Automobilka Audi odštartovala po modeli vyššej triedy A6 Limuzína predaj verzie Plug-in-Hybrid (PHEV) tiež s karosériou kombi. Vo viacerých európskych krajín nechýba už pri štandarde predĺžená záruka na 4 roky s nájazdom 120.000 kilometrov.
Nový model A6 Avant 55 TFSI e quattro s externe nabíjateľným hybridným pohonom dosahuje najvyšší celkový výkon 270 kW. Hybridný systém kombinuje motor 2.0 TFSI s výkonom 185 kW a maximálnym krútiacim momentom 370 N.m a výkonný elektromotor. Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom poskytuje najvyšší výkon 105 kW a krútiaci moment 350 N.m. Elektromotor je spoločne so spojkou uložený v skrini sedemstupňovej prevodovky S tronic, ktorá predáva hnaciu silu pohonu všetkých kolies quattro s technológiou ultra.
Audi A6 Avant vo verzii PHEV tak disponuje hospodárnym a kedykoľvek využiteľným pohonom všetkých kolies pre trvale vysokú úroveň trakcie a jazdnej dynamiky. Hybridný systém poskytuje maximálny krútiaci moment 500 N.m už pri 1250 otáčkach za minútu. Dojazd modelu Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro v režime s výhradne elektrickým pohonom je podľa metodiky WLTP až 51 kilometrov. A6 Avant vo verzii PHEV akceleruje z pokoja na stovku za 5,7 sekundy a dosahuje najvyššiu rýchlosť 250 km/h.
Výhradne s elektrickým pohonom môže ísť rýchlosťou až 135 km/h. Pohon modelov Audi s externe nabíjateľným hybridným pohonom je koncipovaný tak, aby s ním zákazníci mohli absolvovať väčšinu svojich každodenných trás elektricky, a súčasne s nulovými lokálnymi emisiami a takmer nehlučne. Pritom majú na výber medzi tromi jazdnými režimami: „EV“ pre výhradne elektrickú jazdu, „Hybrid“ pre hospodárnu kombináciu oboch druhov pohonu a „Hold“ pre zachovanie aktuálnej zásoby elektrickej energie.
V režime „Hybrid“ zaisťuje maximálnu hospodárnosť predvídavá prevádzková stratégia, ktorá využíva elektrický pohon, čo najviac je to možné. Pohonná sústava je v tomto režime riadená tak, aby vozidlo mohlo ísť na poslednom úseku pred cieľom len elektricky. Akumulátory sú v prípade potreby s predstihom nabíjané spaľovacím motorom. Detailné plánovanie činnosti pohonnej sústavy po celej trase preberá predvídavý asistent pre hospodárnu jazdu. Aj tento systém využíva veľký počet informácií, od navigačných dát cez dopravné spravodajstvo z internetu a štýl riadenia až po senzory vozidla, vrátane kamery a radarových senzorov.
Asistent plánuje využitie oboch druhov pohonu a rozhoduje sa medzi zotrvačnou jazdou s vypnutým motorom alebo brzdením motorom s rekuperáciou. Klienti môžu pomocou aplikácie myAudi App ovládať nabíjanie akumulátorov a klimatizovanie interiéru už pred odjazdom. Klimatizácia spolupracuje s veľmi hospodárnym tepelným čerpadlom, ktoré využíva odpadné teplo, vyžarované komponentmi elektrického pohonu. Zákazníci môžu nabíjať svoj hybridný automobil na verejných nabíjacích staniciach výkonom až 7,4 kW pomocou kábla „Mode 3“, ktorý je súčasťou sériovej výbavy.
Týmto spôsobom sa vybitá sada vysokonapäťových lítium-iontových akumulátorov nabije za 2,5 hodiny. Nabíjacia služba Audi e-tron Charging Service umožňuje na cestách prístup k viac než 140.000 nabíjacím prípojkám v 24 európskych krajinách. Nabíjacie stanice sú zobrazované v plánovači trás, ktorým disponuje aplikácia myAudi App. V zadnej časti vozidla uložená sada lítium-iontových akumulátorov pojme 14,1 kWh elektrickej energie. Akumulátory sú umiestnené tak, aby bol batožinový priestor dobre využiteľný a mal rovnú podlahu.
Objem batožinového priestoru v základnom usporiadaní je 405 litrov – a to s úplne rovnou ložnou plochou. Vďaka tomu je možné jednoducho nakladať a prepravovať aj veľkú a neskladnú batožinu. Sklopením zadných sedadiel sa objem zväčší až na 1535 litrov. Rozsiahlu sériovú výbavu završujú svetlomety Matrix LED, športové sedadlá, štvorzónová automatická klimatizácia, digitálny panel združených prístrojov Audi virtual cockpit, športový podvozok, 19-palcové kolesá a červené brzdové strmene. Základná cena modelu Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro sa pohybuje okolo čiastky 70.830 eur.
-jj-, zdroj a foto: Audi