BMW M135i xDrive – Zbohom predsudky!

BMW M135i xDrive už nie je také, aké bývalo. Má inú koncepciu, vychádza už z prednokolky a je dokonca aj pomerne priestranné.

Aktuálna vrcholná verzia má menší a slabší motor uložený priečne. Priznám sa, tiež som bol na začiatku veľmi skeptický. Až kým som si ju nevyskúšal naplno. Čo na túto drastickú zmenu povedať?  Tak veľa by som chcel, no rozsah nepustí. Ostal som však veľmi príjemne prekvapený. Ortodoxní si možno práve teraz poklepali na čelo, no môj názor to nezmení.

„Malý“ preplňovaný štvorvalcový dvojliter skombinovaný s výlučne 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic Sport, pohonom oboch náprav xDrive a so športovým diferenciálom nie je žiadna nemastná neslaná kombinácia pre pozérov. Vyhrali sa s tým asi najlepšie, ako len mohli. Pri naštartovaní si vždy jemne zabuble cez športový výfuk s koncovkami po oboch stranách zadného nárazníka. Viditeľnú klapku má len ľavý tlmič. Ostrý športový zvuk motora a výfuku do kabíny takmer vôbec nepreniká, čo je podľa mňa trochu škoda. Ani vonku nečakajte silný rachot. Na danú kategóriu som čakal ešte výraznejší prejav. Na druhej strane, susedov a deti v kočíkoch budete budiť vždy len úmyselne. Ale prosím, fakt si nepredstavujte úplne tiché auto. M135i nie je také.

Prvý deň  som intenzívne uvažoval, či je vhodné na každodenné použitie. A hneď večer som už mal jasno. Nevidím v tom žiaden problém! V ECO režime sa z malého bavoráka stáva krotký baránok, so stlačením plynového pedála v športovom režime je to ťažko unaviteľný vlk.

V takom aute musia byť podvozok a veľké brzdy rýchlejšie ako motor. A tak aj skutočne je. M135i má kratšie pružiny, tuhšie tlmiče a hrubšie stabilizátory, čiže každú nedokonalosť povrchu pocítite aj na menších 18-palcových diskoch. Čudovali by ste sa však, aké divy robí na kvalitnom povrchu.

Športové M Sport predné sedadlá sú za príplatok. Majú krásny dizajn a výrazné bočné vedenie. Dajú sa krásne prispôsobiť. Rátajte však s tým, že pre anatomické tvarovanie môžu pri dlhšej jazde vonkajšie výstupky užšieho sedáka tlačiť do stehien aj priemerné postavy. Na bláznenie sú perfektné, ale ak plánujete jazdiť prevažne dlhé trasy, radím pred kúpou vyskúšať aj „základné“ anatomické sedadlá, ktoré sú civilnejšie a určite komfortnejšie.

 

Stručne                                                             

Čo treba uznať       

  • Ani zmenou koncepciu nestratilo auto charakter.

Čo nám chýbalo     

  • Prenikavejší zvuk motora a výfuku v športovom režime do kabíny.

Čo nás prekvapilo   

  • Dosť miesta v interiéri.

 

BMW M135i xDrive

Cena a záruka:

  • Základ/test  45 300/58 677 €.

Všeobecné záručné podmienky:

  • 2 roky bez obmedzenia km.

Motor:

  • preplňovaný vznetový R4/16, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 225 kW (306 k) pri 5 000 – 6 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 450 Nm pri 1 750 – 4 500 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 188 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 4,8 s, Vmax= 250 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 8,3/9,6 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 380 dm3
BMW 1 2020BMW hothatchBMW M135i xDriveBMW rad 1bmw s predným pohonomBMW xDriveľadvinkymotor priečne v BMWrecenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár