Hneď na začiatku poviem, že možno by väčšina z vás o tieto autá pred piatimi rokmi ani nezakopla. Poväčšine to boli naozaj úplne obyčajné modely, bez žiadnej extra výbavy, či raritného motora. Jednalo sa poväčšine o modely Mazda, Nissan, ale sem-tam sa našiel aj Saab. Najväčšie zastúpenie mali modely Mazda 626 a 323.
Úspešný podnikateľ, ktorý zbankrotoval
V 60. rokoch spoločnosť Macchi vytvorila „Auto Macchi“, ktorý sa v nasledujúcich rokoch stala jednou z najväčších švajčiarskych predajných sietí automobilov, ktorá si zabezpečila práva na dovoz a zastupovanie niekoľko značiek, medzi ktoré patrila napr. britská spoločnosť Leyland, Mazda, Saab a Nissan.
Neskôr postavili v švajčiarskom meste Root pôsobivý „showroom“ s rozlohou približne 13 000 metrov štvorcových s názvom „Rontal Park AG“. Teraz sa posaďte. V suteréne bola motokárová dráha, bar a dokonca aj bowlingová dráha, zatiaľ čo v dvoch nadzemných podlažiach boli umiestnené novučičké automobily. V podzemí existovala aj miestnosť, ktorá slúžila ako pokladnica a bola patrične zabezpečená.
Nie je vôbec jasné, prečo Macchi po rokoch začal hromadiť veľké množstvo úplne nových a neregistrovaných áut. Táto „posadnutosť“ nakoniec viedla ku kolapsu jeho inak skutočne úspešného podnikania. Po tom, čo Macchi zomrel, bola budova aj s približne 240 vozidlami v nej, dražené.
Čo sa stalo s autami?
Veľa informácii o všetkých autách nie je. Ako sa dalo čakať, skúpili ich asi všetky. Kto? No predsa okrem iného aj Poliaci, ktorí vycítili vynikajúcu príležitosť na bomba kšeft.
Vyjadrenie k tomu dal aj Michael Rozciecha, ktorý má prsty v portáloch ako KlasykaGatunku a Gieldaklasykow.
Rozciecha pre portál Carscoops povedal, že sa v tom čase objavovali rôzne zvesti o problémoch duševného charakteru a depresiách starého pána, ktoré boli vyvolané smrťou jeho manželky a syna.
„Je to veľmi smutný príbeh. Bol to bohatý a úspešný človek, ktorý mal dobré a prosperujúce podnikanie, ale zostal sám. Posledné štyri roky života spal v opustených autách a pálil firemné dokumenty a reklamné prospekty, aby budovu v zime vyhrial. Z toho, čo sme počuli, zomrel v tejto pobočke, “povedal Rozciecha. “Utopil sa v zadlženosti, jeho posadnutosťou bolo stráženie áut, ktoré nazbieral.” Miestni ľudia mu pomáhali pri nakupovaní alebo ho dokonca pozývali domov na večeru,“ dodal Rozciecha.
Po jeho smrti nariadil konkurzný sudca v roku 2014 dražbu.
Poliaci kúpili takmer 100 áut
“Kúpili sme 86 vozidiel Mazda a 3 Nissany, z celkového počtu približne 240 áut v priestoroch,” povedal Rozciecha. „Nie všetky autá boli nové, pár z nich tam bolo aj ojazdených, s približne 200 000 km.“
Všetky kúpené autá boli bez paliva a bez batérii. Po jednoduchej údržbe boli všetky v dokonalom stave. Priemerne pred rokmi zaplatil údajne od 1000 do 2000 eur za jeden kus, keďže sa jednalo o hromadný nákup.
Jedna Mazda 626 GT z roku 1986, ktorú Rozciecha pred niekoľkými rokmi predal, vtedy ako prakticky úplne novú a neregistrovanú s iba 17 km za 12 800 EUR je aktuálne na Autoscoute v Nemecku za 14 000 EUR a má najazdených 1 500 km. Stále vyzerá rovnako dobre ako keď zišla z výrobnej linky.
Ostatné autá môžete nájsť na vyššie zmienených portáloch. Veríme, že si starostlivého majiteľa nájdu všetky.
Zdroj: Carscoops
Foto: Gieldaklasykow Klasykagatunku