Už v čase, keď úsek otvorili (december 2019), veľa mojich známych nadávalo na neprirodzené skoky, zalomenia, ktoré sa na novom úseku pár krát opakujú. Popravde, priznám sa, nešiel som tadiaľ. Novú trasu som si však vybral nedávno, keďže sa zo smeru od VT do PO viac oplatí ísť cez novú diaľnicu pri Košiciach. Priznám sa, medzičasom som na sťažnosti a hromženie akosi zabudol. O to rýchlejšie som si na to spomenul…
Klasická diaľničná rýchlosť v daných miestach opakovane znervózni viacero typov áut. Čím vyššia rýchlosť, alebo tvrdší podvozok, nebodaj podvozok na ktorom je vôľa z opotrebovania, tak máte o zábavu postarané. A to nehovorím o preľaknutí osádky… Je to fakt citeľne nepríjemné. Motorkári? Tí majú rovno po chlebe. A nalejme si čistého vína, tí na krásnych nových úsekoch pekne potočia plynovú rukoväť a to najmä teraz, keď je motosezóna rozbehnutá.
Ako by povedali naši dedkovci, možno to znie pre niekoho drsne, ale fakt ruky-nohy by som polámal tomu, kto to postavil. A nie len tomu. Aj tomu kto toto hrebeňové klopenie navrhol (otázne je, čo bolo v pôvodných plánoch, či toto riešenie nebolo až ako eliminácia nákladov na odvodnenie) a kto to povolil otvoriť. Prešli si ten úsek vôbec? Alebo si spravili len PR? Tak významná medzinárodná stavba, ktorá bude fungovať minimálne niekoľko desiatok rokov a tak “sfušovaná”? Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale toto je prešľap, ktorý sa môže neznalým vodičom kruto vypomstiť…
Kým na niektorých úsekoch, povedzme D1 pod Tatrami, boli pri podstatne menšom (dočasnom) diletačnom skoku osadené prenosné dopravné značky, upozorňujúce na blížiace sa nebezpečenstvo, alebo nerovnosť vozovky, ktorým sekundovali aj rýchlostné obmedzenia, na úseku od Bidoviec som nič také nevidel, hoci je pravda, že táto závada má bližšie k trvalému charakteru.
Dokedy sa bude čakať? Kým sa tam pár ľudí prizabije, alebo rovno zabije? Osadenie dopravných značiek situáciu nevyrieši, ale určite sa cudzí vodiči aspoň trošku pripravia na nejaký problém či netypickú anomáliu na ceste a možno priamo zachránia život alebo majetok.
Foto: Skanska
Zdravím, áno pocitovo je to nepríjemné, ale rovnako sú riešené dialnice v madarsku už x rokov. Pri aute v dobrom TS a dodržani rýchlosti je to bezpečné. Myslím si že je to lepšie riešenie pre odvod vody z dialnice. Napríklad taký úsek KE -PO je počas dazda omnoho nebezpečnejší. V zákrutách stojí voda! Jedno auto som tam už zahodil – aquaplaning v 110km/hod a neustal som ho.
týždeň po otvorení to NDS priznala na svojich stránkach. najprv zatlkali ako mohli, ked sme dali presné miesta a počet, zrazu bola vonku teória o odvodneni, ktoré je bežné všade inde vo svete a takto to uz ostane, mam si kupit lepsie auto. mne to tam 4x seklo chrbticu jedným smerom a,4x druhým, obrazne povedané, ale nema to k tomu daledko. rýchlosť 130 gps