Honda CRF 1100 Africa Twin L2 Adventure Sport

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports. Hranice nebudú zatvorené donekonečna. A keď sa otvoria, potom príde čas pre Africu Twin.

Viem si predstaviť, že si „Africu“ niekto kúpi na to, aby s ňou chodil iba do práce a späť. Kúpi si ju, lebo sa chce voziť parádne. Viem si predstaviť aj to, že si ju niekto kúpi len preto, aby vyzeral ako správny chlap… Honda Africa Twin si však pýta kilometre. Pýta si ich oveľa viac, ako jej môže dať naše krásne, ale malé Slovensko. A pýtať si ich budete aj vy, pretože v jej sedle nielenže nebude žiadna vzdialenosť problém, ale každý kilometer bude radosťou. Na prvý test som mal verziu Adventure Sports s množstvom príplatkových prvkov, ktoré vo mne ďalej umocňovali moje prvé slová z testu. Tri kufre a tankvak, plus možnosť pripnúť na horný kufor stan, spacák či karimatku volajú po niekoľkodňových motovýletoch. Padací rám zasa vytvára určitú dávku istoty, že keď vám motorka capne, tak sa jej v podstate nič také zlé nestane a môžete s ňou dôjsť domov. Jednak teda ostanete mobilní a jednak ju môžete dať opraviť v domácom servise lacnejšie.

Slovensko je malé na túto motorku. S ňou pôjdete až na kraj sveta! 

Hlavu hore!

Verzia Adventure Sports má štandardne vysoký štít, ktorý sa, navyše, dá v 4 krokoch nastaviť výškovo. Prakticky celý čas som ho mal v najvyššej polohe, a tak som celý týždeň nemusel ani len raz umývať plexi mojej helmy. Inokedy ho musím každý deň čistiť od chrobákov. Navyše, aj aerodynamický hluk bol na veľmi nízkej úrovni, ani mi nelomcovalo hlavou. Počas chladnejších rán a podvečer, keď teplota klesla, som vzhľadom na šírku štítu celkom prirodzene cítil nápor vetra na ramenách a pažiach. Motor, aj najkritickejší diel výfuku – katalyzátor, sú chránené pevnými šusplechmi. Dodatočnými nerezovými mriežkami sú chránené aj chladiče, kamienky odletujúce od predného kolesa ich teda neprerazia. A chránené sú aj klzáky prednej vidlice. Pri dobrodružných verziách – v prípade Africa Twin, teda pri verzii Adventure Sports – človek môjho vzrastu akosi počíta s tým, že na zem dočiahne špičkami, niekedy aj to len tak-tak. Z testovaného modelu som však pri mojej výške 178 cm dočiahol na zem absolútne v pohode, celými chodidlami a ani som nemusel mať úplne natiahnuté nohy. To vďaka nízkemu sedadlu a výraznému zúženiu stroja v oblasti stehien. Samotné sedadlo je pritom mimoriadne komfortné, posed je vzpriamený, riadidlá sú naširoko, kolená prirodzene skrčené. Adventure Sports vyniká svetlometmi. Už samotné LED svetlá sú výborné. Stretávacím dopomáhajú účinné LED prídavné svetlá, diaľkové majú skvelý dosvit. Ich výnimočnosť však spočíva v prisvecovaní do zákrut. Funguje to stupňovite, na základe rýchlosti, resp. náklonu motocykla.

Podvozku je jedno, či sa výtlku vyhnete alebo ho prepálite.

Dva vlastné režimy

Paralelný dvojvalec má síce o 5 kW viac ako doteraz, no papierovo stále iba 75 kW. V skutočnosti má mohutný záťah už z nízkych otáčok a spolu s výfukom aj parádny zvuk. Veľmi milo ma prekvapila aj spotreba, iba 4,8 l/100 km. Pri 24,8-litrovej nádrži to znamená akčný rádius vyše 500 km. Prevodovka má nádherný jemný chod, a to oboma smermi – hore aj dole. Dokonca aj jednotka padá hladko, bez surového seknutia. Jediným prekvapením je, že spojková páčka nie je nastaviteľná. To je daň za to, že spojka je lanková. Na druhej strane lanko je jednoduchšie ako hydraulika a vymeníte ho kedykoľvek a kdekoľvek. Samozrejmosťou sú jazdné režimy, ku štyrom výrobcom nastaveným Tour, Urban, Gravel a Off Road máte k dispozícii dva užívateľské User 1 a User 2, v ktorých si môžete nastaviť charakteristiku motora, motorovej brzdy a ABS. Okrem toho si v režime Tour môžete nastaviť trakčnú kontrolu. Adventure Sports má aj tempomat. Podvozok je plne nastaviteľný vpredu aj vzadu, v testovanej verzii manuálne. V „setape“, akom som prevzal motorku, bol nastavený relatívne napevno, no pevnosť z neho sršala aj z jazdy. Mal som z neho totiž pocit, že mu je úplne jedno, či sa výtlku vyhnem alebo nie. Pritom mi dodával sebadôveru aj v zákrutách. Mimochodom, predné koleso má zdvih 230 mm, zadné 220.

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Ťažko vybrať jednu vec, ale určite podvozok, prisvecovanie do zákrut…

Čo nám chýbalo

  • Nič, len viac spoločného času.

Čo nás prekvapilo

  • Aj pri mojej výške 178 cm poľahky dočiahnem na zem.

 

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

  • Cena (základ/test)                                                         13 790/17 080 €
  • Záruka                                                                            2 roky bez obmedzenia km       

 

Motor

  • Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 1 084 cm3, max. výkon 75 kW (102 k) pri 7 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 105 Nm pri 6 250 ot.min-1. Emisie CO2 112 g/km.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 238 kg, vmax= 199 km/h, spotreba výrobca/test 4,9/4,8 l/100 km.
akú motorku na turistikuHONDA CRF 1100HONDA CRF 1100 Africa Twin L2 Adventure Sporthonda motorcyclemotocykle Hondamotorkárska sezóna 2020recenziaskusenostitestturistický motocykel
Komentáre (0)
Pridať komentár