V rámci dizajnových úprav získali oba modely ešte športovejší charakter, modernizáciou prešli najmä predné časti. Teleso sériových svetlometov, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód, je teraz plochšie. K dispozícii sú aj pokročilé adaptívne svetlá Multibeam LED. Pri všetkých verziách je súčasťou sériovej výbavy aj diamantová maska chladiča, ktorá vďaka svojmu vyhotoveniu v tvare A pôsobí mimoriadne dynamicky. Okrem toho má na sebe pochrómované body, lamelu a centrálnu hviezdu. Novým atraktívnym prvkom zadnej časti je kompletne prepracované vnútro dvojdielnych zadných svietidiel s technikou, ktorá využíva svetelné diódy. Modul hviezdy s integrovanou cúvacou kamerou je umiestnený vo veku batožinového priestoru. Strieborná high-tech, grafitová sivá metalíza, mohavská strieborná a patagónska červená designo: tak sa volajú štyri nové farby laku, ktoré sú odteraz k dispozícii. Ponuka sa rozšírila aj v prípade diskov, okrem iného o takzvané aerodynamické disky, ktoré svojím špeciálnym dizajnom prispievajú k úspore paliva.
Interiér kupé a kabrioletu v sebe kombinuje moderný štýl a športový luxus ako doteraz. Nové ozdobné prvky – sivé jaseňové drevo s otvorenými pórmi a svetlý hliník s výbrusom so vzhľadom uhlíkových vlákien – zvyšujú hodnotu interiéru. Sedadlá spájajú komfort na dlhé trasy a avantgardistický dizajn. Pozornosť si zaslúži inteligentné prispôsobenie sedadla vodiča. Po zadaní telesnej výšky do multimediálneho displeja alebo cez Mercedes me sa sedadlo automaticky nastaví do spravidla vhodnej polohy, ktorú si musí následne vodič už len doladiť. K dispozícii je množstvo kombinácií materiálov od látky cez imitáciu kože Artico, štrukturovanú kožu, kožu napa s kosoštvorcovým prešívaním až po kožu odrážajúcu slnečné žiarenie (pre kabriolet). Modernizácia modelu prináša do Triedy E celkom nový inteligentný volant. Ovládacie plochy sú vyhotovené vo vysokoleklej čiernej farbe a ozdobné prvky s orámovaniami okrajov v tieňovej striebornej. Funkcie ovládania združeného prístroja a multimediálneho displeja sa ovládajú pomocou dotykových ovládačov, ktorých fyzikálny princíp bol zmenený z optického na kapacitný. V novej Triede E je použitá najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX. S ním sa sériovo dodávajú dve veľké obrazovky s rozmermi 10,25 palca, ktoré sú zoradené vedľa seba, aby poskytovali suverénny širokouhlý vzhľad. Na želanie sa dodávajú dve obrazovky s rozmermi 12,3 palca.
Hlavne pokoj
Systém Energizing prepája rôzne komfortné systémy vo vozidle a využíva náladové osvetlenie a hudbu, ako aj rôzne masážne programy pre najrôznejšie individuálne požiadavky na pohodlie. Novinkou v kupé a kabriolete Triedy E je Kouš Energizing. Táto funkcia je založená na inteligentnom algoritme, ktorý individuálne a podľa situácie odporúča niektorý z vhodných programov. Ak sú pripojene hodinky kompatibilné s Garmin Wearable, osobné hodnoty ako úroveň stresu alebo kvalita spánku optimalizujú precíznosť odporúčania. Cieľom je cítiť sa dobre a prísť do cieľa zrelaxovaný aj v prípade náročnej alebo skôr monotónnej jazdy.
Ďalšia generácia asistenčných systémov
Nebol by to Mercedes-Benz, keby nezdokonalil aj bezpečnosť. Rozpoznávanie zloženia rúk z volantu už nie je silové, ale kapacitné. To zvyšuje komfort ovládania pri čiastočne automatizovanom jazdení. Aby totiž asistenčné systémy dostali signál, že vodič aj naďalej ovláda auto, stačí, ak jemne uchopí volant. Predtým bol ako spätná väzba potrebný krútiaci moment otáčania volantom – teda jemné otáčanie volantu. Ak systém rozpozná, že vodič nemá určitý čas ruky na volante, spustí sa postupnosť výstrah, ktorá pri pretrvávajúcej nečinnosti vodiča nakoniec aktivuje asistenta núdzového zastavenia. Trieda E sa sériovo dodáva s aktívnym asistentom brzdenia, ktorý dokáže v mnohých situáciách zabrániť kolízii alebo aspoň zmierniť jej závažnosť prostredníctvom samočinného brzdenia. Systém dokáže v typických mestských rýchlostiach reagovať brzdením aj na stojace vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu. V rámci balíka asistenčných jazdných systémov je teraz táto funkcia dostupná aj pri odbočovaní cez protismerný jazdný pruh. Rad ďalších funkcií inteligentného jazdenia si možno na želanie doobjednať v balíku asistenčných jazdných systémov.
Auto v bezpečí
Balíky ochrany vozidla Urban Guard a Urban Guard Plus umožňujú v kombinácii s aplikáciou Mercedes me nepretržité monitorovanie vášho zaparkovaného vozidla. Urban Guard zahŕňa poplašné zariadenie, ochranu proti odtiahnutiu s vizuálnym a akustickým varovaním pri rozpoznaní zmeny polohy vozidla, poplašnú sirénu, zabezpečenie interiéru (spustí sa pri pohybe v interiéri) či predvýbavu na rozpoznávanie krádeže a kolízie pri parkovaní. Snímače vozidla pritom registrujú, či do odstaveného a zamknutého vozidla niekto narazil alebo vozidlo odtiahol – alebo sa do vozidla snažil vlámať. Ak je služba aktivovaná, vodič bude o vzniknutej situácii detailne informovaný prostredníctvom aplikácie Mercedes me. Vďaka správe typu Push sa vodič napríklad dozvie, aký silný bol náraz a v ktorej časti vozidla sa poškodenie z parkovania nachádza. Akonáhle sa vozidlo opätovne naštartuje, objaví sa táto informácia jednorázovo aj na multimediálnom displeji. Ochrana vozidla Urban Guard Plus okrem toho ponúka funkciu lokalizácie ukradnutého vozidla.
E ako efektívnosť
Modernizáciou prešli aj motory, trieda E sa opäť posúva smerom k elektrifikácii pohonu. Štvorvalcový dieselový motor (OM 654 M) vo vrcholovej verzii s výkonom 195 kW dostane integrovaný štartovací generátor (ISG). Získa tým 48-voltovú napäťovú sústavu. Vďaka rekuperácii a možnosti plachtenia s vypnutým motorom bude auto ešte efektívnejšie. V rámci vylepšovania sa použije druhá generácia integrovaného štartovacieho generátora. Ten je teraz súčasťou prevodovky (nie motora, ako doteraz). Tým sa zjednoduší kombinovanie s rôznymi motormi. Dodatočný výkon a krútiaci moment, ktorý ISG poskytuje od najnižších otáčok, teda EQ Boost, predstavuje až 15 kW a 180 Nm. Vďaka tomu je pôžitok z jazdy v oboch vozidlách ešte výraznejší. Aj radový šesťvalcový benzínový motor (M 256), ktorý je prvýkrát dostupný v Triede E, je vybavený 48-voltovou technológiou s ISG. Tento motor doplní ponuku motorov pre dvojdverové modely, podobne ako pri sedane, kombi a vo verzii All-Terrain. Agregát, ktorý je už známy z CLS, Triedy S a GLE, s elektrickou podporou dodatočného výkonu 16 kW a krútiaceho momentu až 250 Nm zdôrazňuje športový charakter kupé a kabrioletu. Sériovo sa kombinuje s pohonom na všetky kolesá 4MATIC.
Ešte vydržte!
Aj vo vás sme prebudili vášne? Na chvíľu ich ešte schlaďte, inovované modely kupé a kabriolet Triedy E dorazia k európskym predajcom až na jeseň 2020. Tohtoročnú letnú sezónu si teda novom v kabriolete ešte neužijete, zato peknú jeseň už možno áno.