Kia XCeed alebo Subaru XV (aj napriek svojej rekordnej svetlej výške) a Mazda CX 30 sú tiež také nerozhodné kompakty, ktoré by chceli byť aj crossovery, ale zastupujú, alebo sa hrajú aj na náhrady tradičných modelov segmentu C. Citroën C4 presne zapadá k týmto ašpirantom.
Francúzi jasne prízvukujú, že novinka spĺňa všetky vlastnosti typické pre kompakty, keďže táto kategória je pre automobilku stále veľmi dôležitá aj napriek globálnej orientácie trhu na modely typu SUV.
Nový model od automobilky Citroën už tradične na pohľad určite nesklame. Aj keď mnohým sa automaticky vynoria otázky, prečo a načo takto dizajn komplikovať. Auto je skutočne dizajnovo netypické, kombinuje francúzsku eleganciu a výrazný štýl, ktorým je automobilka dekády preslávená. Aerodynamické a plynulé tvary využívajú hlavné identifikačné prvky značky Citroën a zároveň prinášajú do modelového radu nové vyjadrenie štýlu. Je od zeme postavený trošku vyššie, ale má pomerne nízku stavbu, so športovým tvarom zadnej časti pripomínajúcou coupé.
Interiér zase spája jednoduchosť s modernosťou. Prítomné sú displeje, ale nechýbajú tlačidlá a kolieska. Podvozok používa rovnaké prvky ako C5 Aircross, z ktorého C4 pravdepodobne technicky vychádza, a teda budú prítomné aj tlmiče s progresívnymi dorazmi.
Citroën C4 debutuje s benzínovou, naftovou a elektrickou verziou označovanou ako ë-C4. Oficiálne predstavenie sa odohrá 30. júna a až potom budú zverejnené podrobné informácie o motoroch, výbavách a cene.
Foto: Citroën