Pred 25 rokmi predstavila francúzska automobilka Renault, respektíve jej divízia Renault Sport – akčný model Spider. Navrhol ho automobilový dizajnér Patrick Le Quément.
Športové vozidlo sa v niekoľkých verziách vrátane bez skla a čisto pretekársky model Trophy vyrábalo tri roky. Počas svetovej premiéry na autosalóne v Ženeve v roku 1995 zanechal Renault Spider obrovský dojem. Pod záštitou divízie Renault Sport pripomínal nekompromisnú športovú radu modelov Alpine.
Štíhly, športový profil evokoval nezameniteľný dojem surovej sily v kombinácii so športovou eleganciou. Verný svojmu mimoriadnemu vonkajšiemu vzhľadu, mal Spider ľahký hliníkový podvozok a motor uložený uprostred pred zadnou nápravou. Automobil sa vyrábal v rokoch 1995 – 1997 s dvojlitrovým 16V agregátom s výkonom 110 kW alebo 150 PS.
S verziou Trophy bol pôžitok z riadenia skutočne výnimočný, či už na ceste alebo na pretekárskej dráhe. Ako rýdzo tradičný roadster, Spider bol extrémne minimalistický, so športovými sedadlami a oblúkovou výstuhou, žiadny posilňovač riadenia, ABS ani kúrenie. To však bolo vysoko účelné.
Táto konštrukcia totiž umožnila vmestiť výkon modelu Alpine A610 do vozidla ľahkého ako „períčko“, ktorý vážil skoro rovnako ako Twingo! Skalným nadšencom ponúkalo vozidlo vzrušujúce zrýchlenie, brzdeníe a ovládateľnosť bez nutnosti nákladov, ktoré by sa rovnali náročnosti profesionálneho pretekárskeho vozidla.
-jj-, zdroj a foto: Renault