Som veľmi rád, že spoločnosť Lexus oficiálne potvrdila novú verziu IS. Aj keď je tu jeden háčik. Pred rokmi sa už tradovalo všeličo, že po vzore väčšieho GS-ka má úplne skončiť. Čo je však veľmi zaujímavé, stále neexistujú žiadne priame informácie, či to bude len markantný facelift alebo úplne nová generácia. Osobne si myslím, že pôjde o zbrusu novú generáciu, keďže tá aktuálna už je na trhu zopár rokov a jej dizajn práve teraz dospel a stal sa na trhu priamo akceptovaný širokou verejnosťou. Tiež sa hovorilo, že nová generácia má byť postavená na novej platforme, ktorú by zdieľala, ale stále to je na poli špekulácii. Aj keď s ohlásením novej Mazdy 6 a pohonom zadnej nápravy tomu začínam čoraz viac veriť. Či sa nám to páči, alebo nie, ak chcú automobilky šetriť a vyrábať, musia sa deliť.
Na prvom obrázku vidíme len zadný pás, ktorý má podobné svetlá ako nové RC, ale sú navzájom prepojené pomocou LED pásiku, podobne ako v modeli Lexus UX. V spodnej časti vidíme malý difúzor, ktorý naznačuje, že sa pozeráme na variant F Sport, alebo žeby IS-F?
Lexus sľubuje, že nový IS bol „navrhnutý tak, aby potešil“, takže môžeme očakávať teoreticky výrazné zmeny štýlu v dizajne exteriéru tak aj interiéru. Tu by sa mal objaviť nový informačný systém s podporou Android Auto a Apple CarPlay, nový vzhľad palubnej dosky a touchpad v strednom tuneli.
Ponuka pohonných jednotiek začne pravdepodobne variantom „250“, ktorý bude mať 2-litrový preplňovaný motor s výkonom 245 koní a „300 Hybrid”. Čiže niečo podobné ako teraz. Na niektorých trhoch budú vraj k dispozícii aj varianty s motorom V6. To znamená modely. „300“, „400“ a „450“.
Vrcholom ponuky má byť model IS 500, ktorý bude osadený perlou. Pod kapotou bude trońiť 5-litrovým motorom V8. Podrobnosti špecifikácie nie sú však oficiálne známe.
Viac informácií budeme čoskoro vedieť. Oficiálna premiéra nového modelu bola ohlásená 9. júna. Čo mňa poriadne znepokojuje je fakt, že britský Autocar priniesol informáciu o tom, že nový LEXUS IS sa vôbec nebude predávať v EÚ, lebo ho vytláčajú SUV a väčší model ES s predným náhonom. Dúfam, že sú to len fámy a nie tŕpka realita. Aj keď, ak sa pozrieme do minulosti, tak ani prvá generácia sa u nás v kombinácii s trojlitrovým atmosférickým motorom 2JZ-GE nepredávala s manuálnou prevodovkou, určená bola len pre USA a Kanadu, v druhej generácii sme už nemohli mať verziu IS350. Európa pre Lexus nie je zaujímavá.
Každopádne, uvidíme čo bude a ako bude. O pár dní budeme múdrejší.