Najväčším podielnikom v Renaulte je francúzska vláda. A to bude asi hlavná pomoc alebo brzda, aby výroba neodcválala do lacnejších krajín. Podľa premiéra Édouarda Philippa bude vláda trvať na udržaní výrobných závodov firmy vo Francúzsku.
Francúzska vláda a odbory vyjadrili silné znepokojenie nad možným zatváraním domácich fabrík. Francúzsky premiér uviedol, že centrom biznisu Renaultu aj naďalej musí zostať Francúzsko. Lenže centrum biznisu môže ostať vo Francúzsku, ale vyrábať sa môže hocikde, kde to bude lacnejšie a čo bude so zamestnancami?
Vláda podľa dostupných informácii tlačí len na centrum biznisu, vývoj a inovácie. Ostatné? To zjavne až tak tých hore netrápi… O tom, že to nie je ružové v Renaulte informoval týždenník Le Canard Enchainé, ktorý napísal, že firma plánuje zatvoriť až štyri závody vrátane významného závodu Flins pri Paríži.
Informácie znepokojili najmä odborárov. Tí poukazujú najmä na pomoc vlády pre Renault v dôsledku pandémie nového koronavírusu. Ako povedal šéf odborovej organizácie CGT Philippe Martinez pre rádio RTL, bol by to “obrovský problém”, ak by Renault použil úver so štátnou garanciou v objeme 5 miliárd eur na reštrukturalizáciu. Aj odborári zo samotného závodu Flins pri Paríži dali najavo, že “budú bojovať rovnako ako v minulosti”, aby udržali výrobu v chode. Nervozitu medzi odborármi vyvolal fakt, že článok v Canard Enchainé nikto oficiálne nepoprel.
Renault vo februári oznámil za minulý rok stratu 141 miliónov eur, prvú celoročnú stratu za desaťročie. V roku 2018 firma zaznamenala zisk 3,3 miliardy eur.
Renault potrápila okrem korona vírusu aj aféra Carlosa Ghosna v partnerskom Nissane, ktorého zatkli pred vyše rokom v Japonsku a následne sa mu podarilo zmiznúť do inej krajiny – do Libanonu.
Foto: Archív