Microcar M.GO je mikroauto, na ktorom sa dá jazdiť s vodičským preukazom na malé motocykle (AM), čiže ho viete získať podstatne skôr, ako je 17-18 rokov. Krajiny si to upravujú po svojom. Tieto stroje sú veľmi populárne v Rakúsku. Autíčka majú obmedzenú hmotnosť, obmedzený výkon a max. rýchlosť len 45 km/h. Rozmermi sú skutočne miniatúrne. Dosahujú dĺžku 3 metre a široké sú 1,5 metra.
Značka Microcar patrí do francúzskej skupiny Ligier, ktorá je jedným z najväčších výrobcov mikroáut v Európe. Vozidlá sú pomerne drahé a ako jeden z prvých výrobcov mal v danej triede osadený aspoň airbag pre vodiča.
Prejdime ku konkrétnemu prípadu, ktorý sa stal v rakúskej dedine Linden, neďaleko mesta Linz. 76-ročný muž tam jazdil s vozidlom Microcar M.GO, čo je v podstate najnovšia generácia malého auta. Starší pán nezastavil na stopke a mal pustiť protiidúce vozidlo. To sa však nestalo a Microcar zastihol nezvratný osud, v podobe štvornápravového MAN-u TGS.
Microcar dostal náraz na pravú stranu. MAN ho tiež tlačil niekoľko metrov. Predný kovový nárazník nákladného vozidla nebol výrazne poškodený. Vodič v mikroaute prežil, hoci bol prevezený letecky do nemocnice. Bližšie zdravotný stav špecifikovaný nie je.
70-ročnému vodičovi MAN-u sa nič nestalo. A čo zostalo z mikroauta s hmotnosťou 350 kg? Ostal som pomerne prekvapený, lebo z môjho pohľadu ostala značná časť kabíny v relatívne dobrom stave, vzhľadom na nerovnosť vo váhovej kategórii. Otázna je však rýchlosť naloženého stroja, ktorú nikde neuviedli.. Samozrejme, šťastím bolo, že na mieste spolujazdca nikto nesedel, ale porovnajte si niektoré bežne autá, ako vyzerajú po strete s nákladiakmi… Keď si však pozriete video s testov Euro NCAP asi pochopíte, prečo by som s nasadnutím do takého stroja váhal. A čo vy?
Zdroj a foto: laumat.at