Mini pred tým vyrábali prakticky 40 rokov bez zmeny. Potom prišla idea vzkriesiť túto automobilku a vytvoriť jedinečný dynamicky a štylisticky jedinečný model. Koniec 90. rokov pritom takýmto odvážným projektom prial. Veď spomeňme si napr. na legendárne vzkriesenie modelu Volkswagenu Beetle, ktorý však hral na všetkých poliach trošku inú ligu.
Všetko to však začalo ešte v roku 1994, keď BMW kúpilo Rover, ktorý bol do toho času zodpovedný za výrobu miničiek. Už o rok neskôr začali intenzívne pracovať na novom modely. Už samotná prvá idea bola iná, ako tá, ktorú roky MINI držalo. Už od začiatku bolo auto navrhované ako malé prémiové auto, a nie iba ako presúvadlo z bodu A do bodu B. Malo osloviť náročných zákazníkov, ktorý presne vedia, čo chcú.
Vytvoriť nové šaty nebolo jednoduché. Táto úloha pripadla Frankovi Stephensonovi, dizajnérovi, ktorý v tom čase pracoval v BMW.
Po 20 rokoch dizajnér Frankovi Stephenson vysvetľuje, ako sa rodil dizajn MINI a ako vznikla dokonalá retrokombinácia.
V pár minútovom videu je krásne vysvetlené, že celý dizajn je rozdelený do troch podlaží, a v podstate pripomína trojdielnu tortu. Prvým je strecha, druhým je zasklenie a tretím je zvyšok karosérie. Stephensom tiež uviedol, prečo má novodobé Mini takú veľkú kapotu. Snažili sa totiž zachovať charakteristickú šikmú čiaru, ktorá prechádza cez blatník predného kolesa.
Tiež chcel zachovať aj dizajnový odkaz na anglického buldoga. Ako MINI tak aj buldog ma vyčnievajúcu „čelusť“. Rovnako dizajnér ozrejmil, ako je možné, že aj takmer 20 rokov po premiére auto vyzerá moderne, a tiež prečo pôsobí opticky širšie ako v skutočnosti je.
Zdroj: youtube