Tiguan je jedným z najdôležitejších automobilov v ponuke spoločnosti Volkswagen. Patrí medzi najpopulárnejšie SUV v Európe a tiež patrí medzi najpredávanejší model značky. Druhá generácia je na trhu k dispozícii od roku 2015.
Vizuálne žiadna revolúcia. Tradične…
Dizajnéri sa postarali o niekoľko detailov, vďaka ktorým bude auto vyzerať modernejšie a lepšie zapadne k modernej modelovej rade Volkswagen.
Šikovné oko si okamžite všimne nové osvetlenie IQ.Light. Pod týmto názvom si predstavte maticové LED svetlomety, ktoré spolu s prepracovanou mriežkou chladiča spôsobujú, že Tiguan vyzerá mohutnejšie. Zákazníci môžu tiež očakávať nové dizajny kolies.
Zbohom tradičné gombíky
Kabína Tiguan sa stala oveľa digitálnejšou. A nejde iba o prítomnosť displeja, ktorý nahrádza analógový panel alebo nové multimediálne systémy ovládané dotykovou obrazovkou, ale o opustenie tradičných fyzických tlačidiel na klimatizačnom paneli alebo multifunkčnom volante. Či sa nám to páči alebo nie – toto je budúcnosť motorizmu. Bohužiaľ… Veľmi som zvedavý, ako si na toto budem zvykať.
Digitálna doba má aj svoje výhody, a to napr. vo forme modulu eSIM, ktorý poskytuje nepretržité pripojenie na internet, hlasové ovládanie alebo kompatibilitu s Android Auto a Apple CarPlay. Zaujímavé je aj nové audio systém – Harman Kardon (známe skôr z BMW), ktorý nahradil súčasného Dynaudio.
Mimochodom, zoznam podporných systémov pre vodičov bol rozšírený o nové funkcie, ktoré spolu tvoria riešenie s názvom IQ.Drive, ktoré umožňuje semi-autonómnu jazdu rýchlosťou až 210 km/h.
Nové verzie motorov
Najväčšou novinkou sú však doteraz nedostupné verzia z dvoch protiľahlých pólov. Prvým z nich je ekologický plug-in hybrid s výkonom 245 koní využívajúci systém, ktorý je už známy z iných koncernových modelov. Hovoríme o prepojení benzínového motora 1.4 TSI s elektrickou jednotkou. Na čistú elektriku však dojazd nepresiahne 50 km a maximálna rýchlosť nepresiahne 130 km/h.
Automobiloví fanúšikovia sa však pravdepodobne budú viac tešiť na športový variant R s 2,0 TSI s výkonom 320 koní a pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion. Doposiaľ nemal Volkswagen športové SUV, čo je trošku zvláštne, keďže na juhu Európy sa zrodila Cupra Ateca.
Okrem výkonného pohonu má Tiguan R aj priamejšie riadenie, nižšiu svetlú výšku, tuhšie naladenie podvozka a systém rozdeľujúci krútiaci moment, ktorý ho rozdeľuje medzi jednotlivé kolesá tak, aby sa optimalizoval výkon a zlepšili jazdné vlastnosti.
A čo ostatné motory? Volkswagen sa sústredil na dieselové motory, ktoré získali nový systém dodatočnej úpravy výfukových plynov, aby sa výrazne znížili emisie oxidov dusíka do atmosféry. Toto je fakt dobrá správa pre zákazníkov, ktorí majú radi dieselové motory.
Hybridné a naftové budú môcť ťahať prípojné vozidlo s hmotnosťou do 2,5 tony.
Nový Tiguan príde do predajní už tento rok. Bližšie špecifikácie, alebo ceny však zatiaľ zverejnené nie sú.
Zdroj a foto: VW