Mercedes-Benz Citaro bude používať pohotovostná lekárska služba Heidenheim-Ulm gGmbH, ktorá tým uvádza do prevádzky najväčšie vozidlo na prepravu s intenzívnou starostlivosťou v Nemecku. Vozidlo bude Nemeckému červenému krížu zapožičané predbežne na šesť mesiacov. Celý projekt podporuje Univerzitná klinika Ulm, ktorá poskytnuje lekársky odborný personál. Do projektu je zapojený aj podnik verejných služieb mesta Ulm/Neu-Ulm, ktorý poskytuje vodičov a personál údržby.
Za účelom zvýšenia prepravných kapacít s intenzívnou starostlivosťou, ktoré sú potrebné na mnohých miestach, prišiel David Richter, riaditeľ pohotovostnej lekárskej služby v Heidenheim-Ulm, s myšlienkou, aby sa príslušným spôsobom prestaval autobus. Divízia Daimler Buses poskytla rýchlu a nekomplikovanú podporu. Už za niekoľko dní bolo k dispozícii na prestavbu predvádzacie vozidlo zo zásob divízie Daimler Buses. Tím pozostávajúci z 12 zamestnancov z výroby autobusov v prevádzke Neu-Ulm prestaval autobus na veľkokapacitné vozidlo na prepravu s intenzívnou starostlivosťou iba za 15 pracovných dní. Prestavba a vybavenie zdravotníckou výbavou prebehlo v úzkej spolupráci s pohotovostnou lekárskou službou v Heidenheim-Ulm.
Mercedes-Benz Citaro z roku 2019, ktorý ako linkový autobus ponúka 45 miest na sedenie a 40 miest na státie, má vo svojom novom vyhotovení k dispozícii štyri kompletne vybavené lôžka s intenzívnou starostlivosťou. S prestavaným autobusom dokáže Nemecký červený kríž v meste Ulm rýchlo reagovať a v prípade potreby prepraviť pacientov s potrebou intenzívnej starostlivosti do iných nemocníc. V autobuse sú počas jázd prítomní dvaja lekári pracujúci v oblasti intenzívnej starostlivosti z Univerzitnej kliniky v Ulme. Na palube veľkokapacitného vozidla na prepravu s intenzívnou starostlivosťou sú okrem toho aj traja ošetrovatelia a dvaja sanitári záchrannej služby, ktorých poskytuje pohotovostná lekárska služba v Heidenheim-Ulm.
Autobus je okrem iného vybavený štyrmi elektrohydraulickými nosidlami s nakladacím systémom, štyrmi zariadeniami na pľúcnu ventiláciu, štyrmi pacientskymi monitormi, jedným sonografickým prístrojom a jedným analyzátorom krvných plynov. Zamestnanci divízie Daimler Buses okrem toho vytvorili úložný priestor na dostatok liekov, pomôcok na starostlivosť, ďalšie kyslíkové prístroje a ochranné odevy. Mercedes-Benz Citaro je upravený tak, aby umožňoval rôzne polohovanie pacientov. Bočné sklá autobusu Nemeckého červeného kríža sú pokryté ochrannými, nepriehľadnými fóliami. Autobus je okrem toho vybavený modrým majákom a výstražným klaksónom.
Keďže preprava pacientov s chorobou COVID-19 je pri boji s pandémiou kľúčovou, pri prestavbe autobusu zohrávali dôležitú úlohu hygienické požiadavky. V priestore pre pacientov bude teda možné použiť po ich preprave dezinfekčný rozprašovač. Oblasť pre vodiča je od priestoru pre pacientov oddelená stenou. Okrem toho bola prepracovaná aj ventilačná sústava. Vodič tak nemá s pacientmi žiaden kontakt a nie je vystavený riziku infekcie.
Foto: archív