V deň premiéry nového modelu Fordu Bronco, priameho konkurenta, bol predstavený tento model : Jeep Wrangler Rubicon 392.
Najvyššia verzia Wrangleru zatiaľ zostáva iba konceptom, ale z továrne Jeep v Ohiu, kde už bolo vyrobených asi 30 prototypov s týmto motorom, sa objavujú zvesti, že Rubicon 392 sa čoskoro dostane do predaja. Prirodzene, v USA – na Slovensku môžeme najviac počítať s hybridom Wrangler 4xe, lebo potreba EÚ znižovať emisie je čoraz silnejšia.
Čo by ste ale mali vedieť? Naposledy bol V8 prítomný pod kapotou Wranglera veľmi dávno. V tom čase však päťlitrová pohonná jednotka generovala iba 125 k. Zákazníci údajne požadujú od výrobcu silnejší Wrangler už pekných pár rokov a konečne sa to stalo technicky uskutočniteľným – po nástupe novej generácie na trh, pred niekoľkými rokmi.
Pod kapotu Rubicon 392 zaparkovali motor, ktorého objem už bol prezradený v názve modelu, ale v americkej miere. Po prerátaní sa bavíme o motore objemom 6,4 litra. HEMI generuje 450 koní a 610 Nm, čo sa má premietnuť do zrýchlenia z 0-100 km/h za menej ako 5 sekúnd a zvuk, z ktorého nielenže bude plesať každá duša motoristického nadšenca, ale je dosť možné, že praskajú ušné bubienky, keďže sa šepká aj o klapkách vo výfukoch (ďalšia vec, ktorá by v EÚ neprešla, keďže sa sprísňujú normy na zvukové emisie). Motor bude spárovaný s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Čo ďalej? Nápravy sú Dana 44, nechýbajú elektronicky ovládané diferenciály prednej a zadnej nápravy, terénne pneumatiky na 17 palcových diskoch, ktoré sú navrhnuté na zvládnutie extrémneho napätia a preťaženiu.
Čo tento stroj zvládne? S hĺbkou brodenia (86 cm), svetlou výškou (33,6 cm) a prejazdovými uhlami asi všetko (51,6, 29,5 a 40,1 stupňa).
Každopádne, toto vyrývanie zo strany Jeep-u sa mi páči. Tieto už „nemiestne“ spôsoby tak nútia konkurenciu sa nad sebou zamyslieť a priniesť v dohľadnej dobe ešte lepšie vylepšenie, alebo verziu, ktorá by stavala silnejšiu reputáciu.