Predstavitelia nemeckej vlády vyjadrili nespokojnosť so stavom rýchlonabíjacích sietí v krajine, ktoré sú nevyhnutné pre rozvoj elektromobility. Nemci preto vyhlásili tender na vybudovanie 1000 nových „superchargerov“.
V technickom slovníku sa za „supercharger“ v tomto prípade považuje taká nabíjacia stanica, ktorej nabíjacie stojany majú minimálny výkon 150 kW, pričom dané miesto je do budúcna ľahko rozšíriteľné. Nemecko sa zjavne inšpiruje spoločnosťou Tesla a jej sieťou nabíjačiek Tesla Supercharger.
Sofistikovaná sieť automobilky vizionára Elona Muska je kontinentálne jednotná a jednoduchá na používanie. A práve to je dnes hlavný problém sieti nabíjacích staníc v Nemecku. Napriek mnohým snahám o štandardizáciu a zjednotenie ide o silne roztrieštený systém tak čo sa týka operátorov, výkonu, tak aj systému využívania a platenia.
Nemecká vláda to chce s pomocou novo založeného Národného centra pre nabíjaciu infraštruktúru spraviť (NOW). Vyhlásila preto spomínaný tender na stavbu 1000 nabíjacích miest podľa jasne definovaných štandardov a vopred známych termínoch.
Podľa šéfa NOW Johannesa Pallascha ide o zásadný posun paradigmatu. „Musíme prekonať zlyhanie trhu,“ povedal doslova. Vládny program je postavený tak, že súkromné firmy zostanú operátormi nabíjacích staníc. S vládou však uzatvoria kontrakt, ktorý im pomôže preklenúť obdobie, počas ktorého nebudú nabíjačky profitabilné.
Celé Nemecko, ktoré patrí k ekonomickým ťahúňom Európskej únie, sa totiž pripravuje na masívny elektromobilný boom. Ten je v krajine zrejmý už niekoľko mesiacov. Hlavní nápor má ale prísť od septembra, keď Volkswagen začne prvým zákazníkom dodávať po mnohých odkladoch dlho očakávané elektromobily Volkswagen ID.3.
-jj-, electrive.com, wiki, VW, BMW