Duálne LED svetlomety, akoby šošovky visiace spod kapotáže, dodávajú novej Yamahe Tracer 700 výraznú a ničím nezameniteľnú tvár. Vyzerajú, ako keby nejaký šialený tuner rozobral svetlá nejakého auta a LED šošovky z nich zavesil pod kapotáž motocykla. Zdanlivo nijako nechránené, v skutočnosti ich však chráni samotné umiestnenie aj pevné sklo. Nad nimi sú LED denné svetlá. Za zmienku stoja aj chrániče rúk s integrovanými smerovkami. Plexištít je nastaviteľný manuálne, no keďže sa to dá urobiť veľmi jednoducho jednou rukou, môžete to urobiť aj za jazdy. Rozsah nastavenia je 65 mm. V najvyššej polohe usmerňoval vzduch priamo na moju hlavu, takže som jazdil so štítom „dole“. Vtedy šiel najvýraznejší nápor vzduchu na moju hruď. Široké riadidlá, o 34 mm širšie ako na predošlej generácii, spolu so vzpriamenou polohou tela zodpovedajú turistickému, skrčené kolená zasa športovému zameraniu motocykla. Sedadlo je jednodielne, ale je tak výrazne tvarované, že vám zozadu poskytuje skvelú oporu. Samotné sedadlo je vo výške 840 mm a aj ja so svojou výškou 178 cm som z motorky dočiahol na zem veľmi komfortne. Z hľadiska pozície jazdca mi prekážalo jedine to, že prístrojový štít je príliš nízko. Keď som si chcel skontrolovať nejaký údaj, vždy som musel sklápať zrak z cesty. Palubný počítač nie je extra bohatý, no nájdete v ňom takmer všetky podstatné údaje vrátane aktuálnej priemernej spotreby, vonkajšej teploty, teploty chladiacej kvapaliny… Jeden podstatný údaj však chýba – dojazd. V kapotáži okolo prístrojového štítu sú predpripravené otvory na 12-voltový a USB konektor, samotné konektory však chýbajú.
Po každom zosadnutí som myslel na to, kedy Tracer znova naštartujem.
S dôrazom na zábavu
Dvojvalec so 689 cm3 vyvinie 54 kW (73,4 k), čo papierovo asi nikoho neohromí. Subjektívny pocit je však omnoho priaznivejší. Navyše, už v nízkych otáčkach má motor slušný krútiaci moment a výkon rastie v podstate lineárne až za hranicu červeného poľa. Reakcie na plyn sú skvelé – priame, ale bez zúrivého cukania so strojom, intenzívne, ale nie zbesilé. Pri pokojnej jazde, do zhruba 4 000 ot.min-1 ide motor hladko a necítite žiadne vibrácie. Potom sa však vyplavia na povrch a veľmi rýchlo sa zintenzívnia. Kým som klopil motorku z jednej zákruty do druhej a endorfíny prehlušovali vibrácie, tak som ich nevnímal kriticky, ale pri svižnej jazde domov som sa nevedel dočkať, kedy budem môcť zosadnúť zo stroja, pretože vibrácie vo vajciach boli až nepríjemné. Pravda, hneď ako som zosadol, tak som sa nevedel dočkať, kedy Tracer znova naštartujem a vyrazím s ním k ďalším zákrutám. Krížové uloženie kľukového hriadeľa vytvára nepravidelnú sekvenciu zapaľovania, čo sa okrem iného podpisuje aj pod zaujímavý zvuk motora. Ten podporuje aj krátky výfuk s tlmičom celkom dole a krátkou koncovkou. Konštrukcia výfuku prispieva k nízkej polohe ťažiska. Tá spolu s celkovo nízkou hmotnosťou sú základom ovládateľnosti motocykla. Je neuveriteľne poslušný. Nemusíte ho prehovárať, aby sa položil do zákruty ani aby pri nej vstal. Mimochodom, nový Tracer 700 so svojimi 196 kg je najľahší stroj vo svojej triede, čo cítite všade… počnúc manipuláciou s motorkou v garáži, cez zákruty až po brzdenie. Veľkou zmenou prešiel podvozok. Po novom je nastaviteľný aj vpredu, na našich rozbitých cestách sa však komfortným rozhodne nedá nazvať. Prednosť dostali športové jazdné vlastnosti. Olejový filter, nádržka chladiacej kvapaliny aj katalyzátor sú na rane kamienkom spod predného kolesa.
Stručne
Čo treba uznať
- Tracer 700 je ľahký každou svojou bunkou.
Čo nám chýbalo
- Bohatší palubný počítač.
Čo nás prekvapilo
- Výrazné vibrácie od stredných otáčok vyššie.
Yamaha Tracer 700
Cena (základ/test) 8 090/8 090 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 689 cm3, max. výkon 54 kW (73,4 k) pri 8 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 68 Nm pri 6 500 ot.min-1. Emisie CO2 100 g/km.
Jazdné výkony
- Pohotovostná hmotnosť 196 kg, vmax= >200 km/h, spotreba výrobca/test 4,3/4,2 l/100 km.