuje elektrifikáciu modelu Kona zavedením 48-voltovej mild hybridnej technológie do naftových a benzínových motorov.

 

Kona N Line dostala športovo-progresívny dizajn

Kona bude prvý raz dostupná aj vo verzii N Line. Vyznačuje sa športovou prednou a zadnou časťou, ochrannými lemami vo farbe karosérie a špecifickou povrchovou úpravou diskov kolies s povrchom s diamantovým vzhľadom.

Prednú časť charakterizujú dynamické dizajnové prvky predného nárazníka, harmonicky prepojené a zladené s farbou karosérie a s ochrannými lemami blatníkov. Namiesto mohutnej ochrannej platne nového modelu Kona, dostal N Line typickú aerodynamickú lištu v štýle N s nízko položenými rohmi. Väčšie a technicky vyzerajúce otvory na vstup vzduchu dostali špeciálnu výplň a povrchovú úpravu. Na boku sa vynímajú lemy blatníkov vo farbe karosérie a nové ochranné panely dverí, ktoré dopĺňajú 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin.  Zadný nárazník dostal do stredu veľký aerodynamický difúzor, ktorý vytvára farebný kontrast k farbe karosérie ako aj dvojitú koncovku výfukového potrubia. Súčasťou rohov zadného nárazník sú aj ostré linky a prvky, ktoré zlepšujú prúdenie vzduchu.

Interiér obohatia špeciálne jednofarebné čierne kombinácie N Line s látkovými, koženými alebo semišovými poťahmi sedadiel. Športový vzhľad a pocit umocnia aj výrazné červené prešívanie, kovové pedále ako aj logo N na hlavici radiacej páky a na sedadlách.

Uhladené a premyslené dizajnové úpravy nového modelu Kona

Nová predná časť sa vyznačuje športovým vzhľadom a zaujímavými ochrannými lemami blatníkov. Rozšírené denné LED svetlomety vytvárajú úzky a prenikavý pohľad na cestu. Nižšie sa nárazník jemne napája na blatníky s ochrannými lemami. Na spodnej časti nárazníka sa nachádza ochranná platňa, ktorá vyzerá, akoby boli jej súčasťou aj spodné otvory na vstup vzduchu a vizuálne dopĺňa priestor okolo mriežky chladiča. Zadnú časť dopĺňajú nové svetlá s horizontálne tvarovanými grafickými prvkami. Nový zadný nárazník je tak isto vyrobený z kontrastného materiálu. Kona dostala aj upravené 17- a 18-palcové disky kolies. Kona Hybrid bude dostupná s rovnakými 16- alebo 18-palcovými diskami kolies ako predtým.

Nová Kona je o 40 mm dlhšia ako predchádzajúca verzia. Nová širšia je aj paleta farieb. Prichádza s piatimi novými farbami exteriéru vrátane modrej Surfy Blue, tyrkysovej Dive in Jeju, červenej Ignite Flame, sivej Cyber Gray a Misty Jungle. Každá farba sa dá kombinovať s čiernou strechou Phantom Black.

Úpravy dizajnu interiéru

Interiér bol navrhnutý tak, aby vyjadril premyslený a progresívny vzhľad lepšie ako predchodca. Nová stredová časť je oddelená od palubnej dosky, aby tak podčiarkla horizontálne usporiadanie. Pribudla elektrická parkovacia brzda ako komfortný prvok, ktorý si vyžiadali zákazníci.Nová technológia náladového osvetlenia osvetľuje stredový držiak na nápoje ako aj priestor pri nohách vodiča a spolujazdca, čím umocňuje lifestylový charakter vozidla.

O vyššej úrovni kvality a spracovania svedčia aj kruhy okolo reproduktorov a výduchov klimatizácie s hliníkovou povrchovou úpravou. Nové možnosti poťahov sedadiel obsahujú aj čierny tkaný pepitový vzor, poťahy s čiernym a sivým vzorom ako aj čalúnenie perforovanou kožou čiernej, béžovej či kaki farby.

Ako alternatíva k tmavému interiéru je Kona dostupná aj so svetlým béžovým interiérom. Na požiadanie sa dodávajú kožené kaki poťahy na sedadlá a na stredovú konzolu.

Farebné kombinácie:

  • Dvojfarebná svetlo béžová (kaki) [NOVINKA]
  • Kaki (kaki) [NOVINKA]

Základné farebné kombinácie:

  • Jednofarebná čierna (tkaný poťah alebo koža)

Konektivita & Technológie

Nový model Kona dostal do výbavy najmodernejšie prvky konektivity a technológií. Novinkou je použitie 10,25-palcovej digitálnej prístrojovej dosky známej z modelu i20. Okrem toho sa do nového modelu Kona na požiadanie dodáva aj 10,25-palcová obrazovka AVN (Audio, Video, Navigácia), ktorá prináša nové možnosti konektivity. Nová obrazovka AVN má možnosť rozdelenia obrazu a pripojenia viacerých Bluetooth zariadení. Okrem toho je súčasťou systému aj najmodernejšia verzia rozhrania Bluelink, ktorá obsahuje Užívateľský profil, Navigáciu na poslednom úseku, Online plánovanie trasy, Online informácie o parkovaní a mnohé ďalšie.

Kona dostala ďalšie možnosti ovládania hlasom. Vodič tak hlasovým povelom ovláda prvky ako klimatizácia či vyhrievanie zadného okna, vonkajších spätných zrkadiel a volantu.

Súčasťou štandardnej výbavy nového modelu Kona je autorádio s displejom, ktorého uhlopriečka narástla zo siedmich na osem palcov a obsahuje aj DAB rádio. Obsahuje aj bezdrôtové spojenie s rozhraniami Android Auto a Apple Car Play. To znamená, že majitelia už na prepojenie mobilného telefónu s audiosystémom vozidla nepotrebujú žiadne káble. 

Prvky aktívnej bezpečnosti Hyundai SmartSense

  • Asistent na monitorovanie mŕtveho uhla (BCA) [NOVINKA]
  • Asistent na upozornenie na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní [NOVINKA]
  • Radarový tempomat (SCC) s funkciou stop and go [NOVINKA]
  • Výstraha na odídenie vozidla vpredu (LVDA) [NOVINKA]
  • Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LFA) [NOVINKA]
  • Inteligentná výstraha pred prekročením rýchlosti (ISLW) [NOVINKA]
  • Výstraha pri bezpečnom vystupovaní (SEW) [NOVINKA]
  • Výstraha pre zadné sedadlá (RSA) [NOVINKA]
  • Systém autonómneho núdzového brzdenia (FCA) (na požiadanie [NOVINKA] s detekciou cyklistov)

Ďalšie bezpečnostné prvky:

  • e-call [NOVINKA]

Komfort & Priestor

O komfortnú jazdu, aj zadných pasažierov, sa stará viacero nových prvkov. Patrí medzi ne vyhrievanie zadných sedadiel či USB porty vzadu. Nová Kona s manuálne nastaviteľnými sedadlami dostala už aj možnosť nastavenia výšky predných sedadiel.

Nové pohonné jednotky pre športových aj ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov

Ponuka pohonných jednotiek pre nový model Kona prináša novinky v oblastiach výkonu aj trvalej udržateľnosti. Na vrchole palety sa nachádza vylepšený motor 1.6 T-GDI Smartstream spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a s výkonom 145 kW (198 k). Tento výkonný športový motor je dostupný vo verziách s pohonom predných aj všetkých kolies.

Pre zníženie spotreby dostal nový model Kona 48-voltovú mild hybridnú technológiu. Štandardne tvorí súčasť 1,6-litrového naftového motora Smartstream s výkonom 100 kW (136 k) a dodáva sa v spojení so 7-stupňovou prevodovkou DCT (7DCT) alebo so 6-stupňovou Inteligentnou manuálnou prevodovkou (6iMT), na požiadanie aj s pohonom všetkých kolies. Na požiadanie sa 48-voltová technológia mild hybridná technológia a prevodovka 6iMT dodávajú aj v spojení s 1,0-litrovým benzínovým motorom T-GDI Smartstream s výkonom 88 kW (120 k).

Benzínový motor 1.0 T-GDI Smartstream sa v prípade voľby bez mild hybridnej technológie môže dodávať so 7-stupňovou dvojspojkovou alebo so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Kona Hybrid

Nový model sa dodáva aj v hybridnej verzii. Tento pohon pozostáva z 1,6-litrového motora GDI a elektromotora s celkovým výkonom 104 kW (141 k). Systém využíva 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku a pohon predných kolies. Elektromotor s výkonom 32 kW (43 k) čerpá energiu z 1,56 kWh lítiovo-polymérovej batérie.

 Úpravy jazdných vlastností a ovládateľnosti zvyšujú komfort

Nový model dostal viacero úprav, aby jazdil plynulejšie ako jeho predchodca. Odpruženie sa zameralo na dosiahnutie vyššieho komfortu jazdy bez potlačenia športového charakteru modelu Kona. Okrem tlmičov a pružín sa smerom k vyššiemu komfortu a tlmeniu zmenili aj stabilizátory. Zadné dorazy pruženia sa upravili, aby priniesli lepšiu jazdu a kontrolu pohybov karosérie.

Nový model dostal na všetky rozmery diskov lepšie pneumatiky. Výsledkom je nižší valivý odpor a nižšia spotreba. Vzhľadom na nové nastavenie odpruženia a na nové pneumatiky prešlo úpravami aj riadenie. Nový model Kona sa tak vyznačuje komfortnejším, no zároveň komunikatívnejším riadením. Účinok posilňovača riadenia je teraz lineárnejší a v celom rozsahu rýchlosti aj lepšie vyvážený.

Hyundai Kona Hybrid vs Škoda Kamiq 1,0 TSI – Malý turbobenzín či hybrid?

Toto nastavenie platí pre celý modelový rad Kona vrátane verzie Kona N Line. Jedinou výnimkou je model Kona N Line s motorom 1.6 T-GDI a s pohonom všetkých kolies, ktorý dostal špecifické nastavenie riadenia vyhovujúce charakteru vozidla.

Nové modely Kona N Line a Kona prídu k európskym predajcom do konca roka, nová Kona Hybrid bude nasledovať v roku 2021.

Zdroj a foto: Hyundai

48 V mild hybridfaceliftHyundaiHyundai Kona 2020Hyundai Kona N linehyundai slovenskokakimodernizáciapredstavenie
Komentáre (0)
Pridať komentár