Nemecký Mercedes síce odhalil podobu modernizovaného Éčka už začiatkom tohto roka, no vrcholnú verziu z dielne divízie AMG si už tradične nechal na neskôr. Spoznali sme ju len pár dní po tom, čo BMW vyrukovalo s faceliftom najväčšieho konkurenta – modelu M5. Či v tom bol zámer špekulovať nebudem a radšej si povedzme, akými zmenami najostrejší Mercedes triedy E vlastne prešiel.
Asi nikoho neprekvapí keď poviem, že z hľadiska dizajnu nejde o nič prevratné. Modernizovaný Mercedes-AMG E 63 spoznáte predovšetkým podľa vylepšenej prednej masky, zmeneného tvaru nárazníka a jedinečnej mriežky chladiča. Sedan má nový tvar svetiel aj vzadu, kombi si musí vystačiť s modernejšou grafikou. Nechýbajú špecifické disky kolies, ktoré autu dodávajú športovú vizáž. Facelift je to podľa môjho názoru podarený, pretože ikonickému Mercedesu priniesol dávku osvieženia pri zachovaní elegantno-športových tvarov.
O niečo viditeľnejšie zmeny nastali v interiéri, ktorý už modernizáciu potreboval asi najviac. Základom je (podľa očakávania) najnovšia verzia multimediálneho systému MBUX, vďaka ktorému logicky pribudol aj aktuálny touchpad pod lakťovou opierkou. Pozornosť si zaslúži kožený volant s ergonomicky tvarovanými dotykovými plochami, ktoré nahradili klasické tlačidlá. Príjemnejší pocit z interiéru ešte dotvárajú kvalitné materiály a prepracované čalúnenie.
Hoci si štuttgartská automobilka dala na modernizácii kľúčového modelu očividne záležať, dôvod na zásah do pohonných jednotiek v prípade verzií s označením AMG neexistoval. Pod kapotou sa preto aj naďalej nachádza dvakrát preplňovaný štvorlitrový osemvalec, ktorý prostredníctvom 9-stupňovej automatickej prevodovky prenáša výkon štandardne na všetky kolesá. Štandardne preto, lebo v režime Drift dokáže poháňať výlučne zadné kolesá. V prípade slabšej verzie pritom hovoríme o výkone 420 kW (571 k) a najvyššom krútiacom momente 750 Nm. Silnejšia verzia označená písmenom S ponúkne výkon až 450 kW (612 k) a krútiaci moment vrcholiaci na hodnote 850 Nm.
Modernizovaný Mercedes-AMG E 63 s vylepšeným vzduchovým podvozkom a pohodlnejšími jazdnými vlastnošťami by sa mal začať predávať už v priebehu tohto roka, no jeho cenu zatiaľ nepoznáme.
Text: Daniel Balucha