Žiadna automobilka nechce platiť nehorázne pokuty za prekročené emisie CO2, preto všemožnými silami tlačia na čisté elektromobily, plug-in hybridy, hybridy, ale najmä na maloobjemové motory, ktoré majú väčší potenciál robiť čiaročky v štatistike predaja. Honda by bola rada, keby predaj Civicu ťahal litrový trojvalec. Ten má papierovo emisie CO2 na úrovni 107 – 110 g/km. Motor poskytuje 93 kW (126 k) a 200 Nm. Ak nemáte prehnané požiadavky na dynamiku a povznesiete sa nad to, že Civic vo výbave Sport Line vyzerá omnoho rýchlejšie, než je tento motor, tak budete spokojný. Ten malý trojvalec vôbec nie je lenivý, po prekonaní turbodiery dokáže celkom pekne potiahnuť.
Ani s litrovým trojvalcom sa Civic nestratí na diaľnici. Naopak, príjemne prekvapí.
V prípade potreby až ku 5 700 ot.min-1, kde sa začína červené pole. Nestratí sa ani na diaľnici. Absolvoval som s ním takmer 1 000 diaľničných km, cestu do strmého stúpania a ani v najmenšom som nemal ten pocit, žeby som potreboval viac. Pri ustálenej rýchlosti som nielenže nepočul, že má iba tri valce, ale ani samotný motor som nepočul. Šesťstupňová manuálna prevodovka má veľmi presne definované krátke dráhy, samotná páka je pekne vysoko poruke, hlavica je guľatá a kulisa vygravírovaná. Aj samotné prevody sú dobre naukladané, adekvátne charakteristike motora. V stovke točí na šestku 2 300 ot.min-1.
Je tu však aj druhá strana mince a bol by som pokrytec, keby som ju nespomenul. Civic ako taký je taký skvelý, čo sa týka posedu za volantom (auto vás doslova vsaje do seba a stanete sa jeho súčasťou) a po mechanickej stránke (podvozok, riadenie, brzdy, radenie prevodových stupňov…), funguje tak dobre, že hoci je ten motor skvelý, tak je najslabším článkom reťazca. Je to, ako keby ste do svetového výberu futbalovej jedenástky dali na niektorú z pozícií miestneho šampióna. Nech už by bol akokoľvek dobrý, medzi desiatkou top hráčov sveta by sa stratil. Skrátka Civic je postavený „na“ vodiča. Podvozok nie je príliš tvrdý, dobre tlmí prenos rázov do karosérie, auto je stabilné vo vysokých rýchlostiach, a to aj na menej kvalitných cestách. Na riadenie reaguje agilne a presne. Cez volant cítite auto v rukách a cítite aj to, v akej stope idú kolesá. Verzia Executive Sport Line má aj adaptívne tlmiče s dvoma nastaveniami tuhosti. V športovom režime je podvozok citeľne tuhší.
Stručne
Čo treba uznať
- Po mechanickej stránke funguje famózne.
Čo nám chýbalo
- Asi len silnejšie diaľkové svetlá.
Čo nás prekvapilo
- Motor sa nestratí ani na diaľnici.
Honda Civic 1,0 VTEC Turbo 126 k Executive Sport Line
Cena (základ/test) 17 390/25 149 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 988 cm3, max. výkon 93 kW (126 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 250 ot.min-1. Emisie CO2 110 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 11,2 s, vmax=203 km/h, spotreba NEDC/test 4,8/6,3 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth – áno
- Wi-fi – áno
- AUX/USB – nie/áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 7,0
- Batožinový priestor: 478 dm3