Subaru XV alebo boxer pod prúdom

Subaru XV je štýlový crossover, ktorý sa na prvý letmý pohľad javí ako bežný zástupca hatchbackov nižšej strednej triedy.

Svojím možno na dnešnú dobu trochu nevýrazným, zato však vysoko elegantným dizajnom geniálne zapadá medzi ostatných súrodencov značky. Ten, kto chce konzervatívne tvary bez nafúkanosti, tomu bude určite po chuti. Veľmi ma teší fakt, že je v dnešnej dobe pseudotereniakov dokonalým synonymom plnohodnotného crossoveru, ak nie ešte o poriadny kus viac. Má priaznivú svetlú výšku, vynikajúcich 220 mm a aj jeho karoséria je patrične chránená tmavými plastmi. K tomu nechýba vynikajúci permanentný symetrický pohon všetkých kolies, s ktorým sa dajú prejsť divy na výletoch za dobrodružstvom. Čo viac si môžete želať?

Aj elektrina, no máličko

Hybridný systém si ukrojil z nádrže 15 litrov, z kufra vzal 45 litrov a pridal približne 110 kíl. Všetko je však pekne skryté a prakticky o zmenách ani neviete. Môžete jazdiť aj na čistú elektrinu, ale len pomerne krátko, do 1,6 km. Vypínanie a štartovanie motora si určite všimnete, ale vôbec nepôsobí výrazne rušivo. Ak niekomu poviete, že ide o hybrid, tak si každý automaticky predstaví typickú naftovú spotrebu. Pri Subaru to tak nie je. Či chcete, alebo nie, XV-čko si v kombinovanej premávke pýtalo približne 8 litrov, s ťažšou nohou aj 9,5 l/100 km. Avšak pri využívaní potenciálu hybridného pohonu dokáže jazdiť za zhruba 6,5 l/100 km. Elektromotor pomáha aj pri akcelerácii, ale aj tá je skôr komótna ako akčná. e-Boxer hlavne pomohol zachovať dvojlitrovú atmosféru v ponuke, za čo mu veľmi pekne ďakujeme.

Nevídaná jednoduchosť obsluhy a užívateľského komfortu! 

Vyššia hmotnosť citeľne vôbec nevplýva na zhoršenie jazdných vlastností, nakoľko si dali záležať na ťažisku a tuhosti karosérie.  Podvozok príjemne hltá nerovnosti a ani nebúcha. Cez jamy a nerovnosti si skôr tak plachtí, ale v zákrutách drží ako fras! Volič bezstupňovej prevodovky Lineartronic neumožňuje manuálne preraďovanie a podraďovanie, hoci to samotná prevodovka vie pekne simulovať. Správne povedané, manuálnu zmenu prednastavených prevodových pomerov môžete vykonať len pádlami pod volantom, a priznám sa, že opakovane som sa prichytil pri tom, ako som siahal po páke voliča.

Stručne                                                             

Čo treba uznať       

  • Priaznivá svetlá výška v kompaktnom balení.

Čo nám chýbalo     

  • Pár kilowattov navyše.

Čo nás prekvapilo  

  • Nevýrazný prejav audiosystému.

 

Subaru XV e-BOXER Lineartronic

Cena a záruka:

  • Základ/test  29 990/31 990 €.

Všeobecné záručné podmienky:

  • 5 rokov/150 000 km.

Motor:

  • atmosférický zážihový B4/16V, zdvihový objem valcov 1 995 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 5 600 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 194 Nm pri 4 000 ot.min-1. Synchrónny elektromotor: max. výkon 12,3 kW (16,7 k), max. krútiaci moment 66 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 110 kW (150 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment n. u. Emisie CO2 WLTP 180 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 10,7 s, Vmax= 193 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 7,9/8,1 l/100km.

Ikonky

  • Bluetooth – Áno
  • Wi-fi – Nie
  • AUX/USB – Áno/Áno
  • Zrkadlenie – Áno
  • Uhlopriečka: 8
  • Batožinový priestor: 340 dm3
  • Čas na kolo – nemerali sme
e-boxerelektrický boxerLineartronocoplatí sarecenziaskusenostiSubarusubaru slovenskoSubaru XVtest
Komentáre (0)
Pridať komentár