Toyoty Supra a Chaser, Lexus LS 400 a IS F. To je len niekoľko z mnohých modelov, na ktorých pracoval Yukihiko Yaguchi. Japonský inžinier ovplyvnil históriu japonského automobilového priemyslu. Jeho výtvory sú naďalej veľmi žiadané vo svete autičkárov.
Yukihiko Yaguchi sa narodil v roku 1955 a pomerne rýchlo pochopil, že práca v automobilovej brandži je jeho poslaním. Láska k technike ho priviedla k štúdiu strojárenstva na tokijskej polytechnickej škole.
Prvú prácu, ktorú si našiel v roku 1977, bola v Toyota Motor Corporation. Vtedy mal 22 rokov. Najprv sa zaoberal elektronickými prvkami pre sedan Toyota Crown. Neskôr sa začal špecializovať na zníženie hluku a vibrácií u ďalších modelov Toyota.
Yukihiko Yaguchi zostal verný značke celý svoj život.
Yaguchi prišiel do Toyoty krátko pred debutom prvej generácie Supry. Aj napriek tomu sa ešte stihol podieľať na finálnom ladení. Následne sa podieľal sa samotnom vývoji následujúcich troch generácii.
Ďalší motor, na ktorom sa podielal, bol atmosféricky vidlicový osemvalcový motor 1UZ, ktorý by sme našli v modeloch Lexus LS 400. V jednom z dobových rozhovorov vyhlásil, že si vtedy dal za cieľ vytvoriť najtichšie auto v histórii. A naozaj, Lexus na tom staval svoju reputáciu.
Táto legenda pracovala aj na druhej generácii Lexusu LS, na kupé SC, aj na rade ďalších, viac bežnejších modelov značky Toyota a Lexus.
Skúsenosti z práce na Chaser neskôr pomohli Yaguchimu pri konštruovaní Lexusu IS F, kladivo na BMW M3, či Mercedes C AMG. Skôr ako prvý Lexus IS F (postavený na druhej generácii, hoci prvý prototyp ostrej verzii s osemvalcom pod kapotou stál aj na základoch prvej generácie modelu IS) predstavil v roku 2007 predstavil, musel sa veľmi snažiť, aby presvedčil vedenie firmy a získal podporu pre tento projekt. A naozaj, tá snaha za to stála.
“Chcel som vytvoriť auto, ktoré premenia každý okamih za volantom v číre potešenie, auto, ktorého riadenie vás zakaždým naplní radosťou a hlbokým zážitkom,” komentoval svoj prvý ostrý Lexus . Tento model môžeme považovať za ten pravý vrchol kariéry.
Pod jeho dohľadom vznikli aj ďalšie modely, kupé RC F a športový sedan GS F. Podieľal sa tiež na extrémnych modeloch IS F CCS-R a RC F GT3. Všetky dostali atmosférický motor V8.
A prečo tak inklinoval k motorom konštrukcie V8 V mnohých rozhovoroch zdôrazňoval, že tieto konštrukcie preferuje kvôli lineárnemu rastu krútiaceho momentu a tiež pre ich prenádherný zvuk.
Foto: lexusenthusiasts