Vizionár a miliardár Elon Musk v tom má jasno. Jeho automobilka a energetická spoločnosť Tesla nenápadne pripravuje svoje elektromobily Tesla Model 3 a Tesla Model Y na možnosť ich využitia pre napájanie a nabíjanie iných spotrebičov.
Batérie moderných elektromobilov dosahujú kapacity desiatok kWh. Takých 75 kWh elektromobilu Tesla Model 3 by pre priemernú slovenskú domácnosť vystačilo na zhruba obdobie dvoch týždňov. Podľa viacerých odborných zdrojov Tesla už dávno hardvér pre obojsmerný tok elektriny vo svojich autách má, minimálne čo sa týka Modelu 3 a najskôr aj v prípade Modelu Y.
V minulosti sa zástupcovia značky Tesla k technológii Vehicle-2-Grid vyjadrovali skôr rezervovane. Výhody V2G technológie sa podľa nich prejavia až v neskoršej fáze rozvoja elektromobility, keď bude na trhu dostatok vozidiel do zásuvky. Navyše je ale podľa zástupcov Tesla treba mať na pamäti, že hlavný bude vždy zákazník, jeho užívateľská skúsenosť a ochota technológii V2G využiť.
Elon Musk a JB Straubel v minulosti vyjadrili obavy napríklad nad znížením životnosti batérií. V súčasnej dobre už jazdí na cestných komunikáciách po celom svete viac ako 1 milión elektromobilov značky Tesla. To je zhruba 75 GWh dostupne úložnej kapacity a 10 GW regulovateľného výkonu. Tesla je okrem automobilky tiež energetickou spoločnosťou a práve na technológii V2G je dobre vidieť, ako prepojené obe tieto roviny sú.
Tesla dokonca prevádzkuje svoj vlastný energetický softvér Autobidder. Práve ten by mohol v budúcnosti byť využitý na riadenie elektromobilov pripojených v rámci V2G. Americký výrobca elektromobilov tak znovu ukazuje, ak veľmi hľadí dopredu v porovnaní s konkurenciou, ktorá neustále kúskuje pokrok. V okamžiku, keď môžu flotily elektromobilov Tesla fungovať ako malé elektrárne, prinesie to ich majiteľom aj značke Tesla ďalšie možnosť zisku.
-jj-, zdroj: Electrek.co, foto: Tesla